در باره لغو احکام پرونده هفت تپه

حزب حکمتیست
May 24, 2020


اطلاعیه خبری حزب حکمتیست

در باره لغو احکام پرونده هفت تپه

رسانه های رژیم اعلام کردند که تعدادی از دانشجویان، کارگران هفت تپه و بازداشت شدگان روز کارگر "پیرو درخواست رئیس قوه قضاییه و با موافقت رهبر انقلاب در لیست عفو قرار گرفتند". خانم فرزانه زیلابی، حقوقدان و وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در این زمینه اظهار داشت: "آقایان اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و علی نجاتی از کارگران این شرکت که پیش‌تر بنابرعناوین اتهامی به ٥ سال حبس محکوم شده بودند در لیست عفو قرار گرفته‌اند". براساس همین خبر، "امیرحسین محمدی فرد سردبیر نشریه گام، ساناز الهیاری، عسل محمدی از اعضای هیئت تحریریه این نشریه، هیراد پیربداقی از بازداشتی های دادگاه هفت ‌تپه و همینطور حسن سعیدی از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد"، جزو این لیست هستند. در باره لغو احکام سپیده قلیان، رهام یگانه و فرید لطف آبادی هنوز خبری منتشر نشده است.

این دستگیری ها از ابتدا براساس سرکوب، پرونده سازی و تقابل با جنبشی بود که در مراکز کارگری خوزستان سربلند کرد. این دستگیری ها در دفاع از کارفرمایان، در دفاع از سیاستهای اقتصادی دولت، در دفاع از تداوم سرکوب سازمان کارگری مستقل از دولت و هر فعالیتی در دفاع از جنبش کارگری بود. دلیل لغو این احکام نه "پیرو درخواست رئیس قوه قضاییه" و نه "با موافقت خامنه ای" است! اینها صورت خود را با سیلی سرخ نگهداشتن است! لغو این احکام حاصل فشار و مبارزه کارگران هفت تپه و طبقه کارگر ایران، حاصل حمایت گسترده جامعه از فعالینی مانند اسماعیل بخشی و پرونده هفت تپه، حاصل ایستادن کارگران روی حرفشان و عقب نشینی رژیم است.

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست دستگیری، پرونده سازی، شکنجه، سناریو سازی و سرکوب مبارزات کارگران هفت تپه را قویا محکوم میکند. حزب حکمتیست همراه با کارگران هفت تپه و شرکت واحد و خانواده ها و دوستان دانشجویان و اعضای نشریه گام، از لغو و مختومه شدن این احکام ابراز خوشحالی میکند. این دستگیریها از ابتدا نمی بایست صورت بگیرد و خیلی زودتر باید آزاد می شدند. ما برای "درخواست رئیسی" و "عفو رهبر" سرسوزنی ارزش قائل نیستیم. کسانی که سردسته سرکوبگرانند و در راس دستگاههای حکومتی نشسته اند، خود مسبب فلاکت کنونی کارگران و سرکوب مستمر آنها هستند. اگر کسی قرار است در پیشگاه دادگاههای مردمی و منتخب کارگران "عفو" شوند، همین خامنه ای‌ها و رئیسی‌ها هستند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
٤ مرداد ۱۳۹۹ - ٢٤ مه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com