آزادی زندانیان در گروه حمایت گسترده اجتماعی از آنها است!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
April 04, 2020

آزادی زندانیان در گروه حمایت گسترده اجتماعی از آنها است!

 

اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا در زندانها و بی توجه ای جمهوری اسلامی به جان زندانیان، که  آخرین اخبار حاکی ازمبتلا شدن تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا  و مرگ برخی اززندانیان میباشد، باعث گردید که موجی از نگرانی و اعتراض بر حق و گسترده  در زندانهای کشور شروع شود. تا این لحظه در زندانهای همدان، سقز، پاسیلون خرم آباد، لرستان، شیبان اهواز، تبریز، یزد و... اعتراضات زیادی صورت گرفته است. تا کنون تعدادی زندانی موفق به فرار شده اند، تعدادی متاسفانه کشته و زخمی، و تعدادی نیز بعداز فرار مجددا بازداشت شده اند. آخرین اخبار منتشر شده در روز ١٤ اسفند حاکی از وقوع یک جنایت بزرگ جمهوری اسلامی  علیه زندانیان است. در زندان سپیدار و چند زندان دیگر ٢٠ تا ٣٠ زندانی بدست نیروی سرکوب جانباخته اند و دها نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

  

کارگران، مردم آزادیخواه!

 

تلاش براي آزادي فوري زندانيان، تامین جان آنها در قبال ویروس کرونها، بخش تفکیک ناپذیری از تلاش برای زنده ماندن تک تک ما در مقابله با ویروس کرونها و ویروس جمهوری اسلامی است. زندانیانی که خود در چنگال خونین جمهوری اسلامی اسیر شده اند، نباید تنها رها شوند و اجازه داد جمهوری اسلامی به هر جنایتی علیه آنها متوصل گردد. بخش اعظم تلاش ما در این زمینه فراهم کردن ملزومات عملی و اجتماعی، نه فقط  در جهت اعمال فشار بر رژیم، که همزمان در صورت آزادی و یا حتی فرار زندانی از زندان باید بتوانیم در بعد اجتماعی از جان زندانیان حفاظت بعمل بیاوریم. در غیاب چنین تلاش و آمادگی اجتماعی آینده روشنی پیش روی زندانیان وجود نخواهد داشت. امروز که در شرایط  قرنطینه شدن زندگی عمومی شهروندان و خالی بودن  خیابانها و محلات از سکنه هستیم باید راههای تداوم فشار خود بر رژیم و همزمان راهایی استقبال و حفاظت از زندانیان آزاد شده و یا فراری را پیدا کنیم و ضروری است که کل جامعه به این امر مهم توجه داشته باشد. حداقل تلاش و رمز موفقیت به نتیجه رسیدن آزادی زندانیان در این دوره این است که در صفوف همان جوانان و انسانهای مسئولی که خود جوش و خود سازمانیافته برای جنگ با ویروس کرونها به میدان آمده اند، برای کمک به آزادی زندانیان، پناه دادن زندانیان فراری در مقابل یورش اوباش مسلح رژیم، به میدان بیایند. ضروری است انوع شبکه و محافل سازمانیافته درست شوند و فضای اعتراض برای آزادی زندانیان را به امر کل جامعه تبدیل کرد. باید همزمان در بعد بین المللی تلاشهای به مراتب جدی تری در این خصوص انجام بگیرد.

 

تشویق به فرار زندانی  بدون امکان دفاع  جامعه یک اقدام نادرست، ماجراجویانه و ناموفق است

 

مادام که هنوزآن سطح از آمادگی که اشاره شد  فراهم نشده است، هر نوع تشویق و تحریک به فرار زندانیان از زندان را یک سیاست نامسئولانه، ماجراجویانه و نادرست در این مقطع ارزیابی میکنیم. ما مخالف سیاست این دسته از اپوزسیون راست و چپ هستیم که بدون هیچ نقش و درک درستی از اوضاع و تناسب قوای واقعی و تنها به صرف "ضد رژیمی" بودنشان، درست مانند سیاستشان در قبال سیاست "تحریم اقتصادی"، و دیگر مواضع راست روانه شان، از آنجا که همواره با اتکا به این نوع عوامل بیحاصل و زیانباری میتوانند درک کنند که شانس افزایش سرعت ماشین "سرنگونی" و جنبش "همه با هم بودن"شان  بیشتر خواهد شد، هر روز سرگرم  فراخوان ضرورت"شورش" کردن و "فرار" کردن در زندانها و دیگر اقدامات مشابه "جنبش سرنگونی طلبانه" هستند، و البته مانند همه سالیان پیش نیز حاضر نیستند هیچ مسئولیتی در قبال آنچه که گفته اند و دستور داده اند و بطور قطع در آن نیز ناکام مانده اند، بپذیرند. 

 

 حزب سوسیالیست انقلابی، طبقه کارگر و پیشروان مسئول جنبش برای آزادی و برابری، و جامعه تشنه آزادی و رهایی از چنگ نکبت جمهوری اسلامی، ضمن دفاع جانانه از حق آزادی کلیه زندانیان، از جمله زندانیان سیاسی، ضمن به رسمیت شناختن حق فرار از زندان، در این شرایط معین بر دفاع  گسترده مبارزه و اعتراض جامعه و جنبشمان از زندانیان، و تدارک  فوری بستر اجتماعی این مبارزه در شکل محافل و شبکه های اجتماعی در محلات و محل کار، و همچنین استفاده  گسترده از شبکه های اجتماعی اینترنتی برای دفاع از حق آزادی زندانیان، هم در داخل و هم خارج کشور، تاکید جدی داریم.  نمیتوان و نباید فراخوان فرار از زندان را داد در حالی که در این شرایط خاص  نتوانیم زندانی که از این فرار جان سالم به در میبرد سالم به آغوش جامعه و بستگانش تحویل بدهیم. در شرایطی که زندانی در بیرون زندان با یک شهر خالی از سکنه مواجه میشود، می بیند که خود را در آغوش گرم همنوعانش نمیبیند، حتی درب منازل  در کوچه و پس کوچه ها و ماشینها برای پناه دادن و فراری دادن آنها چندان ممکن و هموار نیست، همچنانکه متاسفانه شاهد بوده ایم زندانیان فراری را دوباره دستگیر  و چه بسا  با مجازات سنگینتر و با خطرات مرگ ناشی از ویروس کرونا در زندان مواجه میشوند، نباید بدون حمایت گسترده اجتماعی و حمایت عملی جامعه فراخوان فرار را داد!. برعکس باید جامعه در شرایط قرنطینه بودن  بر چگونگی دفاع از زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی  تمرکز و تعمق کند. در این شرایط دشوار نیز باید با تمام قدرت در دفاع از امنیت و آزادی زندانیان به میدان آمد و متحد شد!

باید عاملین کشتار زندانیان را افشا و شدیدا مجازات کرد!، مسئول هر نوع مخاطره ویروس کرونا برای زندانیان تماما برعهده مقامات جمهوری اسلامی است!،زندانیان سیاسی و همه بازداشت شدگان باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند!، جامعه مسئول است با تمام قدرت از آزادی و امنیت زندانیان حمایت کند!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

Iransocialist2017@gmail.com

١٥ فروردین ١٣٩٩

٣  آوریل ٢٠٢٠

 

.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com