جهان پیشرو، مترقی و رادیکال مراجع بین المللی را در دفاع از جان زندانیان سیاسی به تحرک واداشت!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
March 17, 2020

جهان پیشرو، مترقی و رادیکال مراجع بین المللی را در دفاع از جان زندانیان سیاسی به تحرک واداشت!

زندانیان سیاسی، خانواده هایشان، نهادهای رادیکال و پیشرو مدافع
زندانیان سیاسی در سراسر جهان و جامعه در دفاع از جان زندانیان بپا خواسته اند

شیوع ویروس کرونا و بروز فاجعه انسانی در ایران هر روز ابعاد گسترده ای بخود میگیرد. تنها و تنها جمهوری اسلامی و مسئولان حکومتی مسبب این فاجعه هستند. موجی در دفاع از آزادی زندانیان  بپا خواسته است.  باز هم رژیم اسلامی با پنهانکاری ، اطلاعات نادرست و تاخیر در اقدامات موثر برای جلوگیری از شیوع این بیماری، جامعه را با فاجعه ای دیگر دست به گریبان کرده است.
بدنبال دروغ و شانه بالا انداختن رژیم اسلامی در مقابل جان مردم، خطر شیوع این بیماری در زندانها فاجعه در فاجعه دیگری را رقم میزند.

جامعه انسانی یکبار دیگر صدای زندانی سیاسی این صدای اعتراض جامعه شد. در این میان چهره های مبارز، شجاع و محبوبی مانند اسماعیل عبدی،جعفر عظیم زاده، آرش صادقی، امیر سالار داوودی، مجید آذرپی و خانواده های آتنا دائمی،  محمد حبیبی، گلرخ ابراهیمی، نیلوفر بیانی، علیرضا قلی زاده و دهها خانواده زندانی سیاسی و هزاران فعال سیاسی و اجتماعی از ایران، تشکلات مختلف کارگری و معلمان،  نهادهای مترقی و پیشرو مدافع زندانیان سیاسی نامه ها و بیانیه هائی را با خواست آزادی زندانیان منتشر کردند.

بدنبال جنبش جهانی دفاع از زندانی سیاسی و آزادی بیان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران روز سهشنبه ۲۰ اسفند گفت که از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است با توجه به شیوع کرونا در کشور به طور موقت همه زندانیان را آزاد کنند.

جاوید رحمان در ادامه سخنانش گفت: «زندانیان دوتابعیتی و خارجی اگر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده باشند، همچنان با این خطر در زندان مواجه هستند. آنها واقعا از این شرایط نگرانند و میترسند».

جاوید رحمان در گفتوگو با خبرنگاران در ژنو عنوان کرد که این واقعیتی «تاسفآور و آزاردهنده» است که ایران همچنان زندانیان سیاسی را در زندان نگه داشته آن هم در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافته است. وی در ادامه اظهار داشت: «همه این شرایط باعث نگرانی است و از این رو به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دادهام که همه زندانیان را به طور موقت آزاد کنند

صدای زندانی سیاسی امروز به یمن حمایت جهانی در کنار خانواده های زندانیان سیاسی، خاموش نمیماند و مراجع بین المللی را وادار میکند تا صریح و روشن صدای زندانی سیاسی شود. این دستاورد عظیم و باشکوهی است که جامعه متشکل ، پیشرو و مترقی آنرا رقم زده است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همراه با کمپین برای آزادی کارگران زندانی پس از صدور اطلاعیه ای اقدامات بین المللی را در دستور کار خود قرار داد.

در کانادا  در پاسخ به نامه های ارسالی از طرف فعالین کمپین برای آزادی کارگران، استفانی اسمیت رئیس اتحادیه   اتحادیه های کارگری و نهادهای بین المللی اتحادیه کارگران و کارکنان خدمات دولتی در ونکور و حومه طی نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی اعتراض شدید خود را به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در ایران اعلام داشت. استفانی اسمیت رئیس این اتحادیه ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به سلامتی زندانیان سیاسی در ایران خواستار آزادی فوری تمامی فعالین کارگری، فعالین حقوق انسانی و محیط زیست و حفظ امنیت جانی آنها شده است.
وی در نامه اش میگوید؛ فقدان دارو و ضروریات لازم برای مداوای این ویروس شرایط خطرناکی را ایجاد کرده و میتواند به مرگ زندانیان منجر شود.
ما عمیقا در مورد تاثیری که این شرایط میتواند بر زندگی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان داشته باشد نگران هستیم. این زندانیان باید آزاد شوند و اجازه یابند که به آغوش خانواده هایشان بازگردند تا بتوانند از مراقبت و حفاظت لازم برخوردار شوند.
ما مصرا بر آزادی تمامی زندانیان سیاسی برای حفظ سلامت و ایمنی آنها تاکید داریم و این امر در شرایطی که زندانها دارند نمیتواند تامین شود.

