اخبار و گزارشات کارگری ١٦ و ١٧ اسفند ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
March 07, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٦ و ١٧ اسفند ماه ١٣٩٨

زنده باد 8 مارس(18 اسفند 98) روز جهانی دفاع از حقوق زنان و مبارزه علیه نابرابری ها

- کارگران بیکار شده بدلیل کرونا  خواهان تعیین تکلیف سریع دولت نسبت به بهره گیری ازبیمه بیکاری هستند

- تجمعات اعتراضی کارگران بخش خدمات مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مقابل شورای شهر وشرکت بهره برداری مترو - تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

- تجمع اعتراضی رانندگان سرویس مدارس تهران نسبت به  عدم واریز حقوق اسفند ماه مقابل آموزش و پرورش منطقه 4 تهران

- اعتراض کارگران شهرداری الوند نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،حق بیمه وعیدی و وعده های توخالی

- اعتراض کارگران مستغلات و فضای سبز منطقه عملیاتی نار و کنگان نسبت به عدم پرداخت 15 روزحقوق بدنبال جابجایی شرکت ها پیمانکاری

- مرخصی محمود بهشتی لنگرودی

- جان باختن یک پزشک عمومی شهرستان شفت بر اثر ابتلا به کرونا

- جان باختن پزشک بیمارستان بهشتی انزلی به علت ابتلا به کرونا

- مرگ چهارمین پرستار بر اثر ابتلا به کرونا

- جان باختن یک کارگر 60 ساله در جاجرم بر اثر سقوط در آسیاب سیار

*کارگران بیکار شده بدلیل کرونا  خواهان تعیین تکلیف سریع دولت نسبت به بهره گیری ازبیمه بیکاری هستند

شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی تعدادی از واحدها از قبیل هتل‌ها، مراکز گردشگری و ورزشی  وبیکاری کارگرانش شده است وکارگران بیکار شده خواهان تعیین تکلیف دولت با بهره گیریشان ازبیمه بیکاری هستند ودرهمین راستا با مراجع به  ادارات مربوطه خواستشان را به مشئولین گوشزد می کنند.

درهمین رابطه روز شنبه 17 اسفند،معاون روابط  کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: استفاده کارگران بیکار شده از مقرری بیمه بیکاری مستلزم تصمیم گیری مراجع ذیصلاح در سطح کلان است.

وی با اشاره به مراجعه کارگران بیکارشده به ادارات اجرایی، افزود: به محض تصمیم گیری در این زمینه، اطلاع رسانی انجام و از کارگران، برای تشکیل پرونده و دریافت مقرری بیمه بیکاری دعوت‌ به عمل خواهد آمد.

*تجمعات اعتراضی کارگران بخش خدمات مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مقابل شورای شهر وشرکت بهره برداری مترو - تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

روز شنبه 17 اسفند،جمعی از کارگران بخش خدمات مترو تهران برای اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق دست به تجمع مقابل شورای شهر تهران وساختمان شرکت بهره برداری مترتهران زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:مسولان شورای شهرتهران به ما گفتند این موضوع به ما مربوط نمی شود و به ساختمان متروی تهران مراجعه کنید و پس از مراجعه به ساختمان زیر پل کالج نه تنها کسی پاسخگو نبود بلکه ما را حتی به داخل راه ندادند.

این کارگر افزود:تنها حرفی که انتظامات به ما زد این بود که با اداره مالی تماس بگیرید و بعد از تماس بنده با این اداره عنوان شد که شما از فروردین ماه اخراج هستید.

یک کارگر دیگرمترو درباره علل این اعتراض گفت: بخشی از حقوق ما را هر دو تا سه ماه یک بار می دهند و مابقی را به ماه های دیگر حواله می کنند البته بعضی جاها می گویند به خاطر نظافت واگن ها در زمان کرونا باید پاداش بدهند اما ما پاداش نخواستیم و لطف کنند حقوق و سنوات ما را بدهند.

*تجمع اعتراضی رانندگان سرویس مدارس تهران نسبت به  عدم واریز حقوق اسفند ماه مقابل آموزش و پرورش منطقه 4 تهران

روز شنبه 17 اسفند، رانندگان سرویس مدارس تهران برای اعتراض به  عدم واریز حقوق اسفند ماه مقابل آموزش و پرورش منطقه 4 تهران تجمع کردند.

یکی از رانندگان سرویس مدارس تهران به خبرنگار رسانه ای گفت: ما رانندگان سرویس مدارس شهر تهران از مهرماه کار خود را با آموزش و پرورش شروع کردیم و آخر هر ماه حقوق را دریافت می‌کردیم اما هم‌اکنون مدیران مدارس می‌گویند چون برای اسفندماه مدارس تعطیل بود و اقدام به جابجایی دانش‌آموزان نکردید حقوقی دریافت نمی‌کنید این در حالی است که پیمانکاران هزینه سرویس را تا بهمن ماه به طور کامل از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند.

