پيام هاى پلنوم ۵١ حزب

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 29, 2020

پیام پلنوم 51 حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده های جانباختگان خیزش آبان

آبان ٩٨ یکی از خونین ترین و در عین حال درس آموزترین روزهای تاریخ سیاسی ماست. خیزش آبان نمایانگر قدرت و عزم جزم مردم برای سرنگونی حکومت جنایتکاران اسلامی بود. سرکوب خیزش آبان اما پرده دیگری از نمایش توحش و درماندگی و زبونی حکومتی وحشتزده بود که راهی جز شلیک مستقیم به مردم برای بقای خود نمی دید. در آبان دو اردو، دو نیرو و دو صف روبروی یکدیگر قرار گرفتند؛ آزادیخواهی و عدالت طلبی در یکسو و اردوی جنایتکاران در سوی دیگر. از یکسو مردمی که با قدرت به ارکان و نمادهای حکومت، اعم از سیاسی، مذهبی و اقتصادی حمله کردند و عملا دست به کار سرنگونی حکومت شدند و از سوی دیگر حکومتی که با ترس و ضعف و زبونی از همان ابتدا با شلیک مستقیم به قصد کشتن معترضین،ابعاد تازه ای از ماهیت جنایت جنایتکارانه خود را بنمایش گذاشت.
خیزش آبان یک حماسه و یک نقطه عطف در مبارزه برای سرنگونی حکومت بود. این حماسه بر بستر نارضایتی عمومی و بویژه بر دوش طبقات محروم و جوانان شجاع و از جان گذشته کوله باری از تجارب نوین برای جنبش سرنگونی به ارمغان آورد؛ با خروش "جمهوری اسلامی نابود باید گردد" محلات را در کنترل خود گرفت، استفاده از اسلحه برای بزیر کشیدن حکومت را وارد گفتمان سیاسی کرد و قیام را تمرین کرد.
خیزش آبان ٩٨ رویداد غیر منتظره نبود. این خیزش بر تجارب چهار دهه مبارزه بی امان علیه حکومت اوباش اسلامی و در ادامه قیام ها و خیزش های پیشین علیه بی حقوقی، فساد و تباهی و علیه گرانی و فقر گسترده ای که دامن دهها میلیون نفر را گرفته است، شکل گرفت. این خیزش، هم برای مردم و هم برای حکومت قابل پیشبینی بود. حکومت با علم بر اینکه گرانی بنزین کاسه صبر مردم را لبریز خواهد کرد وبا آگاهی از اینکه مردم بپا خواهند خاست، با طرح و با نقشه قبلی خود را برای سرکوب خونین و کشتار آماده کرده بود. جوانان و مردم معترض نیز با آمادگی بیشتر و با اشکال تازه ای از سازمانیابی برای مقابله با حکومت به مصاف آمده بودند.
