پیام به مناسبت فرا رسیدن سال نو

سلام زیجی
March 20, 2020

پیام سلام زیجی به مناسبت فرا رسیدن

سال نو و بهار ویژه سال ١٣٩٩

 

کارگران، همرزمان،انسانهای آزاده و آزادیخواه!

 

متاسفانه ما کارگران و زحمتکشان، ما انسانهای کارکن و رنجدیده و شرافتمند، و ما صف آزادیخواهی و برابری طلبی،  امسال در شرایط و موقعیت بسیار نامطلوب تری، هم در بعد جهانی و منطقه ای، و هم به ویژه در ایران،  به استقبال سال نو و بهار نو میرویم، شرایط و موقعیتی که جشن و سرور نوروزی و طراوت  و بوی گل بهاری و  در آغوش گرفتن طبیعت را از هر سویی به کاممان تلخ کرده اند. با این وجود، از آنجا که آگاه هستیم عاملین و مسببین تحمیل چنین شرایطی چه نظام طبقاتی فاسد و استثمارگر و لجنی، و چه دولتها و فرهنگ و ایدئولوژیهای بر آمده از درون چنین لجنزاری میباشد، نه تنها به زانو در نخواهیم آمد که باید استوارتر و مصممتر به جنگش رفت.  پتانسیل و ظرفیتهای مبارزاتی جنبش ما، حتی در همین یکسال گذشته، به ما میگوید که میتوانیم با بکار گرفتن همه پتانسل جنبشمان  سازماندهی یک مقابله عمیق و گسترده کارگری-سوسیالیستی و آزادیخواهانه علیه  جهان زشت سرمایه داری، و  علیه جمهوری اسلامی را ممکن تر کنیم. اکنون که مشقات ویروس کرونا نیز به انبوهی از ویروسهای ناشی از بقا و حاکمیت سرمایه داران و دولتهای از نوع جمهوی اسلامی زندگی ما را سخت تر کرده است باید ده چندان  با قدرت و آگاهی بیشتر آماده شد تا دریچه پیروزی و آینده بهتری را در درون این تونل سیاه جنایتکاران بر روی جامعه بگشائیم. ما باید فضای فرا رسیدن سال نو و بهار نو٩٩ را نیز به پیش درامد اتحاد و همسرنوشتی انسانی علیه شرایط حاکم مبدل کنیم. اجازه میخواهم در این نوروز و سال و بهار ویژه مقداری بیشتر به عمق واقعیات جهان امروز و مشقات تحمیل شده آنها به جامعه مکث کوتاهی داشته باشیم تا با چشمان بازتری در سال آینده سر نوشت خود و جامعه را رقم بزنیم.

 

همینجا از جانب خود و حزب سوسیالیست انقلابی ضمن تبریک فرا رسیدن سال و بهار نو ١٣٩٩ خورشیدی به شما گرامیان، صمیمانه برای تک تک شما و بستگان و فرزندانتان آرزوی سال  به مراتب  بهتر را دارم، و به این امید  متحدتر و استوارتر سال  آینده را به سال نبرد قهرمانانه و آزادیخواهانه علیه سرمایه داران و نظام فاسد جمهوری اسلامی تبدیل کنیم!

 

متاسفانه عمده ترین مانع و فاکتور منفی جدید سر راه شروع سال نو و جشن و سرور استقبال از بهار نو پدیده "ویروس کرونا" (کووید ١٩)است، که به کابوسی در ایران و جهان تبدیل شده است. اما درد آورترین جنبه این کابوس ناتوانی نظام حاکم سرمایه داری در پاسخ گوئی به این نوع پدیدها، رفع مسئولیت از خود و و دروغ پراکنی در پوشش "طبیعی" اعلام کردن مستمر این ویروس و دیگر رویدادهای مشابه و حتی تبدیل چنین فجایعی به جنگ و جدال خانوادگی دولتهای مرتجع درون همین نظام  ضد انسانی سرمایه داری است. نه در دوران قرون وسطائی،که  دل پیشرفته ترین تاریخ نظام سرمایه داری، در دوره ای که رشد تکنولوژی و علم ودانش بشری ، از جمله علم پزشکی بطور سر سام آوری رشد کرده است، هنوز شاهد پاسخ درست و حل چنین پدیده ای را که به زندگی و حیاط بشر گره خورده است نه تنها نمی دهند که اوج ناتوانی و ذبونی  آنها را شاهد هستیم.  اینها نه تنها جهان پزشکی را نیز در لجن سود و فساد و منافع نظام سرمایه داری فرو برده اند که نفس وقوع این نوع بلایای "طبیعی" را به مجرای برای بقا و سودی و تداوم حاکمیت نظام سرمایه داری تبدیل میکنند، مرگ و نابودی انسانها برای آنهای که خود و نظاشان راسا و هر روز، چه در میدان جنگ گرم و چه از راههای بیشمار دیگر جان میلیونها انسان را میگیرند پشیزی ارزش ندارد!

