پرستاران بندر ماهشهر نیز دست به اعتراض زدند!

حزب حکمتیست
May 11, 2020


اعلامیه حزب حکمتیست

پرستاران بندر ماهشهر نیز دست به اعتراض زدند!
اعتراض به حقوق معوقه، اعتراض به واگذاری بیمارستان

امروز دوشنبه ٢٢ اردیبهشت، پرستاران و کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی در بندر ماهشهر در اعتراض به عدم دریافت یکماه حقوق و مزایا، وضعیت وخیم معیشتی و سختی شرایط کار، دست از کار کشیدند و در مقابل بيمارستان دست به اعتراض و اجتماع زدند. پرستاران همینطور به وضعیت استخدامی و شرایط قراردادها و سختی کار اعتراض دارند.

همینطور روز شنبه ٢١ اردیبهشت، کلیه کادر درمان بیمارستان صنایع پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زدند و مقابل بیمارستان اجتماع کردند. در اینروز بجز بخش اورژانس هیچ بیماری ویزیت نشد و کلیه خدمات درمانی متوقف شد. اعتراض روز شنبه پرستاران مربوط به خبر واگذاری اين بيمارستان و همینطور افزايش هزینه های درمان بود. این بیمارستان وابسته به وزارت نفت است و با توافق اولیه وزارت نفت واگذار شده است هرچند مسئولین وزارت نفت آنرا "شایعه" عنوان کرده اند. 

آغاز اعتراضات پرستاران در استانهای گیلان و خوزستان گوشه هائی از اعتراض سراسری هزاران پرستار به قراردادهای موقت کمتر از سه ماه و صد روزه توسط شرکتهای پیمانی و خواست انعقاد قراردادهای رسمی است. همزمان در میان بخشهای مختلف طبقه کارگر اعتراضی گسترده به دور جدید واگذاری صنایع توسط دولت در جریان است. از کارگران هپکو و آذرآب و هفته تپه و مجتمع ملی فولاد اهواز تا کادر بهداشت و درمان و کارگران معادن کرمان، کشمکش قدیم و جدید و ادامه دار طبقه کارگر برسر این مسئله است.

حزب حکمتیست از اعتراض پرستاران و خواستهای برحق آنها حمایت میکند و پرستاران در شهرها و استانهای مختلف را به اعتراض هماهنگ و سراسری برای تحمیل خواست استخدام رسمی و علیه واگذاری ها فرامیخواند. پرستاران در مناسبت "روز پرستار" طی بیانیه ای خواهان حمایت بخشهای مختلف طبقه کارگر شده اند. اعتراض پرستاران باید مورد حمایت کادر درمان و بخشهای مختلف طبقه کارگر قرار گیرد. پرستاران و کادر درمان در دوره کنونی از ناجیان جامعه اند و شایسته بیشترین حمایت اند.

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست
٢٢ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ١١ مه ۲۰۲۰
  



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com