اخبار و گزارشات کارگری ١۵ اردیبهشت ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
May 05, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١۵ اردیبهشت ماه ١٣٩٩

- دومین اعتصاب وتجمع کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ،سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مسئولان

- اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری کوت‌عبدالله مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت 2ماه حقوق ومطالبات دیگر

- تجمع اعتراضی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کشور نسبت به آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان مقابل مجلس

- تجمعات اعترضی کسبه بازار روز قم نسبت به بلاتکلیفی معیشتی

- بلاتکلیفی معیشتی کارگران وزحمتکشان شهرهای مرزی و بی خیالی دولت

- 400 نفر ازکارکنان دانشگاه شیرازیا اخراج شده اند یا با حقوقی ناچیز مشغول بکارند

- بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان موسسات و مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی فارس

- اخراج ده ها کارگر شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی

- ابلاغ حکم ده سال حبس تعلیقی اسماعیل عبدی

- تبرئه 14 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک ازطرف دادگاه کیفری

- وخامت حال یک معلم خراسان شمالی براثر تصادف در راه رساندن بسته های آموزشی  به دست دانش‌آموزانش

- جان باختن 3 کارگر کابینت کاردر کلاردشت براثر گاز گرفتگی

- مرگ یکی از کارکنان شرکت کشتیرانی براثر گاز گرفتگی

*دومین اعتصاب وتجمع کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ،سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مسئولان

روز دوشنبه 15 اردیبهشت برای دومین بار در ماه جاری، کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ،سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مسئولان دست از کارکشیدند ومقابل دفتر شرکت تجمع کردند.

پیش ازاین صبح روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری،3هزار کارگر شرکت معادن زغال سنگ کرمان دست از کارکشیدند وبا راهپیمایی وبرپایی تجمعات در سطح شهرهای زرند،کوهبنان وراور اعتراضشان را نسبت به واگذاری به بخش خصوصی بنمایش گذاشتند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:شرکتی که عهده دار زغال سنگ کرمان در بخش خصوصی می شود، شرکت دالاهو است از این رو مدیرعامل این شرکت برای آرامش خاطر کارگران تضمین دادند که مشکلی در زمینه حقوق و مزایای آن ها ایجاد نمی شود.

اما این تضمین برای کارگران کافی نیست و بسیاری بر این باورند که با خصوصی سازی این شرکت پرداخت حقوق کارگران و تمدید قراردادها با مشکل رو به رو خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر اعتراض کارگران برای عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل است و آنچه که در اولویت پیگیری برای آن ها قرار دارد، برقراری امنیت شغلی و انعقاد قرارداد کاری است.

این کارگر گفت: چندین سال است که کارگران به دنبال تصویب واجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند و تاکنون موفق نشده اند، اکنون که بعد از سال ها قرار است این طرح اجرا شود، شکل ناقص آن در دستور کار قرار گرفته است.

کارگران هم امروز در اعتراض به جدید ترین تصمیم مسئولان زغال سنگ در رابطه با اجرای طرح طبقه بندی اعتراض کرده اند و تنها با برطرف شدن این مشکل به اعتراضات خاتمه می دهند.

وی ادامه داد: کارگران تاکید بسیاری بر اجرای طرح طبقه بندی دارند چرا که به دنبال اجرای این طرح بر اساس سابقه کار، مدرک تحصیلی و سختی کار حقوق و مزایای آن ها تعیین می شود.

وی افزود:در حال حاضر یک معدن کار در شرایط بهینه حدود 3 میلیون و 300هزار تومان حقوق دریافت می کند، در حالی که بسیاری از آن ها کمتر از این مبلغ را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از این کارگران با وجود سابقه کاری بیش از 10سال همچنان قرارداد موقت دارند از این رو این کارگران خواستار دائمی شدن قراردادهای خود هستند.

