موفقیت کارگران معدن فاریاب در گرفتن سه ماه مزد معوقه و چند خبر اعتراضی دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 22, 2020

موفقیت کارگران معدن فاریاب در گرفتن سه ماه مزد معوقه و چند خبر اعتراضی دیگر
-روز اول خرداده ماه کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب بدنبال اعتصاب وتجمعات اعتراضی دامنه دار موفق به گرفتن سه ماه حقوق معوقه خود شدند. اما بلاتکلیفی شغلی این کارگران کماکان ادامه دارد. در مورد این موضوع فرماندار فاریاب از برگزاری دو نشست یکی در رابطه با مساله تعویق دستمزدها و دیگری در مورد رفع موانع تولید با حضور نماینده ای از سوی کارگران و مدیر مجموعه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در فرمانداری این شهرستان خبر میدهد. کارگران فاریاب خواستار بازگشت به کار و عملی شدن تمام خواستهایشان هستند.

- روز پنج شنبه اول خرداد، جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی گرگان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی خود به دائم مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تجمع کردند و خواستار استخدام فوری خود شدند. به گفته تجمع کننندگان، معلمان نهضت از سال ۱۳۷۹تا۱۳۹۱ ساماندهی شده اند، اما از آن تاریخ به بعد نشده اند. این معلمان در قبال کار یکسان با معلمان دیگر و علیرغم سالها تجربه کارگری، حقوقی بسیار کمتر دریافت میکنند و از هرگونه مزایای شغلی محرومند. این درحالی است که هیچگونه امنیت شغلی نیز ندارند.

- روز اول خرداد پرستاران اصفهان در اعتراض به تبعیض در پرداخت مطالبات و عدم پرداخت بموقع و نیزعدم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی به استخدامهای دائمی و فشار کاری بدلیل کمبود نیرو، مقابل دادگستری تجمع کردند.

- روز اول خرداد کارگران خدمات شهرداری شاهین شهر برای دومین روز متوالی  در اعتراض به  سطح نازل دستمزدهایشان در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران
٢ خرداد ۱۳۹۹، ٢٢ مه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com