رونوشت این نامه برای رحمان جاوید، گزارشگر ویژه سازمان ملل و کمپین برای آزادی کارگران زندانی ارسال شده است.

کنار این اقدامات نامه ای از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به وزیر بهداشت جهانی و نامه ای انگلیسی با امضای سه نهاد کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی،کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کمیته بین المللی علیه عدام نوشته و در سطح وسیعی در دسترس جامعه و مراجع بین المللی قرار گرفت.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از تمام افراد آزادیخواه، مترقی و پیشرو، اتحادیه ها و تشکلات مترقی میخواهد در حمایت از جان شریفترین انسانها که در سیاه چالهای حکومت اسلامی جنایتکار بسر میبرند، به هر طریق و شکل ممکن خواستار مرخصی و آزادی زندانیان سیاسی شوند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۶ اسفند ۱۳۹۸
۱۶ مارس ۲۰۲۰
+++


جان همه زندانیان سیاسی از جمله اتنا دائمی در خطر است
به سازمان جهانی بهداشت و سازمان عفو بینالملل

در حالیکه شیوع ویروس کرونا جان همه زندانیان سیاسی را بصورت جدی تهدید میکند. جمهوری اسلامی با پاپوش دوزی جدیدی برای آتنا دائمی زندانی سیاسی مدافع حقوق زنان و کودکان مشغول پرونده سازی است. این بار جرم او تحصن سه روزه در زندان در اعتراض به جنایت جمهوری اسلامی و کشتار معترضین آبانماه است. ویژه ضد شورش در زندان با پراکنده کردن متحصنین، آتنا را به بند ۲ الف اوین تحت نظارت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران منتقل کرد و مدت دو هفته او را در انفرادی مورد بازجویی قرار داد.
در حالیکه آتنا از بیماریهای زیادی که ناشی از تحمل شکنجه و حبس و بد رفتاری و عدم رسیدگی درمانی در زندان بشدت آسیب دیده است، در وضعیت جسمی بسیار خطرناکی است. با شکایت قوه قضائیه به صورت فوری و بدون طی کردن روال عادی، پرونده جدید او در شعبه ۳ دادسرای اوین به جریان افتاد. در حالیکه او از ملاقات با وکیل خود در خصوص این پرونده محروم است. پس از چند جلسه بازپرسی و به اصطلاح تفهیم اتهام، به او اطلاع داده شد که باید در دادسرای اوین حاضر شود. آتنا به دلیل بیماری شدید و نیز محروم شدن از حق ملاقات با وکیل از حضور در دادسرا امت گارد ناع کرد. او به مسئولین زندان اطلاع داد با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت جسمی ضعیف و داشتن تب نباید به دادگاه منتقل شود. خطر ابتلا او به ویروس کرونا جدی است و این انتقال به دادگاه و بازگشت به زندان، جان دیگر زندانیان را تهدید خواهد کرد.
مادر و پدر مضطرب و نگران آتنا دائمی با ارسال پیام ویدئویی از همه نهادهای مدافع حقوق زندانیان سیاسی درخواست کمک و حمایت کردهاند. آتنا دچار بیماری ام اس است، کیسه صفرای خود را در زندان از دست داده است و دچار انواع ناتوانیهای جسمی است.

علیرغم شیوع ویروس کرونا در زندانها، تا کنون تنها تعداد انگشت شماری از زندانیان سیاسی بصورت موقت و با قید وثيقههای سنگین از زندان مرخص گردیده اند. این در حالیست که پرونده سازی و پاپوش دوزی همیشگی جمهوری اسلامی افزایش یافته است و سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران برای تحمل حبس به زندان فراخوانده شدهاند.
زندانیان سیاسی از دید جامعه و مجامع بینالمللی پنهان نگهداشته میشوند. هیچ اقدام جدی در خصوص مرخصی اضطراری  آنها صورت نگرفته است. جمهوری اسلامی به جای نجات جان زندانیان، با تشدید فضای امنیتی در جامعه و در زندانها، با اعمال تهدید و خشونت بیشتر میخواهد صدای حق طلبی جامعه و زندانیان سیاسی به گوش نرسد.
جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان زندانیان است. با انکار وضعیت فاجعه بار بهداشتی و شیوع ویروس کرونا و مرگ زندانیان، فاجعه درناکی در زندانها به وقوع میپیوندد.
 
ما مصرانه از مجامع معتبر بینالمللی میخواهیم پیش از وقوع فاجعه حتمی در زندانها، حکومت اسلامی را برای  آزادی زندانیان و بویژه زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهند. جان آتنا دائمی و صدها زندانی سیاسی دیگر در خطر جدی است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ – ۱۳ مارس ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com