 

حاکمان این نظام ضد انسانی برای چگونگی ویران کردن چند باره کل کره زمین با دقت ریاضی بالا برنامه و امکانات هسته ی و نظامی پیشرفته را تهیه کرده و در اختیار دارند، برای چگونگی به گرو گرفتن نیروی کار چندین میلیارد کارگر و سفره خالی آنها و شگردهای سود و ثروت اندوزیشان از قبل تحمیل نیروی کار ارزان و فضای سرکوب و خرافه گری به اکثریت جامعه از انوع نقشه و سیاست و روشهای پیشبرنده آن برخوردارهستند، اینها خوب بلد هستند که چطور میتوانند از کانال تحمیل فقر و بیکاری و گرسنگی به میلیاردها انسان چگونه  هم سیر رشد سرمایه و سود و ثروت در خدمت به طبقه خود بگیرند  و هم راههای حل ىحران های اقتصادی خود را به قیمت ضد انسانی ترین روشها "بالانس" کنند. و بلاخره با گرفتن ژست "مدرنیسم"" و دمکراسی" و "حقوق بشر"، "مذهب"' ملی گرا" و غیره کلاه گشادی سر جهان امروز گذاشته، بخش قابل توجه ای از مردم را  در درک این حقایق کور و کر کرده تا  بدین ترتیب راههای حاکمیت و دزدی و فساد و سرکوبگری و مفت خوری برای یک اقلیتی که بجز مفت خوری و توالت رفتن خاصیتی دیگری ندارند، تامین کنند.اینها در اوج وقاحت کاری کرده اند که در هر دقیقه جان هزارها کودک را تنها بخاطر سو تغدیه یا نبود حداقل امکانات پزشکی  در همین "جهان مدرن سرمایه داری" بگیرند. میدانند چگونه  حتی میلیاردها تن مواد غذای را نابود کنند تا قیمت فروش کالا در بازار تنزل پیدا نکند، اینها بلدن که چگونه روی دریایی از پول و نفت و معادن و گاز و طلا و دیگر منابع و ثروت جامعه بخوابند و آنرا با زور در اختیار بگیرند اما شهروندان همان جغرفیا از فقر و نداری و بی مسکنی باید جان بدهند.

 

اما گویا همین نظام، همین دولتها، همین رئیس و روسایی جانی به ما میگویند نه تنها توان پاسخگوی به پدیده ویروسی کرونا ندارند، حتی توان تهیه ماسک و دستکش و دیگر مواد اولیه بهداشتی کافی را هم ندارند، یا با کمبود مواجه هستند. سوال هر انسانی قاعدتا این خواهد بود شما چرا برای همه پدیدهای منفی و آدمکشی و خرابکاری دانش و علم و سرمایه و امکانات و "واکسن" آماده دارید؟، راه حل و پول و تکنولوژیش را دارید، اما وقتی به درد و رنج و مشقت مردم میرسد، بجای پاسخ دادن به این امر اول جامعه انسانی به ترهات مذهبی  آسمانی و عیسا و مسیح و محمد و علی و حسن و حسین و دیگرخزعبلات مردم را ارجاع می دهید؟!  سوال باز این است که بلاهای طبیعی دیگر مانند زلزله و سیل و طوفان و گرما و سرما و غیره که واکسن نیاز ندارد! پس چرا حتی قربانیان این فجایع به مراتب حتی از بیماریهای ویروسی چون کرونا و انفلانزا و غیره بیشتر است؟  اگر این را هم باز با پناه بردن به همان خزعبلات "الهی" بخشی از جامعه را تحمیق و مرتجع و بسوی نادانی سوق می دهید. پدیده تن فروشی دها میلیونی بردگان جنسی در قلب مهد دمکراسی غرب تا تحمیل بردگی جنسی به زنان و حتی پسران خوردسال در قلب دنیای لجن اسلام  چرا وجود دارد؟ پدیده گرسنگی میلیاردی مورد اشاره، ابعاد میلیونی ارتش بیکاران و بیخانمانها و کارتون خوابها در اکثر کشورها و صداها پدیده ویرانگر مشابه را نتیجه چه باید دانست؟، "رحم و یا انتقام الهی"، نبود واکسن و علم پزشکی کافی؟، ناتوانی و بی لیاقتی این و آن دولت یا مقام دولتی؟!  خوب اگر این عاملین وقوع زلزله و سیلاب و طوفان هستند بیاید همه باهم لعنتشان کنیم! و از سر راهمان برشان داریم!. اما واقعیت و پاسخ و علل جای دیگری نهفته است:در وجود نظام حاکم سرمایه داری! ، نظامی که هر روز مخاطره آمیزتر از کرونها هزارها ویروس کشنده بازتولید میکند و زمینه های مستقیم نابودی میلیونها انسان را فراهم میکند. بقیه عوامل فوق ابزارهای جنگ و یا توجیگر همین نظامی است که سود و ثروت و منافع یک مشت سرمایه دار را بر همه وجوه زندگی و منفعت کارگر و انسان آزاده و شرافتمند ترجیح میدهند.

