اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

یدی محمودی
May 13, 2020

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۲۴ اردیبهشت  ۹۸ /  13 مه ۲۰۲۰

 

 

یدی محمودی

 

آمار کرونا همچنان رو به گسترش است و مقامات جنایتکار حکومت اسلامی در ادامه بی مسئولیتی خود، روز به روز با لغو ممنوعیت های ایجاد شده به  گسترش کرونا این بیماری مهلک که جهان را با بحران بی سابقه ای روبرو کرده دامن می زنند. طبق آمار دروغین خود حکومتیان، کرونا در شهرهای کردستان نه تنها رو به کاهش نیست، بلکه هر روز آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس کشنده بیشتر می شود. بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در روز ۲۲ اردیبهشت آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در شهرهای کردستان چنین است.  

سنندج ۵۲۳ و ۳۰ نفر جانباخته، سقز ۴۰۴ و ۳۵ نفر جانباخته، بانه ۲۲۱ و ۱۹ نفر جانباخته، قروه ۱۵۸ و ۹ نفر جانباخته، دیواندره ۱۳۸ و ۲ نفر جانباخته، مریوان ۱۱۲ و ۷ نفر جانباخته، بیجار ۱۰۹ و ۹ نفر جانباخته، کامیاران ۹۶ نفر و ۹ نفر جانباخته، دهگلان ۸۶ نفر و ۲ نفر جانباخته و سروآباد ۲۶ نفر مبتلا. لازم به ذکر است که در استان کردستان تا هم اکنون فقط پنج هزار و ۷۴۳ نفر تست کرونا داده اند که از این تعداد هزار و ۸۷۳ ۱ نفر مبتلا بوده اند و این یعنی ۳۲.۶ ٪ تست شدگان به کوید ۱۹ مبتلایند. همچنین همین آمار کذائی حکومتیان نسبت به یک هفته پیش نشان می دهد که کرونا در شهرهای کردستان ۱۶.۷ ٪ افزایش داشته.  کرونا هنوز قربانی می گیرد و رژیم دزدان و قاتلان اسلامی هم از زیر بار مسئولیت خود در قبال جامعه مثل همیشه شانه بالا می اندازند، یک راه و تنها یک راه برای رسیدن به خواسته های مردم وجود دارد، آنهم متشکل شدن در تشکلهای توده ای کارگران و زحمتکشان و خواستار تامین کامل زندگی مردم و همه کسانی که بخاطر کرونا کارشان را از دست داده اند و صد البته نه بر اساس سیستمی که حكومت اسلامی راه انداخته، بلکه بر اساس سقف تورم  در کشور و استانداردهای یک زندگی شایسته و قابل قبول همگانی!!. 

 

فعالیت گروههای مبارزه با کرونا.

روز ۲۹ اردیبهشت گروه "ژیانه وه" از طرفداران محیط زیست در شهر سنندج، برای گرامیداشت جانباختگان جهانی کادر درمانی در مبارزه با کرونا، همت به کاشت درختهای ارغوان و کاج سوزنی در کوه آبیدر کردند. این گروه از طرفداران محیط زیست با پلاکارد بزرگی که روی آن نوشته شده بود" زیست محیط گرایی فرهنگ انسان است" با کاشتن ۲۰ نهال ارغوان یاد همه  پزشکان و کادر درمانی که درسال ۲۰۲۰ جان خود را از دست داده اند را گرامی داشتند.

ازسوی دیگر کمیته مردمی محلات شهر مریوان علیه کرونا درکوره  موسوی، دور دیگری از فعالیت خود را با نصب و جاگذاری دبه های ۲۵ لیتری ضد عفونی شروع کردند. کمیته محلات اعلام کرده که این دبه ها برای استفاده عمومی مردم در نانوایی ها، سوپر مارکتها و اهالی محله خواهند بود و روزانه دبه ها شارژ محلول ضد عفونی خواهند شد. همچنین این کمیته ها اعلام کرده اند که در روزهای آتی دبه های شیردار ضد عفونی کننده را بصورت وسیع تری جا گذاری خواهند کرد.

۲۴ اردیبهشت  ۹۸

ایسکرا  ۱۰۴۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com