طی یک هفته رژیم آدمشکان حرفه ای همه تجارب و امکانات فنی و لجستیکی خود را سازمان داده و بکار گرفت و از زمین و هوا مردم را به قصد کشت هدف قرار داد.  ١٥٠٠ نفر را با شلیک مستقیم کشت و هزاران نفر را زندانی کرد. بسیاری از فعالین و معترضین آبان را تحت تحقیب قرار داد، شکنجه کرد، آدم ربایی کرد و جسد برخی از معترضین را برای ایجاد رعب در رودخانه ها و سدها و بیابان ها رها کرد.
علیرغم این، جنایات آبان نه فقط مردم را مرعوب نکرد، بلکه خشم و عزم شان برای ادامه نبرد تا سرنگونی حکومت را بیش از پیش شعله ورساخت. مردم در فاصله کوتاهی پس از جنایات آبان علیه مانورهای بعدی حکومت اعم از تبلیغات جنگی و مرده چرخانی سردار جانی شان قاسم سلیمانی و در عکس العمل به شلیک عامدانه موشک به هواپیما و کشتار ١٧٦ سرنشین آن، جواب محکمی به حکومت دادند. پس از آبان ٩٨ بین مردم و حکومت دریایی از خون قرار گرفته است.
جنایات آبان آخرین جنایات حکومت نبود. در ماه های اخیر نیز حکومت با اشاعه بیماری کرونا و دروغ گویی و ارائه اطلاعات غلط عملا با ویروس کرونا همدست شد و بسیاری را بکام مرگ کشاند و دامنه جنایتات خود را باز هم گسترش داد. عملکرد رژیم اسلامی در بحران کرونا نیز بیش از پیش تنفر از حکومت را دامن زد. حکم مردم روشن است: این حکومت باید سرنگون شود!
اگر چه شرایط ناشی از همه گیری بیماری کرونا وقفه ای در روند مبارزه برای سرنگونی ایجاد کرده است، اما تردیدی نیست که جنبش سرنگونگی با قدرت و توان و گستردگی بیش از پیش به میدان خواهد آمد و طومار حکومت را برای همیشه در هم خواهند پیچید. آن روز که بتوان جانیان اسلامی را در دادگاه های علنی به محاکمه کشاند دور نیست. 
حزب کمونیست کارگری به شما خانواده های جانباختگان آبان ٩٨ درود میفرستد و خود را در غم از دست دادن عزیزان تان شریک میداند. جانباختگان آبان ٩٨ قهرمانان و پیشتازان نبرد برای رهایی از سلطه یکی از کثیف ترین و جنایتکارترین حکومت های تاریخ معاصرند. دیر نیست روزی که میادین، خیابانها، محله ها و کوچه ها بیاد قهرمانان خیزش آبان و همه جانبختگان راه آزادی و رهایی نامگذاری شوند. یاد و خاطره جانبختگان آبان با ماست.
گرامی باد یاد جانباختگان خیزش آبان ماه!
نابود باد جمهوری اسلامی! 
شبنه سوم خرداد ۱۳۹۹ (۲۳ مه ۲۰۲۰)