 

 جمهوری اسلامی و نظام حاکم سرمایه داری در آن کشور حداقل از زمان خاندان پهلوی تا امروز نمونه بارز یک نظام طبقاتی مستبد، نظام فساد و جنایت و سیستم حکومتی ضد مردمی و تولید کنندگان انواع خرافه و ویروس کشنده، از جمله ویروس اسلام و شونیسم و ناسیونالیسم در آن مملکت هستند. جمهوری اسلامی به عنوان سیاهترین و جنایتکارترین دولت قرن حاضر بر همگان واضح است که در برخورد به موضوع ویروس کرونا نیز نه تنها دروغ و تحریف در پنهان نگاهداشتن آن سیاست اصلی شان بود، تا بتوانند بازار مسخره "انتخابات" و"٢٢ بهمن" شان و کل نظامشان را بعداز بحران ناشی از جنایت کشتار جامعه در آبان ماه و کشتارمسافران هواپیمایی اوکراینی  نجات بدهند، بلکه به دنبال بی آبروتر شدن خزعبلات اسلامی مقابله با "کرونا" اعم از راه انداختن زنجیر کشی و دعا  و مرثیه خوانی و بوسه و لیس زدن مراکز گند مذهبی و ارسال آخوند و طلبه و بسیجی انگل شان، بناچار آمدند ابتدا از زبان خامنه ای نفهم و قاتل اعلام کردن "کرونا مسئله بزرگی نیست"، و به دنبال همین دیروز از جانب روحانی احمق توله آخوند نیز ادعا میشود که سال گذشته سال پیروزی و افتخار"ملت ایران" بود!. وقتی از این سمبلهای اسلام به عنوان دودوزه باز و دروغگو و شیاد و بیشرف و سیاستمداران بورژوا و دولتی و پاسبانان آدمکش نظام سرمایه داری اسم برده میشود، واقعا هنوز کم گفته شده است!

 

سال گذشته(٩٨) سال کشتار گسترده و وحشیانه معترضین  و اعدام و کشتار  حداقل دو هزار نفر است، سال اخراج و سرکوب و به گروه گرفتن نان و دستمزد و زندگی حداقل ١٥ تا ٢٠ میلیون کارگر و خانواده کارگری، سال بازداشت و تعقیب بیش از ٢٠ هزار نفر، سال چپاول و دزدی و "اختلاس" بیشمار، سال حکم وحشیانه شلاق و زندان  و گرفتن اعترافات اجباری تلویزیونی، سال شکست نمایش انتخاباتی مجلس، سال دها بار عمیقتر شدن نفرت اجتماعی از جمهوری اسلامی ، سال گسترش فقر، بیکاری، تن فروشی، اعتیاد، خودکشی و بیخانمانی در سراسر کشور بود، و سال بی عرضه ترین نامسئولترین و خرافی ترین دولت و مقامات در جهان در کنترل و مقابله با ویروس کرونا، سالی که در آن حتی ویروس کرونا هم واقعا "نعمت الهی" برای  ویروس جمهوری اسلامی شده که به بهانه آن نیز  اوباش سرکوبگر و سپاه آدمکش را بیش از پیش به جامعه تحمیل کرده و  از این فضا برای عقب نشینی کردن به جامعه و تقویت خود جهت عبور از دریای از نفرت اجتماعی و بحرانهای متعددی است که دامنگیرشان شده و خواهد شد .

 

هم اکنون که یکروز به سال نو باقی مانده هنوزحداقل دستمزد کارگران و سرنوشت زندگی  قریب به ٥٠ میلیون اعضای خانواده کارگری معلوم نیست و هنوز دولت و کارفرما با قدرت در صدد تحمیل دستمزد بردگی در سال ٩٩ به کارگران هستند!، هنوز صدها هزار زندانی در شرایط مخاطره آمیز مبتلا به ویروس کرونا در زندانها به گروه گرفته شده اند، هنوز بجای تامین و پرداخت فوری خصارتهای وارده ناشی از مقابله با کرونها  به شهروندان به ویژه همه کسانی که باید در منزل بمانند و مجبور به تعطیلی کارشان شده اند، با ارسال اندک یارانه نقدی فریبکارانه، که با آن نمیتوان حتی چند ماسک و وسایل بهداشتی را هم خرید، میخواهند نشان بدهند که به "مردم کمک" میکنند. بدینترتیب نوروز و سال نو امسال در ایران را به یک سال نو و یک نوروز بسیار پرمعضل و پر مشقت و درد آور برای اکثریت شهروندان تبدیل کرده اند!

