اخبار و گزارشات کارگری ١١ فروردین ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
March 30, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١١ فروردین ماه ١٣٩٩

بازی با جان کارگران وخانواده هایشان را خاتمه دهید

ارزش جان آنها بیشتر از سود اندوزی کارفرمایان است

- بیانیه‌ی جمعی از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء در اعتراض به اجبار و تصمیمات یک‌سویه‌ی وزارت‌خانه مبنی بر الزام استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی مانند "شبکه شاد":

 «ما با هیچ بخشنامه و آیین‌نامه‌ای تدریس خود را به پیام‌رسان‌های مدنظر وزارت‌خانه انتقال نخواهیم داد.»

- اخراج 11کارگر بخش نگهبانی مجتمع مسکونی پارس جم بدلیل اعتراض به عدم پرداخت مطالبات

- اعتراض پرستاران آذربایجان غربی نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات وتبلیغات دروغین ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان

- ثبت نام 4هزار 400 کارگر دراستان اردبیل برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

- در گیری درزندان سپیدار اهواز

- ازدرگیری در زندان عادل آباد شیرازچه خبر؟

- روز شمار اعتراضات آذر ماه 1398*

- ابتلای 96 نفر از کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به کووید 19 وجان باختن 6 راننده تاکسی واتوبوس

- تعداد مبتلایان وجان باختگان کرونا در استان خراسان شمالی

- جان باختن پزشک بیمارستان محب کوثر تهران بر اثر ابتلا به کرونا

*بیانیه‌ی جمعی از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء در اعتراض به اجبار و تصمیمات یک‌سویه‌ی وزارت‌خانه مبنی بر الزام استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی مانند "شبکه شاد":

 «ما با هیچ بخشنامه و آیین‌نامه‌ای تدریس خود را به پیام‌رسان‌های مدنظر وزارت‌خانه انتقال نخواهیم داد.»

ضمن عرض تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سال نو

(نخست، وظیفه‌ی خود می‌دانیم که از زحمات کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر نماییم و ضمن یادآوری وظایف حکومت در قبال جان مردم، عموم ایرانیان از جمله فرهنگیان و دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی را به همبستگی جمعی جهت دفاع از سلامت همگانی فرا می‌خوانیم)

فرهنگیان گرامی!

اولیای محترم!

دانش‌آموزان عزیز!

بحران "کرونا" و تعطیلی رسمی مدارس، در حالی‌که امکان "فضای مجازی" را برای سیستم آموزشی ایران مطرح کرد؛ تا با بهره‌گیری از آن بتواند، بدیلی برای کلاس‌های درس بسازد، اما بستر عیان شدن فقدان زیرساخت‌های ضروری و اختلاف‌نظرهای جدی در فضای آموزش هم بود. در واقع نشان داد؛ سیستم آموزشی، معلم‌ها را به‌عنوان سرباز سیاست‌های بالادستی می‌داند که بایستی تابع نظراتِ ارسالی باشند و تنها رباتِ مجریِ بخشنامه‌ها هستند! و جایی برای نظرات دانش‌آموزان و اولیا وجود ندارد.

نمونه‌ی این فضای آمرانه را می‌توان در اجباراستفاده_از_اپ‌های_داخلی، مانند شبکه شاد به‌عنوان تنها فضای مورد تأیید وزارت‌خانه دنبال گرفت؛ اپ‌هایی که در همان بادی امر نیز، پروژه‌ای شکست‌خورده در میان اکثر کاربران ایرانی از جمله "فرهنگیان" قلمداد شدند.

سیستم آموزشی با اجبار در کوچاندن معلم‌ها، والدین و دانش‌آموزان از اپ‌هایی مانند "تلگرام" و "واتس‌اپ" به اپ‌های داخلی مانند شبکه شاد، سروش، روبیکا، بله، آی‌گپ و... بار دیگر نشان داد که تا چه حد از ساختارهای نوین آموزشی در دنیای امروز عقب مانده؛ و به دلیل همین سیاست‌های دیکته‌کننده، به هیچ‌عنوان نخواهد توانست رویکردهای نو در امر آموزش را فهم نموده و با آن‌ها همراه شود.

