جهت اطلاع عموم و درخواست همیاری و همفکری

سلام زیجی
April 21, 2020

اطلاعیه سلام زیجی
جهت اطلاع عموم
 و درخواست همیاری و همفکری

به اطلاع میرسد بعداز تاخیر بسیار زیادی تصمیم گرفته ام در چند ماه آینده، با بدست آوردن فراغت و فرصت کافی، شروع کنم به بازگو کردن تاریخ مملو از فراز و نشیب زندگی سیاسی و مبارزاتی خود و جریاناتی که در آن فعالیت داشته ام. از نیمه دوم دهه پنجاه تا اوایل دهه نود شمسی. با این امید در قدم بعدی آنرا بطور مکتوب نیز در اختیار هم جنبشیها و هم طبقه ی هایم، نسل جوان، و جامعه تشنه آزادی و برابری و رفاه و امنیت قرار دهم.

یک عمر زندگی و حضور فعال در جنگهای پارتیزانی و مبارزه سیاسی و اجتماعی در  زمان کومله و حزب کمونیست قدیم،  تا دوره حزب کمونیست کارگری و حزب حکمتیست سابق و رویدادهای مربوط به دوره ی که گارد آزادی وجود داشت، و تا امروز که در حزب سوسیالیست انقلابی ایران فعالیت دارم، تا جای که حافظه ام اجازه بدهد تلاش خواهم کرد مهمترین مسائل و رویدادهای این دوره تاریخی ( به اضافه دوره ١٤-١٥ ساله دوران کودکی و نوجوانی ماقبل  شروع فعالیت سیاسی ام) را  بازگو نمایم.

اما برای ارائه یک تاریخ شفاهی واقعبینانه و گرفتن درسهای آموزنده از آن برای جنبشمان به کمک شما علاقمندان نیاز مبرم دارم. برخی از این تاریخ مهم متاسفانه از خاطره هایمان پاک شده اند، امامیتوان با یاد آوریهای شما و با دخالتگری و کنجکاوی و طرح سولات متعدد علاقمندان آنرا مجددا زنده کرد و به ارائه هر چه بهتر و مستندتر قلب حقیقتها برای همه مبارزین راه آزادی و برابری و سوسیالیسم کمک کرده و  از آن درسهای گرانبهائی برای جنبشمان استنتاج کرد.

در این راستا لطفا به نکات زیر توجه کنید:

١-  در شرایط کنونی مخاطبین این تاریخ نگاری کلیه کسانی هستند که میتوانند به زبانهای فارسی  و کردی یا یکی از آنها صحبت کنند. در هر حالتی، ضروری است فوری آنرا  به زبان دومی نیز ترجمه و مکتوب کرد. شما چه پیشنهادی دارید؟ با کدام زبان ارائه شود؟. آیا دوستانی هستند در این زمینه کمک کنند؟(و بدون تردید جبران  زحماتشان را خواهیم کرد!)

٢-آیا بنظر شما بهتر است که این بحثها( که به احتمال ٧ تا ١٠ بخش خواهد شد) به شکل برنامه زنده در شبکه های اجتماعی ارائه شوند یا از ‌قبل در قالب گفتگو آنرا ضبط و بعدا در اختیار عموم قرا بگیرد؟. در هر دو حالت از دوستان عزیزی که میتوانند امور فنی-تکنیکی آنرا به عهده بگیرند قدر دانی کرده و لطفا به منظور هماهنگی با من تماس بگیرند.

٣- لطفا توجه کنید:از همه علاقمندان به آن تاریخ میخواهم هر نوع سوالی و یا هر موضوعی که برایشان مهم است و به شخص من و مسئولیتها و فعالیتهایم، به رویدادهای سیاسی و سازمانی و نظامی هر یک از سازمانهای که درآنها حضور داشته ام ربط مستقیمی دارد و برایشان حائز اهمیت است، لطفا بدون درنگ کتبا برایم بفرستندو با کمال میل خواهان شنیدن و دریافت آنها هستم. متعهد میشوم بجز بیان حقیقت هیچ پاسخی از من شنیده نخواهد شد!

٤-در جریان این تاریخ نگاری، که بخش مهمی از آن به مسائل ویژه دوره فعالیت نظامی نیز بر میگردد، بگونه ای که من از آنها مطلع یا سازمانده و فرمانده اش بوده ام، چنانچه کسی نمیخواهد در جریان بازگو کردن آن تاریخ و "خاطڕه ها"، اسمی از او برده شود یا بر عکس مشکلی برای اسم بردنش ندارد، حتما به من اطلاع بدهد.

٥-برای شروع عملی این پروژه یک تاریخ خاصی مورد نظرم است، با نزدیک شدن به آن زمان حتما اطلاعات بیشتری در اختیار عموم قرار خواهم داد. از حالا تا آن وقت، از هر پیشنهاد دیگری در این راستا و از جانب هر دو نسل قدیم و جدید، موافقین و مخالفین و هر انسان کنجکاو به تاریخ مبارزاتی من و ما از سال ٥٧ به اینسو صمیمانه استقبال میکنم.

 این موضوع هر چند در باره تاریخ یک نسل، یک جنبش و از منظر کارگری-سوسیالیستی خواهد بود، اما یک اقدام فردی و ربطی به مصالح و منافع هیچ حزب و جریان خاصی ندارد. از اینرو از همه درخواست میشود که بدون در نظر گرفتن این نوع  ملاحظات و مرزبندیهای سیاسی-سازمانی وشخصی، تنها به منظور کمک به در دسترس قرار دادن حقایق و نقاط قوت و ضعف یک تاریخ گرانبها، که به تک تک همه ما و نسل آینده مربوط است، از همکاری کردن کوتاهی ننمایند. لطفا تنها ازطریق آدرس ایمیل یا دیگر پیامهای خصوصی مسائل خود را در این باره برایم بفرستید.
با سپاس بسیار فراوان!

سلام زیجی
 
s_zijji@yahoo.se
١ اردیبهشت ١٣٩٩
٢٠ آوریل ٢٠٢٠



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com