کارگران!، زنان، جوانان، مردم تشنه آزادی و برابری!

 

با شروع سال نو و بهار نو هیچ راهی پیش روی خود نداریم بجز حفاظت متحدانه و جدی در مقابل ویروس کرونا و ویروس جمهوری اسلامی! ما باید هر دوی این دو پدیده ضد انسانی را شکست بدهیم، ویروس کرونا و ویروس جمهوری اسلامی دو روی یک سکه اند. این مبارزه بی تردید سخت و از ما فداکاری و قربانی میخواهد، اما  در مقابل هیچ تردیدی نباید داشت که بی تفاوت بودن، اقدام نکردن، و متحد و امیدوار نبودنمان و منتظر "ناجی" ماندنمان هزار برابر بیشتر از ما قربانی خواهد گرفت. حاکمیت خونین چهل و یکساله جمهوری اسلامی گویایی این حقیقت بسیار تلخ و گرانبها است!  از شما درخواست میکنیم که در کنار ضرورت قرنطینه کردن خود و توجه جدی به خود سازماندهی اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا، نباید اجازه داد فشار مطالبات بر حق خودمان در تمام زمینها بر جمهوری اسلامی کاهش پیدا کند. برای تندرستی خود و همنوعان خود باید تلاش جدی کرد تا با شکست ویروس کرونها مقدمات شکست ویروس جمهوری اسلامی را با قدرت و نفرت گسترده تر و انقلابی و کاملا متکی به خود را به سر آنجام رساند. یک جامعه سالم وقتی همه امکانات و ثروت که محصول تلاش خودش است بتواند راسا  دراختیاربگیرد بدون تردید بجای هزینه کردن این همه ثروت و امکانات و پیشرفت تکنولوژی و و دستاوردهای پزشکی در مراکز خرافی و نظامی و دولتی و سیستم سرکوب و برای تامین منافع یک اقلیت انگل سرمایه دار، آنرا بطور رایگان  و برابر در اختیار کل  جامعه قرار میدهد و علم و دانش و پژوهش همه امکانات کشور در خدمت به پیشرفت و تعالی انسان بکار گرفته خواهد شد. این چنین جامعه ای یک جامعه سوسیالیستی است، در سوسیالیسم همه اختیارات و امکانات و آزادی و برابری و احترام به خود انسان و به اراده جمعی و انسانی شهروندان بر میگردد، برای تحقق این آینده و جامعه باید متحد  شد و حول سیاست و راه حل کارگری-سوسیالیستی به میدان آمد!، بشریت متمدن امروز در جهان و ایران شایسته زیستن زیر سلطه هیولای سرمایه داری و جنایتکاران فاسد چون خامنه ای و ترامپ  و دیگر سران ریز و درشت نظام سرمایه داری نیستند!

 

 سال نو و بهار نو سال ١٣٩٩ را مجددا به شما عزیزان تبریک گفته، و با عظم و اراده شکست ناپذیر به پیش بسوی شکست دادن فوری ویروس کرونها و این  نظام فاسد مرکز ویروس و قاتل پرور جمهوری اسلامی، به پیش به سویی سرنگونی نظام ضد انسانی سر مایه داری!

 

در پایان ضمن ابراز همدردی عمیق خود با همه بستگانی که  ویروس کرونا و ذلالت و زبونی جمهوری اسلامی و سیستم سرمایه داری جان عزیزانشان را گرفت، برای همه بیماران این واقعه آرزوی بهبودی فوری دارم. و همچنین درود میفرستم به همه کارکنان کادر درمانی و پرستاران و پزشکانی که با جان گذشتگی کم نظیر و مستقل از رفتار و خرافات و بی مسئولیتی جمهوری اسلامی و مقامات آنها، جان هزارها انسان را نجات داده اند، و همچنان دارند فداکاری میکنند.

 

زنده باد سال و بهار نو!، زنده باد زندگی! زنده باد سوسیالیسم!

 

سلام زیجی

 

٢٩ اسفند ١٣٩٨

١٩ مارس ٢٠٢٠

 

منبع: شماره ١٢١ نشریه سوسیالیسم امروز

Iransocialist2017@gmail.com

 اول فروردین ١٣٩٩

  


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com