از همین رو، ما جمعی از معلمان، دانش‌آموزان و اولیا به‌عنوان اصلی‌ترین ستون‌های عرصه‌ی آموزش و پرورش که در پیام‌رسان‌های دیگری، کلاس‌های مجازی را تا به‌حال پیش برده‌ایم، تغییر فضای آموزشی را به زیان روند تدریس مجازی می‌دانیم و به این سیاست‌های آمرانه به‌شدت معترضیم.

ما با هیچ بخشنامه و آیین‌نامه‌ای آموزش را به پیام‌رسان‌های مدنظر وزارت‌خانه انتقال نخواهیم داد و به‌عنوان یک کنش مدنی در فضای مجازی به معلمان فراخوان می‌دهیم همراه با دانش‌آموزان و اولیای محترم تسلیم زیاده‌خواهی‌های وزارت‌خانه نشوند.

آموزش و پرورش تا زمانی که «حق تصمیم معلم» را در فضای آزاد به رسمیت نشناسد و به «حقوق دانش‌آموزان» احترام نگذارد در حرفه‌ی معلمی، مداخله‌گرانه رفتار کند؛ و "آزادی عمل" را از فرهنگیان سلب کند، بی‌تردید نه‌تنها به سرمایه‌های انسانی خود خیانت کرده، بلکه نخواهد توانست نسلی خلاق، آگاه به حقوق خود و نیز پرسش‌گر تربیت کند.

ما باور داریم بر مسایل و مشکلات حوزه آموزش عمومی تنها با مشارکت معلمان ، دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توان غلبه نمود و این همبستگی و حرکت مشترک را سرآغازی برای اتحاد عمل و پیوند مدرسه و خانه می‌دانیم.

۱۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۹

قدرت ما در اتحاد ماست

همبسته باد پیوند مدرسه و خانه

لطفا در صورت تمایل وارد فرم‌نگار زیر شوید و با وارد کردن نام و نام خانوادگی خود، بیانیه را امضا نمایید.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe4-PiwnDmruCEmwdlb75z8b9pBIAPTfkjLtyBt2rFi8Sperw/viewform

*اخراج 11کارگر بخش نگهبانی مجتمع مسکونی پارس جم بدلیل اعتراض به عدم پرداخت مطالبات

11کارگر بخش نگهبانی مجتمع مسکونی پارس جم واقع در شهرستان جم، استان بوشهر بدلیل اعتراض به عدم پرداخت مطالبات از کاراخراج شدند.

به گزارش 11 فروردین یک منبع خبری محلی،شرکت پیمانکار حراست مجتمع های مسکونی نفت و گازدر منطقه منجمله پارس جم در اقدامی تلافی جویانه دست به اخراج 11کارگرش بدلیل اعتراض به عدم پرداخت مطالبات وثبت شکایت دراداره کار،از اول فروردین ماه زده است.

کنش های این کارگران طی 10 روزگذشته ومراجعه شان به نهادها ومسئولان ذیربط مجتمع وشهرستان منجر به بازگشت بکارشان نشده و نتیجه ای جز وعده و وعید برایشان نداشته است.

*اعتراض پرستاران آذربایجان غربی نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات وتبلیغات دروغین ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان

روز دوشنبه 11 فروردین برای باری دیگر، پرستاران آذربایجان غربی نسبت به عدم پرداخت ماه ها  حق کارانه واضافه کاری وتبلیغات دروغین ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان اعتراض کردند.

یکی ازاین پرستاران معترض به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:متاسفانه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و ریاست دانشگاه با شانتاژ خبری در صدد اغفال مردم و پوشاندن ضعف های مدیریتی هستند و به جای پاسخگویی و تلاش برای پرداخت معوقات کارکنان با آمار و ارقام واهی بازی می کنند.

وی در پاسخ به مصاحبه دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص پرداخت مطالبات پرسنل دانشگاه  گفت: در استان آذربایجان غربی حدود 7 هزار نفر از کارکنان جزو گروه های پرستاری می باشند که اگر به طور متوسط کارانه هر ماه را 800هزار تومان در نظر بگیریم در مجموع از بابت هر ماه بدهی دانشگاه علوم پزشکی به کادر پرستاری در حدود 56میلیارد ریال خواهد شد، که با توجه به تاخیر یکساله در پرداخت کارانه ها در مجموع دانشگاه علوم پزشکی ارومیه چیزی حدود 672 میلیارد ریال به مجموعه پرستاری بدهکار است.