این کارگر اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگران به صورت مستمر کار می کنند، پیش از این مسئولان وعده داده بودند که قراردادهای آن ها دائمی می شود اما این امر محقق نشد و اکنون سبب اعتراض کارگران شده است.

اوادامه داد: اکنون کارگران روزهای خود را با دغدغه آینده شغلی مبهم پشت سر می گذارند از این رو کمترین توقع کارگران این است که مسئولان پاسخگوی این شرایط باشند و راهکاری مناسب برای آن ارائه دهند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری کوت‌عبدالله مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت 2ماه حقوق ومطالبات دیگر

روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه،جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله ازکار دست کشیدند وراهی شهر اهواز شدند تا با تجمع مقابل استانداری خوزستان صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 2ماه حقوق ومطالبات دیگرهرچه بیشتر منعکس کنند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: یکی از مشکلات ما در طول سال های گذشته پرداخت دیرهنگام حقوق است؛ این مطالبات همیشه با تاخیر چند ماهه پرداخت میشود.

وی ادامه داد: هنوز حقوق اسفند پارسال و فروردین گذشته را دریافت نکردیم ضمن آنکه سنوات سال 98 نیز تسویه نشده است.

این کارگر معترض درخاتمه همچنین گفت: حقوق کارگران رقم ناچیزی است که تاخیر در پرداخت آن در پایان هر ماه مشکلات اقتصادی خانواده‌های این کارگران را تشدید کرده است.

*تجمع اعتراضی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کشور نسبت به آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان مقابل مجلس

روز دوشنبه 15 اردیبهشت،جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از سراسر کشور خودرابه پایتخت رساندند تا با تجمع مقابل مجلس اعتراضشان را نسبت به برگزاری آزمون برای ورود به دانشگاه فرهنگیان بنمایش بگذارند.

تجمع کنندگان خواستار لغو آزمون جذب هستند و می‌گویند باید تبعیض میان آنها و گروه‌های دیگری که متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند، برچیده شود.

آموزش‌دهندگان با بیان اینکه بارها با مقامات مختلف و ازجمله نمایندگان مجلس در این رابطه تماس گرفتیم، می‌گویند: درحالیکه سالهاست به کار تدریس اشتغال داریم و همچنین تعدادی از ما به صورت حق‌التدریسی در مدارس مشغول به کار هستیم، نباید نگران آزمون باشیم. ما خواستار برچیده شدن آزمون و ورود به دانشگاه فرهنگیان هستیم.

این آموزش‌دهندگان با بیان اینکه برای سایر گروه‌ها مثل سربازمعلمان آزمون را حذف کرده‌اند؛ می‌گویند: نباید در مورد آموزش دهندگان تبعیض روا بدارند؛ آموزش‌دهندگان نهضت سالها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق توجه بیشتر را دارند.

*تجمعات اعترضی کسبه بازار روز قم نسبت به بلاتکلیفی معیشتی

روز دوشنبه 15 اردیبهشت،جمعی ازکسبه بازار روز قم برای اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی درپی تعطیلی در چارچوب مقابله با بیماری کووید19 دست به تجمع در محل کارشان واقع در خیابان یادگار امام قم زدند.

این کسبه پیش ازاین نیز مقابل استانداری قم هم تجمع اعتراضی نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت مقابل استانداری برپاکرده بودند.

تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار رسانه ای عمده مشکلات خود را نداشتن درآمد، عقب افتادن اجاره منزل و اقساط وام، نداشتن بيمه تامين اجتماعي  و بیمه بیکاری و به رسميت نشناختن اين شغل از سوي مسئولان دانستند.

قابل یاد آوری است که در بازارروزهای استان قم حدود1200 فروشنده مشغول به کار هستند.

