سه اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 21, 2020

تار موی زنان برای حکومت!


 

جمهوری اسلامی که در مهار زنان معترض به حجاب اجباری در جامعه هر چه بیشتر خود را شکست خورده می بیند حالا به دنیای "مجازی" آمده است که با حجاب برخورد کند. اخیرا رئیس پلیس فنا گفته است که کشف حجاب در دنیای مجازی تخلف است و با شدت با آن برخورد خواهد شد. پاسخ چنین تهدیداتی این است که جنبش حجاب برگیران را چنان وسعت دهیم که جمهوری اسلامی نتواند هیچ غلطی بکند.

 

واقعیت این است که جمهوری اسلامی در به انقیاد در آوردن زنان در چهارچوب ارزشها و قوانین اسلامی شکست خورده است. کم  تقلا نکردند. از همان آغاز حکومتشان به جان زنان افتادند تا با پونز حجاب را به سر زنان بچسبانند. صدها قانون وضع کردند و قوانین مجازات برای بی حجابان تعیین کردند. از منبر نماز جمعه ها علیه زنان عربده کشیدند. به صورت زنان اسید پاشیدند. اوباش و گله های حزب الله شان را علیه زنان روانه خیابان کردند. ۲۶ ارگان را با تمام امکانات علیه زنان بسیج کردند. اما هیچکدام از اینها نتوانست است مانع آنچه که خود می گویند یعنی "بی حجابی" و "یا حجاب برداشتن" زنان شود. در دیماه ۹۶ دختران انقلاب با به چوب کردن حجاب اسلامی اراده زنان برای لغو حجاب اجباری را با شجاعت تمام به نمایش گذاشتند. جمهوری اسلامی با این اعتراضات سراسیمه شد و به نفس نفس افتاد.

 

حجاب یکی از ستون های اصلی حکومت اسلامی است و این دلیل اصلی حکومت برای بکار گرفتن خشونت هرچه بیشتر علیه بیحجابی است. می دانند که با حجاب آمدند و با بی حجابی زنان می روند. شاخه و شانه کشیدن برای زنان در "دنیای مجازی" مشکل حکومت را حل نخواهد کرد بلکه با موج جدیدی از بی حجابی مواجه خواهند شد. همانطور که تمهیدات زورگویانه در دنیای واقعی تنها شکستهای پی در پی برای آنها داشته است.

 

زنان حجاب نمی خواهند. این را به هزار و یک شکل نشان داده اند. بی حجابی "ناهنجاری اجتماعی" نیست. بوسیدن "ناهنجاری اجتماعی" نیست که کسی به خاطر آن دستگیر شود. این جمهوری اسلامی است که عین "ناهنجاری اجتماعی" و وصله ناجوری بر این جامعه است و این تشبثات نشاندهنده عمق ضعف و زبونی و وحشت حکومت از جنبش رهایی زن و جنبش رهایی از فرهنگ ارتجاعی اسلامی است.

 

سران حکومت مطمئن باشند که زنان آزاده با گسترش جنبش حجاب برگیران پاسخ شایسته ای به این گستاخی خواهند داد و در خیابان و دانشگاه و مدرسه و و شبکه های اجتماعی نشان خواهند داد که این جنبش اجتماعی تر و قدرتمندتر از آن است که زیر بار این زورگویی ها برود. جمهوری اسلامی در مقابل میلیونها زن و مرد آزادیخواه که به آپارتاید جنسیتی جمهوری اسلامی و حجاب اجباری اش محکم نه گفته اند هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

حجاب اجباری و همه قوانین تبعیض آمیز باید فورا لغو شوند. لازمست که همه شهروندان از حقوق انسانی زنان به دفاع برخیزند و تعرض حکومت را با تعرض گسترده و همبستگی هرچه بیشتر پاسخ دهند. جنبش رهایی زن در ایران جنبشی عمیقا آزادیخواهانه و یکی از پایه های مهم جنبش سرنگونی است. این جنبش را با تمام قوا تقویت و پشتیبانی کنیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران


+++

ادامه اعتراضات کارگران معدن فاریاب و چند خبر اعتراضی دیگر

ادامه اعتراضات کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب

روز ٣١ اردیبهشت اعتراضات کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب دراعتراض  به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه وبلاتکلیفی شغلی ادامه یافت. در این روز کارگران در مقابل فرمانداری تجمع کردند و بر خوستهایشان تاکید گذاشتند.