او افزود: اما با توجه به مصاحبه جناب دکتر آقازاده با یک حساب سرانگشتی می شود گفت آیا منظور ایشان از پرداخت 1400 میلیارد ریال صرفا پرداخت حقوق اسفند ماه بوده است ؟ چون با احتساب بر اینکه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی حدود 25هزار نفر می باشند هر نفر به طور متوسط 65میلیون ریال از بابت حقوق و معوقات مدنظر دریافت کرده است .

وی در ادامه میزان معوقات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه را تشریح کرد و گفت:  میزان کارانه های معوقه 12 ماه اضافه کاری 4 ماه و سایر هزینه‌ها نیز با حدود یک سال تاخیر مواجه است. در ضمن مواردی که 29 اسفند ماه و یکم فروردین پرداخت شد شامل حقوق اسفند و یک ماه اضافه کاری مربوط به آبان ماه 98 و یک سال حق مسکن 98 بود .

وی افزود: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به جای پاسخگویی و تلاش برای پرداخت معوقات ایثارگران خط مقدم مبارزه با کرونا و به جای مرحم نهادن بر زخم کارکنان که صادقانه مشغول به خدمت می باشند با درج اخبار دروغین و کذب و دادن آمار و ارقام واهی باعث آزرده خاطر کردن بیشتر کارکنان خدوم می‌شوند و به دنبال درج خبر و انتشار مصاحبه آقای دکتر آقازاده موج گسترده‌ای از اعتراضات و گلایه‌های کارکنان در فضای مجازی و کانال های خبری استان ایجاد شد .

*ثبت نام 4هزار 400 کارگر دراستان اردبیل برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

تا روز دوشنبه 11 فروردین،4 هزار و 400 کارگر در اردبیل برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل اداره کاراستان اردبیل با اشاره به ثبت نام 4هزار 400 کارگر در استان برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ،افزود شهرستان های اردبیل، گرمی و پارس آباد به ترتیب بیشترین سهم  از تعداد ثبت نام کننده گان را به خود اختصاص داده اند.

وی با تاکید بر اینکه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری هیچ نیازی به مراجعه حضوری کارگران در ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیست، خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات کارو کاریابی های غیر دولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است و کارگرانی که شغل خود را از اسفند سال قبل از دست داده اند برای دریافت مقرری تا 20 فروردین فرصت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی گفت: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از طریق سامانه،  نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

*در گیری درزندان سپیدار اهواز

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: روز دوشنبه 11فروردین،تعدادی از زندانیان 2 بند سپیدار قصد آشوب  و ایجاد ناآرامی داشتند که با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی آرامش به زندان برگردانده شد و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 وی اضافه کرد: تعداد محدودی از زندانیان امروز اقدام به سوزاندن چند سطل زباله در درون این زندان کردند که عوامل امنیتی و انتظامی حاضر در زندان این آتش سوزیهای محدود را هم مهار کرده و خوشبختانه کسی در بین این زندانیان آسیبی ندیده است.

وی گفت: شایعه فرار زندانیان این زندان به هیچ وجه صحت ندارد و نیروهای امنیتی و انتظامی زندان و نیز نیروهای کمکی اجازه نداده اند هیچ زندانی حتی از بندهای زندان هم خارج شوند.

ازدرگیری در زندان عادل آباد شیرازچه خبر؟

روز دوشنبه 11 فروردین،رئیس کل دادگستری استان فارس با تأیید خبر نا آرامی در زندان عادل آباد شیراز گفت: از ساعت 22یکشنبه 10 فروردین در دو بند از زندان عادل آباد شیراز شاهد نا آرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان های امدادی تحت کنترل است.

وی افزود: در پی این ناآرامی زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده ها و دوربین های مدار بسته نمودند که با ورود نیروهای حفاظتی زندان و یگان های انتظامی و امنیتی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

دادستان شیراز با اشاره به اینکه این نا آرامی‌ها تلفات جانی در برنداشت، افزود: در این ماجرا هشت نفر از زندانیان به صورت جزئی مجروح شده و سرپایی نیز تحت مداوا قرار گرفتند و به سلول‌هایشان برگردانده شدند.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر فرار زندانیان نیز گفت: زندانیان نه تنها موفق به فرار نشدند، حتی فرصت خروج از بندهایشان را نیز نداشتند.

