ضرب و شتم کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز پاسخ می گیرید!

حزب حکمتیست
May 23, 2020


اطلاعیه خبری حزب حکمتیست

ضرب و شتم کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز
پاسخ می گیرید!

کارگران منطقه ۶ شهرداری اهواز در چند روز گذشته در اعتصاب بودند. بنا به مصوبه "شورای عالی کار" شهر اهواز، میبایست دستمزدها و حقوق معوقه سال ۱۳۹۹ به آنها پرداخت میشد. اما شهرداری اهواز بجای پرداخت دستمزدهای کارگران، از اول خرداد ماه از طریق پیمانکار، کارگران جدیدی را استخدام و به جای کارگران سابق سرکار آورد. این کار با اعتراض شدید کارگران مواجه  و دست به اجتماع زدند. مسئولین شهرداری با فراخواندن یگان ویژه به کارگران معترض هجوم بردند، آنها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را مجروح نمودند.

در حمله نیروی یگان ویژه دو نفر از کارگران، که اسم یکی از آنان محمد منصوری است، از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا با شلیک گلوله مجروح شده اند. همچنین یکی از کارگران بنام رضا شریفی بازداشت شد. روز جمعه دوم خرداد رضا شریفی را بدلیل اصابت گلوله به ناحیه کمر برای معالجه آزاد نمودند. نیروهای امنیتی در ادامه تهدید کارگران، جمعه دوم خرداد با کارگران شهرداری تماس و آنها را تهدید کردند که تجمع نکنند. از جمله: على منصورى، جعفر منصورى، جمال سواعدى، یاسر بیت صیاح، رسول سوارى، رسول مرمزى و فاضل چنانى توسط نیروهای امنیتی تهدید شدند. کارگران میگویند: "‌ما خواهان پرداخت حقوق هایمان هستیم، اکنون عید فرا رسیده و ما میخواهیم برای فرزندانمان عیدی بخریم. اما بجای دریافت حقمان مورد ضرب و شتم نیروی یگان ویژه قرار گرفته ایم"!

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست تعرض وحشیانه یگان ویژه به کارگران معترض را قویا محکوم میکند و از کارگران و مردم آزادیخواه اهواز میخواهد در حمایت از اعتراض برحق کارگران شهرداری تلاش کنند. کارگران در وقت مناسب جواب این گستاخی یگان ویژه و امثال "علیرضا عالیپور" معاون خدمات شهری اهواز را خواهند داد. شلیک به اجتماع کارگری بسیار خصلت نماست. این "اقدامی سرخود" نیست بلکه دستور از بالا و منعکس کننده وحشت عظیم از پتانسیل قدرت اعتراض طبقه کارگر است. از کارگران شهرداری، کارگران اعتصابی، جنبش علیه فقر و فلاکت حمایت کنیم!
 
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳ مه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com