 

+++

پیام پلنوم ۵۱ حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده های جانباختگان پرواز PS752
نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم!
 شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی در ١٨ دیماه ٩٨ برگ سیاه دیگری بر پرونده قطور جنایات جمهوری اسلامی افزود.
جمهوری اسلامی پس از سه روز انکار و پنهانکاری اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری اوکرائینی با موشک سپاه سقوط کرده است ولی بیشرمانه اعلام کرد که این فاجعه ناشی از "خطای انسانی" بوده است تا عامدانه بودن آنرا لاپوشانی کند. حکومت اکنون نیز با امتناع از تحویل دادن جعبه سیاه هواپیما به اوکراین و مانع تراشی در بازخوانی اطلاعات آن هدفی جز سرپوش گذاشتن بر جنایت عامدانه خود ندارد.
پس از گذشت چند ماه از این جنایت هولناک غبارغم همچنان بر دلهای شما سنگینی می کند و فقدان عزیزان دلبندتان مایه اندوه و ناراحتی عمیق شماست. جا دارد که یکبار دیگر مراتب همدری خود را با شما ابراز داریم و اعلام کنیم که در غم و دادخواهی تان در کنارتان هستیم.
شما با تشکیل "انجمن خانواده های جانباختگان پرواز PS752" مصمم هستید که یاد این عزیزان فراموش نشود و آمرین و عاملین این کشتار بیرحمانه محاکمه و مجازات شوند. ما از این تلاش شما قویا پشتیبانی می کنیم و آماده ایم تا با تمام امکانات شما را برای رسیدن به این هدف یاری دهیم.
واقعه روز ۱۸دی ۱۳۹۸ را باید در کنار کشتار ۱۵۰۰ نفر از مردم معترض در آبان ۹۸، به قتل رساندن معترضین دی ۹۶، کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰، قتل های زنجیره ای، ترور مخالفان سیاسی در خارج کشور و موارد بیشمار دیگر از جنایات جمهوری اسلامی قرار داد. تازه ترین نمونه این جنایات سیاستها  و اقداماتی است که باعث اشاعه ویروس کرونا و قربانی شدن ده هزار نفر در ایران شده است. جمهوری اسلامی در طول حیاتش همواره حکومت ترور و جنایت و دروغ و ریا بوده است. اما با فاجعه شلیک به هواپیمای مسافربری عمق جنایت‌پیشگی و تبهکاری و وقاحت و ریاکاری این حکومت برای مردم جهان نیز آشکار شد.
اعتراف حکومت به ساقط کردن این هواپیمای مسافربری موجی از اعتراض را در دی ماه ۹۸ برانگیخت. مردم بسیاری در همبستگی انسانی با شما خاطره قربانیان را گرامی داشتند و با "شعار حکومت اسلامی نابود باید گردد"به این جنایت عکس العمل نشان دادند. شما خانواده های جانباختگان پرواز PS752 در مبارزه‌تان برای دادخواهی تنها نیستید. در این دادخواهی میلیونها نفر، از خانواده های جانباختگان دهه شصت گرفته تا خانواده های قربانیان ترورهای سیاسی و خانواده های جانباختگان دی ۹۶ و آبان ۹۸ و  خانواده های زندانیان سیاسی و همه مردم شریف و آزاده شما را همراهی می کنند. شما در این پیکار حمایت مردم متمدن جهان را نیزبا خود دارید که اکنون بیش از پیش به حقانیت مبارزات مردم ایران برای خلاصی از شر این حکومت آدمکش پی میبرند.
حزب کمونیست کارگری ایران در کنار شما برای محاکمه و مجازات آمرین و عاملین جنایت سرنگون کردن پرواز PS752 و روشن شدن جزئیات این قتل عمد تلاش می کند. ما در عین حال از همه مردم می خواهیم که در مقابل تقلاهای ضدانسانی جمهوری اسلامی برای توجیه این جنایت و حملات بیشرمانه حکومت به شما خانواده ها از دادخواهی شما حمایت کنند و اجازه ندهند که گذشت زمان نه بر این جنایت و نه بر خواست برحق شما سایه بیاندازد. امید ما این است که با سرنگون کردن حکومت اسلامی پرونده جنایات حکومت را در برابرچشم جهانیان قرار بدهیم و سران حکومت را به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاههای علنی و مردمی به محاکمه بکشیم.
با آرزوی موفقیت برای شما
یاد عزیز جانباختگان پرواز PS752 گرامی باد!

+++

پیام به پرستاران و کارکنان بخش درمان

سلامهای گرم ما بر شما پرستاران، دیگر کارگران خدمات درمانی و همینطور پزشکان شریفی که در خط مقدم مقابله با فاجعه کرونا جان بر کف تلاش میکنید!

همه کس میداند که فاجعه کرونا نه ناشی از یک ویروس بلکه در اساس ناشی از نظام اجتماعی است که سود و سرمایه را بالاتر از سلامت و بهروزی انسانها قرار داده است. همه کس میداند که جمهوری اسلامی آشکارا همدست کرونا است و حتی وقیحانه آنرا نعمتی الهی قلمداد کرده است. در عین حال همه کس میداند که شما پرستاران و سایر پرسنل بیمارستانها و خدمات بهداشتی در مقابله با مصائبی که ناشی از نظام اجتماعی حاکم و جمهوری اسلامی است، قهرمانانه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید و علیرغم همه کمبودها و فشار ساعات کار طاقت فرسا با به خطر انداختن سلامت خود برای نجات جان سایرین میکوشید. از همینروست که جهان به احترام شما بپاخاسته است و در همه کشورها و از جمله ایران مردم لحظاتی را برای قدردانی از شما کف میزنند و هورا میکشند.
 