روز شمار اعتراضات آذر ماه 1398*

1، 2 و 3 آذر:

1- ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش**

2- ادامه اعتراضات جمعی از کارگران حق طلب حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع مقابل شرکت در شهر ستان اسلامشهرزدند.

3- تجمع  اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نسبت به وضع معیشتی مردم وقطعی اینترنت

4 آذر:

4-  ادامه تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای دستیابی به مطالباتشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش

5- گزارش اعتراضات  در سنندج نسبت به بهانه افزایش قیمت بنزین

5 آذر:

6-  اعتصاب وتجمع دوباره کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم دراعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق و وعده های توخالی

7- اعتراضات  دامنه دارکارگران پیمانکاری معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

8- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه بین الملی خمینی قزوین نسبت به کالایی سازی و خصوصی سازی آموزش و بازداشت و سرکوب دانشجویان

9- گزارش اعتراضات  دربهبهان به بهانه افزایش قیمت بنزین

6 آذر:

10-  تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری شهرداری کرج نسبت به اخراج از کار مقابل ساختمان شورای شهر کرج

11- اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق نسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش

7 آذر:

12-  گزارش اعتراضات هفته آخر آبان ماه 1398 شیراز به بهانه افزایش قیمت بنزین

8 و 9 آذر:

13- اعتصاب  کارگران پروژه بزرگراه سقز- بوکان نسبت عدم پرداخت 8ماه حقوق ومطالبات دیگر

10آذر:

14-  ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه برای دست یابی به مطالباتشان

15- اعتراض 2 روزه کارگران کارخانه واگن پارس اراک نسبت به نداشتن امیت شغلی وسطح پایین حقوق

احضار 2کارگر حق طلب واگن پارس

16- از سرگیری تجمع اعتراضی کارگران قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بدنبال تعطیلی مجدد کارخانه

17- اعتراض کارگران مشاغل اینترنتی  استان و بلوچستان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال از قطعی اینترنت

11 آذر:

18- تجمع خانوادگی کارگران بیکارشده فولادین ذوب آمل(فذا) همزمان با راه اندازی مجدد کارخانه

19- بازگشت بکار 45 کارگر حق طلب اخراجی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس بدنبال تجمعات اعتراضی سریالی

12 و 13 آذر:

20-  اعتصاب دوباره کارگران سد شوریجه در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

21- پایان موقت اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه بدنبال وعده های کارفرما

22- اعتراض کارگران پالایشگاه هشتم عسلویه نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه

23- تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان استان خوزستان نسبت به عدم پرداخت غرامت ناشی از سیلاب مقابل ساختمان سازمان جهادکشاورزی

24- تجمع اعتراضی جمعی از معلولان کشور نسبت به عدم اجرای قانون معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

25- تجمع اعتراضی تاکسی داران میناب  نسبت به سهمیه کم سوخت و نبود جایگاه سوخت CNG  مقابل فرمانداری ویژه میناب

14 آذر:

26- واکنش مادر پویا بختیاری از جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه 98 در کرج نسبت به «رافت اسلامی؟! پس از قتل وعام جوانان بی دفاع»

27- گزارش اعتراضات هفته آخر آبان ماه به بهانه افزایش قیمت بنزین در شهریار بنقل از یک شاهد عینی

28- اعتصاب  کارگران پروژه بزرگراه سقز- بوکان 2هفته را پشت سرگذاشت

29- اعتراض کارگران شهرداری مریوان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر وکارکردن بدون امکانات لازم ومناسب

30- تجمع  اعتراضی کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی نسبت به پایمالی حق وحقوقشان

31- گزارشی از تحصن چهار روزه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

32- تجمع روز چهارشنبه 13آذر دانشجویان دانشگاه بهشتی در اعتراض به وضعیت فاجعه بار غذای سلف

15 و 16 آذر:

روز شنبه 16 آذر ماه 1398 همزمان  با روز دانشجو جمعی از دانشجویان حق طلب ومعترض دانشگاه های تهران ازجمله دانشگاه تهران،امیرکبیر (پلی تکنیک)،علامه طباطبایی،تربیت مدرس ودانشگاه هنر تهران و دانشگاه مازندران(بابلسر) ودانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بابرپایی تجمع،راهپیمایی،ایراد سخنرانی،برافراشتن پلاکاردها ودست نوشته ها وسردادن شعارهایی ضمن همبستگی با معترضان هفته آخر آبان ماه ومحکوم کردن قتل عام ،مصدومیت ومجروح کردن ،بازداشت وشکنجه معترضین اعتراضشان را نسبت به پولی سازی دانشگاه ونئولیبرالیسم وایجاد جو اختناق وامنیتی در دانشگاه ها بنمایش گذاشتند وخواهان آزادی دانشجویان زندانی شدند.

