ما همچنان ایستاده‌ایم

دیکریشن
April 16, 2020

ما همچنان ایستاده‌ایم

با دهانه‌ای سپید

برای زدودن شبی فرتوت

که هیچ افقی نمی‌خواهدش


راه افتادن مجدد رسانه #دیکریشن به طورکلی هیچ پیامی ندارد جز اینکه دیکریشن احتمالا در آینده سریع تر آپدیت می‌شود .اما دیکریشن هیچ‌گاه صرفا یک رسانه نبوده؛ کار رسانه‌ای کرده و می‌کند اما پایگاه خبری نیست؛ دیکریشن همیشه خود را مدافع یک نقد ریشه ای می‌دانسته، پس تمام فعالیت‌های خود را حول ترویج یک نقد خاص دانسته و می‌داند .پس آغاز به کار دوباره آن، آغاز به ترویج همان خط است.

دیکریشن گرچه حزب و سازمان نیست اما بی طرف هم نیست. دیکریشن حامی نقدی تاریخی است که براساس منافع #طبقه_کارگر و بینشی جهانی از معضلات محلی خود را تعریف می‌کند. این نقد طبیعتا از زمان مارکس تا کنون راهگشایی خود را آغاز کرد و #لنینیسم سیاست‌ورزی این نقد را معنا بخشید. به این اعتبار دیکریشن مدعی این نیست که خود به این نقدها رسید. دیکریشن مخترع و مکتشف نیست، جانبدار طبقه کارگر است و باور دارد تحولات سیاسی می‌تواند دوره‌ای بی بازگشت را در جهان طبقاتی کلید بزند.

#مارکس و #انگلس در #مانیفست_کمونیست می‌گویند که کمونیست ها حزبی جدا از کارگران نیستند. دیکریشن اما حتی حزب هم نیست ولی مدافع یک رگه خاص در #مبارزه_طبقاتی است که باور دارد: (( تا ریشه در آب است، امید ثمری هست)).

 تغییرات چنانچه مساله مالکیت را نتوانند به شکل برگشت ناپذیری حل کنند، در نهایت شکست می‌خورند. به همین دلیل مساله سیاست و دولت، کانون یک پراتیک کمونیستی است.

مدت ها خود را آپدیت نکردیم چون تیغ #سرکوب ما را هم گرفت و ما را به سمت یک جمع‌بندی دوباره برد. گرچه سرکوب عوارضی دارد اما پاسخ به ارعاب، عقب نشینی نیست، چون سرکوب گرچه می‌تواند به شکست بیانجامد اما این امر اجتناب‌ناپذیر نیست. با این حال سرکوب همواره برای فعالان سیاسی ضرورت بازاندیشی را می‌آورد که البته برای ما این بازاندیشی در تاکتیک بود. راه اندازی مجدد رسانه دیکریشن، بازگشت دوباره یک نقد به عرصه رسانه است. نقدی که نظام تولید را قطب نمای خود می‌داند. به این اعتبار مدعی می‌شویم که در نهایت چیزی برای مدافعان طبقه کارگر تغییری نکرده و ما هم خود را جدا از این قافله نمی‌بینیم.

دیکریشن رسانه خود را توسعه داد تا بتواند نقد خود را به مخاطب بیشتری برساند. جنگ اصلی پابرجاست، #استثمار هنوز کانون تضادهای امروز است. نقد کمونیستی به سرمایه داری مهمترین خصلتی که دارد، جهانشمول بودن آن و ریشه ای بودنش است. همچنان هویت های برساخته نظام‌های طبقاتی مساله نقد ماست. تاکید بر #انترناسیونالیسم و جلوگیری از ورود سموم ناسیونالیستی به صفوف طبقه کارگر و شکاف در میان کارگران، همچنان پرنسیب اصلی ماست و ما باز هم براین اساس با چنین انحرافاتی تمام قد مقابله خواهیم کرد و به اندازه توان خود نظراتی که در این راستا باشند را منتشر خواهیم کرد.

از آنجایی که بی طرف نیستیم موظف می‌دانیم نظراتی که در این راستا هستند را منتشر کنیم. از آنجایی که حزب نیستیم جذب نیرو برای ما با دادن کارت و حق عضویت بی معناست. دیکریشن مبلغ نقد خاصی است و هر کس که این نگاه را قبول دارد و لطف کند دیکریشن را در جریان نظراتش بگذارد یا سایت آن را جایی مناسب برای انتشار نظراتش بداند دیکریشنی است. به بیان دیگر دیکریشن نقد کمونیستی و انضمامی به جهان پیرامونش است و هر کمونیستی که ما را در کنار خود ببیند طبیعتا دیکریشن ابتدا خود را همسنگر آنها می‌داند.

گرچه در دو سال گذشته جنبش کمونیستی در مداری به مراتب بالاتر از گذشته وارد میدان شد و وزارت اطلاعات هم تعارف را کنار گذاشت و تعدادی را از زندگی روتین بازداشت، اما همچنان نظام تولید همان است که بود. همانطور که به قول جمشید هادیان، در مقدمه ترجمه سرمایه مارکس می‌گوید: ((صد چین و شوروی و آلبانی دیگر هم بیایند و بروند، باز هم این نقد پرولتری به بربریت سرمایه‌داری پاسخ می‌طلبد .))  از نظر ما هم تغییرات عظیم در صف بندی نیروها، سرکوب های گسترده و کشتارهای وسیع نیز نمی‌تواند این نقد را به طور کلی از حرکت باز دارد. به قول رزا لوکزامبورگ، انقلاب بوده و هست و خواهد بود. ما نیز چندی در این قافله خواهیم بود اما کار را درنهایت باید یک طبقه آگاه با کسب قدرت و تغییر نظام تولید ممکن کند.


https://www.instagram.com/p/B_DSnHFqlup/?igshid=1v5j1dor434je

@Decreation2


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com