این ستایش پرشکوه از تلاشهای شما کارگران و کارکنان شریف بخش بهداشت بی تردید یکی از زیباترین لحظات همبستگی انسانی و جهانی است که تاریخ بشر به خود دیده است. این هورا کشیدن و کف زدنها برای شما پرستاران و همکارانتان که مردم جهان را بهم پیوند داده است در واقع سرود انترناسیونال زمانه ماست. اینجا ما در پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری به این سرود جهانی می پیوندیم و از زحمات شما صمیمانه قدردانی میکنیم. به امید آنکه شاهد اتحاد گسترده تر شما برای گرفتن خواسته هایتان و ایفای نقش فعالتر در سطح جامعه باشیم؛ و به امید روزی که انسانیت نه فقط در تلاش های شما و در بالکن ها و پنجره ها و خیابانها که بر سرتاپای جامعه بشری و کل زندگی بر کره خاک حاکم شود!


پلنوم ۵۱ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
شنبه ۲۳ مه ۲۰۲۰
+++

طبقه کارگر نماینده همه مردم در اعتراض به فقر و سرکوب و تبعیض است
پیام کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران به کارگران 

پلنوم ٥١ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران به همه شما کارگران شاغل، بیکار، بازنشسته، و پرستاران و معلمان که در شرایط غیر قابل تحمل ایران تحت حکومت اسلامی یک لحظه از مبارزه دست نمیشویید درود میفرستد.
در کنار کل بی حقوقیها و رنج و عذابی که حکومت اسلامی و مفتخوران سرمایه دار به کارگران تحمیل کرده اند، امروز ما ناچار به جدال با یک بلای دیگر یعنی فاجعه کرونا هستیم. بلائی که تاکنون چندین هزار نفر را قربانی کرده است و بیکاری گسترده تر و بی تامینی بیشتر و فقر غیر قابل تحمل تری را به زندگی ما تحمیل نموده است. حکومت اسلامی از ابتدا عامل شیوع کرونا در ایران بود و باعث مرگ و میر و گسترش فاجعه گردید. اکنون نیز با دروغ پردازی و ارائه آمار تلفات چندین بار پایین تر از واقعیت و کوچک شمردن این فاجعه، از تعطیل کار سر باز زده  و کارگران و همه مردمی که ناگزیرند برای  امرار معاش هر روز به سر کار بروند را در معرض بیماری و نابودی قرار داده است. کل عوارض و قربانیان کرونا را نیز باید در کارنامه جنایات حکومت و سرمایه داران و آقازاده های مفتخور ثبت کرد.
کارگران! ما سرمایه داران و حکومت اسلامی شان را خوب میشناسیم. این طیف انگل و مفتخور از هر فرصتی حتی از بلای کرونا برای دزدی بیشتر از معاش فقیرانه ما و ثروت اندوزی استفاده میکنند. در حالی که بحران کرونا بیش از پیش نشان داد که جامعه بدون کار کارگران نمیتواند حتی یک روز سر پا بماند، سرمایه داران و حکومت اسلامی شان امروز دو راهی ای که در برابر تک تک ما قرار داده اند اینست که بین کار کردن در شرایط کرونا و قبول خطر مرگ از یک طرف، و تعطیل کار بدون هیچ تامین و حقوقی که باز هم به معنای قبول گرسنگی و نابودی است، یکی را انتخاب کنیم. ما این دوراهی را نمی پذیریم. راه سومی هم وجود دارد و آن تعطیل کار با حقوق مکفی و تامین معیشت است. ما از ابتدا تاکید کرده ایم که همه مراکز کار بجز مراکز کلیدی و حیاتی ای نظیر بیمارستانها و برق و آب و انرژی باید تعطیل شوند. در این مراکز کلیدی نیز باید بنا به آخرین استانداردهای بین المللی ایمنی و شرایط مناسب کار کارکنان و کارگران بطور کامل تضمین شود. همچنان باید در این جهت تلاش کنیم و تعطیل کار را تحمیل نماییم.