آنها همچنین با اعتراض به تبعیض جنسیتی وحجاب اجباری،حمایتشان را از کارگران اعلام کردند وخواهان اتحاد کارگران،معلمان ودانشجویان شدند.

33- ششمین روزتحریم غذای رستوران کارگران پتروشیمی مارون

اذیت و آزار کارگران معترض توسط اداره حراست شرکت

34- تجمع اعتراضی دوباره جمعی از معلولان کشور نسبت به عدم اجرای قانون معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

17 آذر:

تجمع دانشجویان دانشگاه علامه بمناسبت 16 آذر روز دانشجو برای دومین روز

35-  تجمع خانواده‌ های بازداشت شدگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه مقابل دادسرای اوین

36- نامه سرگشاده جمعی از کارگران حفاری شمال دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق 1700کارگرشرکت

18 آذر:

گزارش تجمع دانشجویان دانشگاه تهران و علامه به مناسبت روز دانشجو

37- تجمع اعتراضی کارگران پروژه مترواهواز نسبت به عدم پرداخت بیش از یک سال ونیم حقوق،وعده های توخالی وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل ساختمان سازمان قطار شهری اهواز

38- اعتصاب وتجمع کارکنان بیمارستان الزهرا اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت 9ماه کارانه وحق اضافه کاری

19 آذر:

نگاهی کوتاه به وقایع روز دانشجو در دانشگاه سوره

39- ادامه و گسترش اعتراضات پرستاران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به عدم پرداخت 9ماه کارانه وحق اضافه کاری با تجمع مقابل استانداری

40- ادامه اعتراضات کارگران پروژه مترواهواز نسبت به عدم پرداخت بیش از یک سال ونیم حقوق،وعده های توخالی وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع در سطح شهر اهواز

41- گزارش عدم حضور کارگران ذوب آهن اصفهان درکارخانه در روزهای هفته آخر آبان ماه

42- اعتصاب وتجمع کارکنان دانشگاه آزاد ماهشهر دراعتراض به کاهش حقوق مقابل ساختمان مرکزی ریاست

43- تجمع اعتراضی تکنسین‌های سلامت دهان ودندان دانشگاه علوم پزشکی سبزوارنسبت به بلاتکلیفی شغلی و وعده های پوچ همزمان با حضور وزیر بهداشت

44- ادامه اعتراضات کارگرانشرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ نسبت به عدم  تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم

45- اعتراض کارگران پیمانی تعمیرات تجهیزات و ماشین‌آلات پتروشیمی مارون نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

46- ادامه اعتراضات معلمان پیمانی ورودی 98نسبت به عدم افزایش حقوق

47- اعتصاب تاکسی ون دارانهمدان در اعتراض به کم بودن سهمیه بنزین

20 آذر:

48- ادامه تجمع خانواده‌ های بازداشت شدگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه مقابل دادسرای اوین

49- کارگران روزمزد کارخانه روغن اویلا خواستار مستقیم شدن قراردادهایشان شدند

50- اعتراض کارگران پتروشیمی تندگویان نسبت به اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل

51- اعتراض کارگران شرکت پتروشیمی بندر امام نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرو دم بریده

52- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهرکرد نسبت به وضعیت اسفبار خوابگاه ها

21 ، 22 و 23 آذر:

53-  تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه آزاد تهران نسبت به کاهش حقوق

54- اعتصاب تاکسی‌ ون داران تهران دراعتراض به اتمام سهمیه بنزین

24 آذر:

55- اعتصاب کارگران مجتمع معادن مس تکنار بردسکن در اعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق

56- ادامه اعتراضات 1000 کارگراخراجی فولادین ذوب آمل(فذا) نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

57- نامه سرگشاده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت 14 ماه مطالبات ،شرایط سخت کاری وسکوت مسئولان

58- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شهرلار نسبت به عدم تحویل خانه مقابل بنیاد مسکن لارستان