وی افزود: جمعی از رانندگان سرویس مدارس هم‌اکنون مقابل آموزش وپرورش منطقه 4 حضور دارند تا وضعیت پرداخت حقوق اسفندماه خود را پیگیری کنند پیش از این نیز به دلایلی همچون آلودگی هوا تعطیل بودیم اما حقوق خود را دریافت می‌کردیم.

*اعتراض کارگران شهرداری الوند نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،حق بیمه وعیدی و وعده های توخالی

کارگران شهرداری الوند دراستان قزوین با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،حق بیمه وعیدی و وعده های توخالی ،خواهان پرداخت مطالباتشان درآستانه سال نوشدند.

تعدادی از کارگران معترض شهرداری الوند به خبرنگار رسانه ای گفتند:هم اکنون در شهرداری الوند حدود 300کارگر خدماتی وفضای سبز به صورت قرار دادی و پیمانکاری مشغول کارند و2 ماه حقوق کارگران خدماتی وحدود 4 ماه حقوق کارگران فضای سبز بهمراه عیدی پایان سال پرداخت نشده است.

آنها افزودند:تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران  شهرداری الوند در حالی ادامه دار شده است که مرتبا مسئولان شهری  وعده پرداخت مطالبات کارگران را می دهند که تا  این لحظه عملی نشده است.

یکی از کارگران شهرداری الوند نیز گفت:علاوه بر عدم پرداخت حقوق وعیدی ، او وهمکارانش با مشکل پرداخت نشدن حق بیمه هم مواجه اند.

بنا به گفته این کارگر معترض،در حال حاضر حدودا چهار ماه حق بیمه کارگران  شهرداری الوند پرداخت نشده است در عین حال بخشی دیگر از مشکلات ما کارگران شهرداری الوند به غیر واقعی بودن احکام شغلی ثبت شده در لیست بیمه تامین اجتماعی برمی‌گردد.

*اعتراض کارگران مستغلات و فضای سبز منطقه عملیاتی نار و کنگان نسبت به عدم پرداخت 15 روزحقوق بدنبال جابجایی شرکت ها پیمانکاری

کارگران مستغلات و فضای سبز منطقه عملیاتی نار و کنگان نسبت به عدم پرداخت 15 روزحقوق بدنبال جابجایی شرکت ها پیمانکاری معترضند.

این کارگران به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند:با اتمام قرارداد شرکت پیمانکاری قدیم در پایان آبان ماه و شروع  بکاربا تاخیر شرکت پیمانکاری جدید در نیمه آذرماه 97، حقوق نیمه اول آذر با وجود وعده مدیران نار و کنگان تا کنون پرداخت نشده است.

منطقه عملیاتی نار و کنگان یکی از مناطق مهم عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که شامل دو میدان گازی نار وکنگان است و در استان بوشهر قرار دارد.

*مرخصی محمود بهشتی لنگرودی

عصر روز شنبه 17 اسفند محمودبهشتی لنگرودی از اوین به مرخصی آمد.

*جان باختن یک پزشک عمومی شهرستان شفت بر اثر ابتلا به کرونا

روز شنبه 17 اسفند، محمدعلی ربیعی پزشک عمومی شهرستان شفت بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران جان باخت.

*جان باختن پزشک بیمارستان بهشتی انزلی به علت ابتلا به کرونا

دکتر سیامک دیوشلی پزشک بیمارستان بهشتی انزلی به علت ابتلا به کرونا جان باخت.

این پزشک متولد سال 1352 و متخصص اطفال بود که سال‌ها به کار طبابت مشغول بود.

همسر سیامک دیوشلی دندانپزشک ومادر ایشان دکتر زهرا محبی نیز پزشک انزلی هستند.

دکتر سیامک دیوشلی به تازگی موفق به قبولی در مقطع فوق تخصص شده بود.

*مرگ چهارمین پرستار بر اثر ابتلا به کرونا

روز جمعه 16 اسفند، علی شیخ مرادی که قبلا سوپروایزر بیمارستان خمینی محلات بود و این روزها در بیمارستان قائم رشت کار می‌کرد، براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

*جان باختن یک کارگر 60 ساله در جاجرم بر اثر سقوط در آسیاب سیار

یک کارگر 60 ساله حین کار با یک دستگاه آسیاب سیار جو و گندم در روستای گرمک شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی به داخل دستگاه کشیده  وبشدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com