*بلاتکلیفی معیشتی کارگران وزحمتکشان شهرهای مرزی و بی خیالی دولت

« من مشمول دریافت بیمه بیکاری نیستم و تا جایی که می‌دانم هیچکدام از کارگران باربر، چه بومی‌ها و چه مهاجران، بیمه ندارند و بیمه بیکاری هم نمی‌گیرند. در شرایط عادی اوضاع ما خوب نیست چه رسد به حالا که دیگر اصلا همه چیز به هم ریخته و به نان شب‌مان محتاجیم»

کارگران در شهرهای مرزی هم کار خود را از دست داده‌اند و هم از بیمه‌های اجتماعی محروم هستند. آنها برای عادی شدن شرایط لحظه‌شماری می‌کنند، چون بسته‌های حمایتی عملا دردی از آنها دوا نکرده و مشکلات معیشتی‌شان به قوت خود باقی است.

اغلب کسانی که در شهرهای غیرمرزی زندگی می‌کنند، بنادر و شهرهای مرزی در غرب، شرق، شمال و جنوب کشور را با بازار‌ها شلوغ و پررونق می‌شناسند. بسیاری از افراد اصلا به خاطر همین بازار‌ها و اجناسی که تنوع بیشتری دارند و قیمت‌شان هم مناسب است، به این شهر‌ها می‌روند. این شهرها گذرگاه کالا‌های وارداتی و صادراتی هستند و معیشت اغلب ساکنان آنها بسته به واردات و صادرات است. ترانزیت کالا باعث می‌شود افرادی در بازار‌های بزرگ این شهر‌ها مشغول فروشندگی باشند اما این روزها انواع و اقسام مشاغل مرتبط با صادرات و واردات و عرضه محصولات وضعیت خوبی ندارند و کارگران دچار مشکلات معیشتی شده و تعداد قابل توجهی از آنها که مهاجر هستند یعنی همان کسانی که از استان‌های مرکزی به مرز‌ها می‌روند، حال محبور به بازگشت به زادگاه خود شده‌اند. آنها در شهر و روستای خود هم کاری ندارند، چراکه زندگیِ شغلی‌شان بسته به کار کردن در شهرهای مرزی است.

یحیی ازجمله کارگران باربر در بندر گناوه است که به دلیل شیوع کرونا تقریبا تمامی درآمد خود را از دست داده است. او می‌گوید: زندگی باربر وابسته به واردات و صادرات است. کار ما این است که بارها را سوار لنج کنیم یا برعکس کالاهای وارداتی را از لنج‌ها پیاده کنیم؛ اما دیگر لنجی پهلو نمی‌گیرد یا اگر پهلو بگیرد آنقدر کم این اتفاق می‌افتد که به ندرت کاری به ما می‌رسد.

مرزنشینان به ویژه کارگران مرزنشین یا کارگران مهاجری که بعضا به صورت فصلی برای کار به مرزها می‌روند دچار مشکلات عدیده شده‌اند از همین رو تا زمان گذر از بحران و بازگشت به شرایط عادی این افراد باید مورد حمایت قرار گیرند. این حمایت‌ها ممکن است کم باشد، اما اکنون شرایط ویژه است و باید دست به دست هم داد تا بحران را پشت سر بگذاریم

یحیی؛ کارگر باربر گناوه‌ای می‌گوید: یک سالی هست که مشکلات ما شروع شده و با شیوع کرونا آنقدر مشکلات زیاد شد که تقریبا همه بیکار شدیم. خیلی از باربرانی که از کهگیلویه و بویراحمد به گناوه آمده بودند تا باربری کنند، به شهرها و روستاهایشان برگشتند. در جریان وضعیت بعضی از آنها هستم. آنها در شهر و روستای خود هم کاری ندارند؛ نه کشاورزی، نه دامپروی و نه کار دیگری. معلوم نیست قرار است از کجا پول دربیاورند تا زندگی‌ را بگذرانند. کمک‌هایی که شده، محدود است و اصلا کفاف نمی‌دهد. مسئولان ما کارگران بیکار شده را مثل بقیه مردم حساب کرده و به آنها یک میلیون تومان وام دادند. آیا نباید من که دو ماه است بیکارم با کسی که در شهرهای کوچک و بزرگ سر کار می‌رود و بالاخره درآمدی دارد، فرق داشته باشم؟