ما کارگران میتوانیم و باید پرچم تامین معیشت و امنیت اقتصادی همگانی را در پیشاپیش کل مردم زحمتکش و محرومی که بحران کرونا زندگیشان را در معرض نبودی قرار داه است بر افرازیم و حکومت را ناگزیر کنیم که معیشت همگان را تامین کند. باید دست از کار کشید و از تجمع در کارخانه ها و مراکز تولیدی خودداری کرد. با اعتصاب و عدم حضور در کارخانه و محل کار  میتوانیم هم جان و سلامت خود را به خطر نیندازیم و  هم حکومت اسلامی سرمایه داران را تحت فشار قرار دهیم  و ناگزیر کنیم با زدن از ریخت و پاشهای نجومی نهادهای رنگارنگش، معاش کارگران و همه مردم محروم جامعه را تا پایان کرونا تامین نماید.
کارگران! ما گفته ایم که کرونا یک بیماری ویروسی است اما تبدیل این بیماری به یک بحران اجتماعی، محصول نظام غیر انسانی سرمایه داری است که فقط سود در اولویت آن قرار دارد. در ایران تحت حکومت اسلامی، این بحران ابعاد فاجعه بارتری بخود گرفته و خواهد گرفت. نباید اجازه دهیم که این حکومت و این سیستم استثمار و ستم بیش از این زندگی ما را به نابودی و زجر و عذاب بکشاند. اعتراضات هرروزه بخشهای مختلف کارگران علیه چپاولها و خصوصی سازیها، علیه دستمزدهای زیر خط فقر و حقوقهای نجومی مفتخوران، علیه اخراجها و بیکارسازیها، اعتراضات به نپرداختن حقوقهای پرداخت نشده،علیه زندان و سرکوب، در دفاع از معیشت و آزادی و اداره شورایی، که بازتاب بارز آنرا در بیانیه های کارگری در اول مه امسال نیز شاهد بودیم، محور و ستون فقرات جنبش سرنگونی طلبانه ای است که خیزش آبان و دیماه آخرین بروز آن بود. طبقه کارگر با این اعتراضات هر روزه خود و با دفاع از جنبش دادخواهی، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و مبارزه علیه فقر و نداری، در واقع ادامه جنبش آبان ماه را نمایندگی میکند. در این اعتراضات در عین حال شاهد این هستیم که صفوف طبقه ما هر روز متحدتر و مستحکم تر ظاهر میشود. کارگران همراه و همدوش معلمان و دانشجویان و بازنشستگان و زنان و جوانان و کل مردم محروم خواستهای اساسی واحدی را در جامعه نمایندگی میکنند و جلو میکشند. این یک پیشروی محسوس و مهم در جنبش سیاسی و طبقاتی ماست. با این اعتراضات طبقه ما در واقع دارد آلترناتیو و خواستهای اثباتی خود را نیز بیان میکند. یعنی جامعه ای که در آن تبعیض و استثمار و نابرابری طبقاتی و فقر و ستم سیاسی وجود نداشته باشد. جامعه ای سوسیالیستی که بر  مبنای تامین زندگی و نیازهای همه افراد جامعه و نه سوداندوزی و بهره کشی مشتی سرمایه دار سازمان یافته باشد.
 کارگران! اکنون باید عزم خود را جزم تر کنیم، متحدتر شویم و در پیشاپیش صفوف یک جامعه معترض به فقر و بیحقوقی و نابرابری بمیدان بیائیم.  شرایط امروز ایران بیش از پیش بر  مبارزه متحد و متشکل در صفوف حزبی که بتواند رهبری طبقه کارگر را در جنبشهای حق طلبانه جاری و جنبش سرنگونی طلبانه تامین نماید، تااکید میکند.  به حزب طبقاتی خود، حزب کمونیست کارگری بپیوندید.
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد سوسیالیسم!
شبنه سوم خرداد ۱۳۹۹ (۲۳ مه ۲۰۲۰)

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com