 

اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه

روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به دلیل وضعیت بحران این مجتمع و  کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید و نداشتن ایمنی شغلی و تعویق پرداخت دو ماه دستمزد خود دست به تجمع زدند.  به گفته کارگران در ادامه دزدی های پشت پرده، این واحد تولیدی بدهی‌های مالی زیادی به سایر نهادهای دولتی و خصوصی دارد و اکنون وضعیت این مجتمع بحرانی است و در حالیکه تولید اسمی کارخانه ۱۰۰ هزار تن در سال است،  در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰ هزار تن شکر زرد در هفت تپه تولید شده است که کمترین برداشت طی ۱۳ تا ۱۴  سال گذشته است. همچنین در این دوره از برداشت نیشکر میزان شهد و شیرینی نی‌های بریده شده بسیار پایین بود و به همین دلیل بر میزان تولید شکر تاثیر گذاشته است.

 

تجمع اعتراضی پرستاران اصفهان مقابل دادستانی

روز ١ خرداد پرستاران در اصفهان در اعتراض به تبعیض در نظام پرداختی وزارت بهداشت و درمان و عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از ۱۳ سال از تصویب آن می‌گذرد، مقابل دادستانی تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی پرستاران همچنین با اعتراض به فشار سنگین کاری خواستار برطرف کردن کمبود نیروی انسانی و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در رابطه با کارشان شدند.

 

ادامه اعتراض کارگران اخراجی کاشی گیلانا

روز چهارشنبه 31 اردیبهشت کارگران اخراجی کارخانه کاشی گیلانا منجیل دراستان گیلان که به خاطر مصادره وفروش زمین  وسوله های این واحد تولیدی و تعطیلی کارخانه، کار خود را از دست داده اند،  برای بار دیگر طی نامه ای سرگشاده به رسانه ها اعتراض خود را به این بساط دزدی و چپاول و تعرض به زندگی و معیشتشان اعلام کردند.

تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری شاهین شهر اصفهان

روز ٣١ اردیبهشت کارگران شهرداری شاهین شهر اصفهان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قرارداد های برده وار کار دست به تجمع زدند.

 

اعتصاب کارگران شهرداری منطقه ٦ اهواز

روز ٣١ اردیبهشت كارگران شهردارى منطقه ۶ شهر اهواز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به  اعتصاب زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١ خرداد ۱۳۹۹، ٢١ مه ۲۰۲۰


برگزاری جلسه بازپرسی اکرم رحیم پور و تداوم فشار بر جعفر عظیم زاده

 

بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران روز  چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده طبق احضاریه ای که برای او صادر شده بود به شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب تهران مراجعه نمود. بازپرس شعبه، اکرم رحیم پور را از بابت اطلاع رسانی درباره همسرش از طریق مصاحبه با رسانه ها مورد بازخواست قرار داد و ضمن اعلام اینکه قرار بازداشتی برای وی صادر شده است، برای آزادی وی قرار کفالت تعیین شد. بدین ترتیب اکرم رحیم پور موظف شده است که شخصی را بعنوان کفیل طی روزهای آینده به دادگاه معرفی نماید. در این بازپرسی اکرم رحیم پور در دفاع از اتهام انتسابی، اطلاع رسانی و اعتراض به عدم آزادی و یا مرخصی همسرش را حق طبیعی خود دانسته است.

تشکیل پرونده قضایی برای اکرم رحیم پور از یکسو در جهت سرکوب خانواده زندانیان سیاسی است تا صدای اعتراض زندانیان و خانواده هایشان را ساکت نمایند و از سوی دیگر در جهت اعمال فشار بر جعفرعظیم زاده کارگر زندانی است. فشار و تهدید بر روی اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده و خانواده وی باید فورا برداشته شود و این بساط پرونده سازی ها جمع شود.