بند ناف معیشت مرزنشینان به واردات و صادرات بسته است و حالا بعد از بیش از دو ماه که محدودیت‌های کرونایی شروع شده، کم کم دارد مرزها بازمی‌شود. اما در این شرایط مغازه‌داران متضرر شده از بستن مغازه‌ها، کارگران باربر، اعضای تعاونی‌های مرزنشینان و ... از بیکاری به شدت خسارت دیده و برای امرار معاش مشکلات جدی پیدا کرده‌اند.

ششم اردیبهشت امسال یاسر فیضی (رئیس کمیسیون تعاونی مرزنشینان اتاق تعاون ایران) گفت: ما حدود هفت میلیون نفر جمعیت مرزنشین در کشور داریم که شیوع کرونا کسب‌و‌کار آنها را تحت تاثیر قرار داده است. با شیوع کرونا و بسته شدن مرزها آسیب جدی به معیشت مرزنشینان وارد شده، چراکه صادرات کالا یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مرزنشینان است.

در حالی که مشخص است کرونا به گروه‌هایی ازجمله مرزنشینان بیشتر خسارت وارد کرده، اما تمهیداتی ویژه‌ای برای جبران خسارت این افراد اندیشیده نشده یا حمایت‌ها آنقدر کم است که عملا مشکلی را حل نمی‌کند. این موضوع به ویژه از این نظر اهمیت پیدا می‌کند که اغلب کارگران در شهر‌های مرزی از داشتن بیمه محروم هستند و نمی‌توانند روی حمایت‌های بیمه‌ای در ایام کرونا حساب کنند.

بخشی ازیک گزارش رسانه ای شده بتاریخ 15 اردیبهشت

400 نفر ازکارکنان دانشگاه شیرازیا اخراج شده اند یا با حقوقی ناچیز مشغول بکارند

« بسیاری از کارکنان در بخش های تاسیسات و خدمات در آشپزخانه تعدیل نیرو شده و عده زیادی از کارمندان ادرای نیز باید 15 روز در ماه با نصف حقوق بر سر کار حاضر شوند.»

کارکنان دانشگاه شیراز از زمان پیدایش کووید 19 یا اخراج شده اند یا این که با کاهش ساعت کاری مواجه شده اند؛شرایط سخت و طاقت فرسایی که وضعیت معیشت آن ها را تهدید می کند.

این روزهای دانشگاه شیراز هم مثل تعداد زیادی از دانشگاه های دنیا رنگ و بوی کرونایی به خود گرفته و کارمندان و کارکنانش از این که دیگر در دانشگاه هیاهوی دانشجویان شنیده نمی شود و از رفت و آمد اساتید خبری نیست، خسته و ناراضی به نظر می رسند.کارمندانی که در سکوت حیات دانشگاه تنها صدای «جیک جیک» گنجشگ هایی که بر روی در ختان نشسته اند را می شنوند، بار دیگر به یاد می آورند که هنوز مشخص نیست که شیوع بیماری کرونا تا چه زمانی ادامه می یابد.

اما مشکل اصلی بیکاری یا کاهش ساعت کاری برخی کارکنان بوده که روزیشان در حضور فیزیکی دانشجویان کسب می شده است. کارکنان تاسیساتی یا خدماتی که در نبود دانشجویان حالا از کار بیکار شده و سرگردان هستند.

مسئله ای که سرنوشت و معیشت برخی کارکنان دانشگاه را رقم می زند.چرا که در نبود دانشجویان برخی کارکنان نیز از کار بیکار شده و سایه شوم کرونا بر سرشان سنگینی می کند.در شرایط فعلی مهم‌ترین موضوعی که این خانواده‌ها را آزرده خاطر کرده و از آن رنج می‌برند معیشت ضعیف و نبود شرایط اشتغال است، حالا که یک دانشگاه دولتی به تعدیل نیرو اقدام کرده وضعیت دانشگاه های آزاد و خودگردان چه خواهد بود؟

کارکنانی که جوانی شان را در دانشگاه ها سپری کرده اند، در این شرایط سخت کرونازده باید حالا با دستانی خالی تر از همیشه به خانه برگردند، در خانه بمانند و از بیمه بیکاری استفاده کنند.افرادی که سا ل ها درس خواندند تا دستشان به جایی بند باشد،با شیوع این ویروس جهانی وضعیت شغل و زندگیشان بر هم ریخته و سرگردان شده اند.

یکی از کارکنان دانشگاه شیراز به خبرنگار یک رسانه محلی  گفت:بسیاری از کارکنان در بخش های تاسیسات و خدمات در آشپزخانه تعدیل نیرو شده و عده زیادی از کارمندان ادرای نیز باید 15 روز در ماه با نصف حقوق بر سر کار حاضر شوند.

یکی دیگر از کارکنان نیز با بیان این که تقریبا نیمی از نیروهای فنی تعدیل نیرو شده اند،گفت:حقوق ما در سال گذشته با اضافه کار سه میلیون تومان می شد اما حالا نه از اضافه کاری خبری بوده و نه از حقوق اداره کاری، برای 120 ساعت کاری فقط 900 هزار تومان نصیبمان می شود و با این وضعیت جایی برای ماندن نیست.

وی به این که قصد دارد دانشگاه را برای همیشه ترک کند، افزود: یکی از کارمندان که در این جا بیش از 20 سال خدمت رسانی کرده حالا تعدیل نیرو شده و مجبور بوده که از بیمه بیکاری استفاده کند.با این رویه موقعیت زندگی بیش از 400 نفر به خطر می افتد و لازم بوده که مسئولین برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

یکی از نیروهای خدماتی هم با اشاره به این که برخی از کارمندان به صورت مجازی فعالیت می کنند،گفت:خدمتکاران در بخش حمل و نقل تعدیل نیرو شده اند و در حال حاضر فقط یکی از سرویس ها فعال بوده که احتمالا از مهر ماه دوباره بر سر کار حاضر می شوند.

*بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان موسسات و مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی فارس

همزمان با واگذاری موسسات و مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی استان فارس جمعی از کارکنانشان ازبلاتکلیفی شغلی ومعیشتیشان خبردادند.

روز دوشنبه 15 اردیبهشت،یکی از کارکنان مرکز در حال واگذاری علمی کاربردی بهزیستی به خبرنگار رسانه ای گفت:حدود 9 ماه است بدون دریافت حقوق بیکار شده‌اند.

او ادامه داد: با آنکه در قانون به‌صراحت عنوان شده مراکز موظف‌اند تکلیف اشتغال کارمندان را روشن کنند، هر روز وعده‌های تازه‌ای داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعلام شده تا بهمن‌ماه 98 حقوق‌ها واریز می‌شود، گفت: آخرین بار گفته شد که به این موضوع در اردیبهشت‌ماه جاری رسیدگی خواهد شد.

خاطرنشان می شود که مصوبه انحلال و واگذاری موسسات و مراکز علمی‌ کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی دولتی که در 30 بهمن سال 1390 در شورای عالی اداری به تصویب رسید از17بهمن‌ماه ابلاغ  وبه این مراکز فرصتی داده شد که نهایتا تا پایان سال تحصیلی 98 -97تعطیل شوند یا با رعایت ضوابط به بخش‌خصوصی واجد شرایط واگذار شوند.

630 مرکز علمی‌کاربردی با 250 هزار دانشجو در کشور وجود داشت.

*اخراج ده ها کارگر شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی

بدنبال تغییر مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ده ها کارگر اخراج شدند.