 

در ماههای اخیر علیه جعفر عظیم زاده که در زندان اوین محبوس است مجددا پرونده سازی شده است. طبق بخشنامه های خود حکومت در رابطه با مرخصی ها، جعفر عظیم زاده باید در اسفند ماه  از زندان آزاد میشد. اما مقامات جنایتکار قضایی با دستاویز قرار دادن اتهام تبلیغ علیه نظام و پرونده سازی جدید مانع از آزادی وی شدند. مصادیق این پرونده سازی جدید صدور بیانیه به همراه هفت تن دیگر از زندانیان سیاسی در اعتراض به عدم تأمین هزینه های درمان زندانیان در مراکز خارج از زندان توسط سازمان زندانها و قوه قضاییه بود که در آبانماه سال گذشته صادر شده بود. مورد دیگر آن نیز پیام صوتی  عظیم زاده در سال گذشته در اعتراض به دستگیری و پرونده سازی برای کارگران هفت تپه و مرضیه امیری و بازداشت شدگان روز جهانی کارگر بود. حق زندانی است که صدای اعتراضش را بخاطر وضعیت اسفناک زندان و احکام جنایتکارانه حکومت بلند کند.

 

 جعفر عظیم زاده جرمش دفاع از حقوق کارگران و زندانیان دربند است. بعلاوه اتهامات جدید علیه عظیم زاده  در حالی به او  زده شده است که پس از بیانیه زندانیان با درخواست حق زندانیان برای انتقال به مراکز درمانی خارج از زندان با هزینه دولت، هیاتی از خود مسئولین حکومتی در مراجعه به زندان ناگزیر به پیگیری اعتراض زندانیان شدند.  در عین حال اکنون با رفع اتهام از کارگران هفت تپه ومرضیه امیری از سوی خود دستگاه قضایی معلوم نیست که چرا جعفر عظیم زاده به خاطر اعتراض به احکام آنها باید مورد بازخواست قرار گیرد. بدین ترتیب پرونده سازی جدید برای جعفر عظیم زاده هیچ پایه حقوقی حتی با معیارهای قانونی جمهوری اسلامی ندارد و یک زورگویی آشکار در جهت ممانعت از آزادی اوست. به این فشارها و تهدیدات باید فورا پایان داده شود.  جعفر عظیم زاده باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. با قدرت اتحاد مبارزاتی مان در زندانها را باز خواهیم کرد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

http://free-them-now.com/

shahla.daneshfar2@gmail.com

١ خرداد ٩٩، ٢١ مه ٢٠٢٠

 

 اخباری از احضارها، بازداشتها، کارزارها

 

سه کارگر بازداشتی معدن زغال سنگ کرمای آزاد شدند

صبح روز شنبه 27 اردیبهشت،3 نفر از کارگران اعتصابی شرکت معادن زغال سنگ کرمان که در اعتراض به فروش سهام این معدن و خطر بیکارسازی ها و نیز سطح نازل دستمزدها و ووضعیت برده وار کاری خود دو هفته است در اعتراض به سر میبرند تحت عنوان " برهم زدن نظم عمومی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. این بازداشت ها با اعتراض وسیعی در میان کارگران روبرو شد و کارگران بازداشتی بدنبال اعتراض و پیگیری بامداد روز ٢٨ اردیبهشت آزاد شدند.

محاکمه آتنا دائمی

روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت  جلسه بیدادگاه آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد.این جلسه دادگاه با حضور آتنا و وکلای مدافع او عباس امیری و مصطفی نیلی برگزار گردید. بنا بر خبر جلسه بعدی دادگاه وی به زودی تعیین وقت خواهد شد. این محاکمه درخصوص مصداق اتهام “اجتماع و تبانی در جهت بر هم زدن امنیت کشور” به دلیل تحصن چند روزه (دیماه ۹۸) در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز جانباختگان آبان و در همراهی با خانواده‌های جانباختگان، و همچنین در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام”  و چند مورد دیگر  انجام گرفت. آتنا دائمی دیماه ۹۸ به مدت ۱۵ روز از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین در اعتراض کشتار آبانماه صورت گرفته بود.

اعتراض معلمان به احکام زندان  اعضای انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی

بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگان دستگاه قضایی جمهوری  اسلامی اعضای هیات مدیریه انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی به اسامی  محمد رضا رمضان زاده، حسین رمضان پور،  سعید حق پرست، علی فروتن، حسن جوهری، مصطفی رباطی و حمید رضا رجایی  را  به  احکام سنگین محکوم کرده است. بنا بر این احکام وحشیانه محمد رضا رمضان پور به ٨ سال حبس، حسین رمضانپور به ٤ سال حبس و باقی افراد هر کدام به  ٣٢ ماه حبس محکوم شده اند.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای صدور این احکام و خواستار لغو فوری آنها شده است.

پیش‌تر در همین پرونده‌ در دادگاه‌کیفری محمد رضا رمضان‌پور به ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حسین رمضان‌پور  به ۷۴ ضربه شلاق و رحایی  به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند. و این احکام وحشیانه با موجی از اعتراض روبرو گردیده بود.

یاسر  امینی آذر بازداشت شد

 روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، یاسر امینی آذر، از معلمان فعال در مهابارد جهت تحمل دوره ١٥ ماهه محکومیت خود راهی زندان شد.

پرونده‌سازی جدید علیه اسماعیل عبدی

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای اسماعیل عبدی معلم زندانی در حالیکه در آستانه پایان محکومیت ٦ ساله خود قرار دارد، پرونده جدیدی تشکیل داده و او را به ده سال دیگر حبس محکوم کرده است. عبدی که تنها چند روز پیش از نوروز ۹۹ به دلیل خطر شیوع ویروس جدید کرونا و با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی آمده بود، در روز اول اردیبهشت که در پی  تماس مقامات قضایی برای طی کردن روال اداری آزادی‌اش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، دوباره بازداشت شد.

اسماعیل عبدی دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر و عضو کانون صنفی معلمان به خاطر حضور در تجمع جلوی مجلس و اعتراض به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و سیستم آموزش، دستگیر شد. بنا بر خبرها حکم ۱۰ سال زندان تعلیقی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در سال ۱۳۸۹ علیه او صادر شده بود. اکنون در حالیکه حتی بنا بر قوانین خود جمهوری اسلامی ٥ سال از صدور آن حکم میگذرد،  ظاهرا تعلیقی بودن حکم کنار رفته و به ده سال حبس تبدیل شده است. بدین ترتیب همه چیز حاکی از پاپوش دوزی برای این معلم زندانی و ادامه بازداشت وی است. علاوه بر بازداشت مجدد اسماعیل عبدی، روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ مرخصی محمود بهشتی لنگرودی یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان تمدید نشده و او به زندان بازگردانده شد. بهشتی ٥ سال حکم زندان دارد. کانون صنفی معلمان طی بیانیه ای تشکیل پرونده جدید برای اسماعیل عبدی و ادامه بازداشت معلمان در بند را محکوم کرده است. یک کارزار مهم در میان معلمان کمپین علیه امنیتی کردن مبارزات است. اسماعیل عبدی همراه با جعفر عظیم زاده در سال ٩٥ این کارزار را اعلام کرده و با خواست بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی آنرا اعلام داشتند و با استقبالی اجتماعی روبرو شد.

امیر چمنی آزاد شد

امیر چمنی از فعالین کارگری ساکن تبریز روز ۳۰ اردیبهشت با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. آزادی او را به وی و به همگان تبریک میگوییم. امیر چمنی روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین پس از احضار به پلیس فتای این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده بود. پرونده امنیتی او باید فورا بسته شود.

هفت کارگر شهرداری کوت عبدالله آزاد شدند

در سیزدهم روز ٢٣ اردیبهشت کارگران شهرداری کوت عبداله در دومین هفته اعتراضاتشان بخاطر نپرداخت دو ماه حقوق و حق سنوات سال ٩٨ خود دست از کار کشیده و تجمع کردند. در این روز شهرداری این شهر درحالیکه دستمزد کارگران را بالا کشیده و پرداخت آن به تعویق افتاده بود، از یکسو اقدام به گرفتن نیروی کاری جدید کرده بود تا بدین شکل و با تهدید به اخراج، اعتصاب کارگران را در هم بشکند و از سوی دیگر وقتی کارگران ساکت ننشستند و اعتصابشان را ادامه دادند، هفت نفر از آنان بازداشت شدند. در برابر این دستگیری کارگران به اعتراضشان شدت دادند و ظرف ٢٤ ساعت موفق به آزاد کردن همکاران خود شدند. اکنون کارگران به این دستگیری ها اعتراض دارند و خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٣٠ ازدیبهشت ٩٩

 http://free-them-now.com/

shahla.daneshfar2@gmail.com
+++

جنایت وحشیانه جمهوری اسلامی علیه افغانستانی ها

غیر قابل انکاراست!