کارگران اخراجی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی برای یک رسانه نوشتند:سال‌هاست در این مجموعه مشغول به کار هستند و اکنون در چنین شرایط که بخاطر شیوع کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد این موضوع زندگی کارکنان بیکار شده را با مشکلات بسیاری همراه کرده است.

*ابلاغ حکم ده سال حبس تعلیقی اسماعیل عبدی

وکیل اسماعیل عبدی از ابلاغ حکم ده سال حبس تعلیقی موکلش خبر داد.

روز دوشنبه 15 اردیبهشت،حسین تاج ،وکیل اسماعیل عبدی به خبرنگار رسانه ای گفت: در ارتباط با آخرین وضعیت این معلم کنشگر گفت: در روزهای گذشته که برای پیگیری پرونده موکلم به اجرای احکام مراجعه کردم، متوجه شدم رای تعلیقی ده سال حبس اسماعیل عبدی مجدداً ابلاغ شده که موضوع اتهامات هم مواد 500 و 505 قانون مجازات اسلامی است.

وی افزود: امیدوارم با پیگیری‌هایی که صورت می‌دهیم، قبل از پایان حبس فعلی ایشان که مربوط به یک حکم دیگر است، آن حکم ده ساله را بلااثر بکنیم.

اسماعیل عبدی در حال گذراندن شش سال حبس خود در زندان اوین است. 

*تبرئه 14 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک ازطرف دادگاه کیفری

روز یکشنبه 14 اردیبهشت،شعبه 106 دادگاه کیفری اراک، حکم تبرئه 14 کارگرکارخانه هپکواراک که درسال های گذشته نسبت به نداشتن امنیت شغلی و معیشتی اعتراض کرده بودند را صادرکرد.

این 14 کارگر حق طلب در دادگاه انقلاب پرونده دارند و ومعلوم نسیت که دردادگاه انقلاب نیز تبرئه شده‌اند یا نه؟

براساس گزارشات رسانه ای شده این دادگاه مدیرعامل سابق شرکت هپکو را به 6 ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم کرد.

*وخامت حال یک معلم خراسان شمالی براثر تصادف در راه رساندن بسته های آموزشی  به دست دانش‌آموزانش

دریافتی:در شرایطی که کرونا مدارس را تعطیل کرده است اما آموزش‌و‌پرورش بدون در نظر گرفتن وضعیت زیر ساخت ها و شرایط دسترسی مردم ، به خصوص روستا نشینان به امکانات آموزش مجازی تدریس و تحصیل را تعطیل نکرده است.

 یک معلم مقطع ابتدایی شاغل در روستا های شهر بام و صفی آباد به دلیل نبود امکانات آموزش مجازی به کودکان در راستای انجام تعهدات اجتماعی خود تصمیم به تهیه بسته‌ی آموزشی با هزینه و زحمت خویش میکند.

ایشان برای رساندن بسته های آموزشی ، به دست دانش‌آموزان خود در روستای قهرمانلو از شهر خود اسفراین با ماشین و هزینه شخصی عازم روستا میشود و متاسفانه در بین راه تصادف میکند و اکنون با حال وخیم در بیمارستان بستری است.

*جان باختن 3 کارگر کابینت کاردر کلاردشت براثر گاز گرفتگی

صبح روز یکشنبه 14 اردیبهشت،جسد 3 کارگر کابینت کار در یک ساختمان در دست احداث واقع در کلاردشت استان مازندران پیدا شد.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،احتمالا این کارگران در خواب دچار مسمومیت با استنشاق گاز منواکسید کربن شدند وجان باختند.

*مرگ یکی از کارکنان شرکت کشتیرانی براثر گاز گرفتگی

یکی از کارکنان شرکت کشتیرانی ایران به علت نشت گاز استیلن در هنگام جوشکاری دچار گازگرفتگی شد وجانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com