 

جمهوری اسلامی برای پوشاندن هر جنایتی که میکند، به انواع دروغ ها متوسل میشود. نمونه ها زیاد هستند. آخرینش انکار جنایتی است که مرزبانان جمهوری اسلامی مرتکب شدند و طی آن شماری از مهاجرین افغان جویای کار را پس از اذیت و آزار به رودخانه مرزی هریرود انداختند و کشتند. در این جنایت هولناک که در روز ۱۲ اریبهشت امسال اتفاق افتاد نیروهای جمهوری اسلامی مهاجرین را وادار به پریدن به داخل رودخانه کردند که در نتیجه ۱۲ نفر کشته و ۱۷ نفر ناپدید شدند. علیرغم شواهد غیر قابل انکار و منجمله روایت جان به دربردگان این جنایت وحشیانه و اهالی روستایی که شاهد این جنابت بوده اند، جمهوری اسلامی وقیحانه به انکار این جنایت پرداخته و "قویا" این مسئله را تکذیب کرده است.

 

بنا به اخبار منتشر شده کمیساران مرزی افغانستان و ایران جلسه ای داشته اند و در این جلسه کمیساران مرزی جمهوری اسلامی اسناد، شواهد و مدارک طرف افغانستان را قبول نکرده‌اند. جمهوری اسلامی حتی حاضر نشده است در سطح مقامات بالاتر با دولت افغانستان در این‌باره مذاکره کند و تنها در سطح «کمیسارهای مرزی» (مرزبانان) مذاکره کرده‌ است. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بیشرمانه چنین حادثه‌ای را رد کرده و گفته بود "در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی چنان واقعه‌ای رخ نداده و مواجهه‌ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی با اتباع افغان گزارش نشده است".

 

اینهمه وقاحت و بی شرمی فقط از جمهوری اسلامی بر می آید. جانیان حاکم بر ایران سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه پاسدران را نیز منکر شدند ولی نهایتا بدلیل شواهد غیر قابل انکار و فشار بین المللی مجبور شدند مسئولیت آنرا بپذیرند و آنرا به " خطای انسانی و غیرعامدانه" تقلبل دهند. این جانیان خود مسبب کشتار مردم در خیزش آبانماه ۹۸ هستند ولی این کشتارها را یا منکر می شوند و یا یا به عوامل خارجی نسبت می دهند.

 

حزب کمونیست کارگری ضمن محکومیت شدید این جنایت نژادپرستانه، مردم را فرامی خواند که این جنایت هولناک و هر گونه رفتار نژادپرستانه و فاشیستی حکومت در برخورد به پناهجویان و مهاجرین افغانستانی را شدیدا محکوم نمایند. اگر جمهوری اسلامی درعرصه داخلی و بین المللی تحت فشار قرار بگیرد قادر نخواهد بود که در برابر جنایتی که مرتکب می شود شانه بالا بیاندازد و آنرا وقیحانه انکار کند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان بر پیگیری این جنایت پافشاری کرده و هشدار داده‌اند که اگر این موضوع از سوی دولت افغانستان دنبال نشود، آنها به دادگاه بین‌المللی لاهه در هلند و سازمان ملل ‌متحد شکایت خواهند برد.

 

 حزب کمونیست کارگری از این خواست قویا پشتیابانی می کند. جنایتی که جمهوری اسلامی در مرز ایران و افغانستان مرتکب شده، مصداق مسلم جنایت علیه بشریت است و به دلیل ارتکاب این جنایت و به دلیل جنایت و کشتار مردم ایران از هزاران زندانی سیاسی در دهه شصت گرفته تا کلیه اعدام هایی که در طول حاکمیتش مرتکب شده و قتل های زنجیره ای در داخل و ترورهای سیاسی در خارج کشور، تا کشتار معترضین در دی ۹۶ و آبان ۹۸ و قتل عامدانه سرنشینان پرواز PS752  باید به دادگاه لاهه کشیده شود و سران این حکومت تحت پیگرد بین المللی قرار گیرند.

 

حزب کمونیست کارگری بر همبستگی انسانی مردم دو کشور ایران و افغانستان تاکید دارد و از حقوق کامل شهروندی افغانستانی های ساکن ایران حمایت می کند. ما همه مردم بویژه فعالین اجتماعی را فرامی خوانیم که نسبت به تحریکات ارتجاعی و عقب مانده ناسیونالیستی علیه مهاجرین افغانستانی بعنوان تحریکاتی علیه انسانیت و همبستگی انسانی قاطعانه بایستند و طرحها و اقدامات نژادپرستانه جمهوری اسلامی را به شکست بکشانند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ خرداد ۱۳۹۹- ۲۱ مه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com