25 آذر:

59- ازسرگیری اعتراضات کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه باتجمع مقابل استانداری خوزستان

60- اعتصاب صاحبان خودروهای تعلیم آموزش رانندگی اراک دراعتراض به محرومیت  از سهمیه سوخت وتجمع  مقابل استانداری استان مرکزی

26 آذر:

61-  ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شعلی ومعیشتی

62- ادامه اعتراضات کارگران پیمانکاری معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وشرایط کار

63- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری مریوان نسبت به عدم پرداخت 7ماه حقوق ومطالبات دیگردراداره کار وفرمانداری

64- اعتراض کارگران کارخانه سیمان خاش نسبت به پایمالی حقوقشان از طرف سازمان تامین اجتماعی

65- اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق وشرایط کاری وتعلیق از کار 2همکار درهمین رابطه

66- اعتراض پرستاران مشهد به توخالی درآمدن وعده های  وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدنبال تجمع  12مرداد  سال جاریشان مقابل استانداری خراسان رضوی

67- تجمعات اعتراضی اهالی حسین آباد  نسبت به بی گازی

68- اعتراض شبانه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه بهشتی

27 آذر:

69- ادامه وگسترش اعتراضات کارگران پتروشیمی بندرامام نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط کاری

برانگیخته شدن خشم کارگران دررابطه با نحوه برخورد مدیرعامل شرکت با آنها پس از تجمع اعتراضی

70- اعتصاب وتجمع  کارگران کارخانه دوده فام دزفول دراعتراض به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل واخراج یکی از همکاران حق طلب

28 و 29 آذر:

71-  پایان  اعتصاب کارگران مجتمع معادن مس تکنار بردسکن پس از12روزبدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان

30آذر:

72-  اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه سیمان شهرکرد دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وشرایط کاری

73- ادامه سریال اعتراضات کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با برپایی تجمعی دیگر مقابل فرماندری ویژه فسا

*اعتراضات کارگری ثبت شده دربایگانی اخبار وگزارشات کارگری

**جهت اطلاع کامل از اعتراض مشخص به اخبارو گزارشات کارگری مورخ همانروز رجوع شود

*ابتلای 96 نفر از کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به کووید 19 وجان باختن 6 راننده تاکسی واتوبوس

96 نفر از کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به کووید 19 مبتلا و4 راننده تاکسی  و 2 راننده اتوبوسرانی  ( یک راننده سامانه خط 2 و یک راننده خط 4) جانشان را ازدست دادند.

روز دوشنبه 11 فروردین،محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران به خبرنگار رسانه ای گفت: بر اساس آمار بدست‌ آماده تا این لحظه در بخش ناوگان تاکسیرانی شهر تهران تعداد 35 راننده مشکوک و یا مبتلا به کرونا ویروس بودند که از این تعداد 4 راننده جان خود را از دست دادند که به تفکیک می‌توان گفت یکی از جانباختگان راننده تاکسی فرودگاه خمینی، یکی دیگر از آن‌ها راننده تاکسی فرودگاه مهرآباد و دو تن دیگر از جان باختگان از رانندگان تاکسی خطوط داخل شهری بودند.

وی افزود: در بخش اتوبوسرانی تا ساعت 12تاریخ نهم فروردین ماه، 11 تن از رانندگان، 2تن از پرسنل فنی و 18  تن از کارکنان بخش اداری-مالی و پشتیبانی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد م دو تن از رانندگان جان خود را از دست دادند. (یکی از جانباختگان راننده سامانه خط 2 و دیگری راننده خط4)

وی ادامه داد: در بخش مترو تا تاریخ هشتم فروردین ماه تعداد 30 نفر از پرسنل مترو (پرسنل، پلیس مترو و پیمانکار) کرونا مثبت تشخیص داده شدند که به تفکیک خطوط، 9نفر از مبتلایان در خط 1 ، 6 نفر از خط 2 ، 6نفر از خط 3،1 نفر از خط 4، 5 نفر خط 7و در کالج نیز 2 نفررا شامل می شود.

او افزود: از تعداد 30 مبتلا خطوط مترو تعداد 26 نفر آن‌ها از پرسنل ،3نفر پلیس مترو و یک نفر دیگر از پیمانکاران بود.

درهمین رابطه:جان رانندگان اتوبوس پایتخت در خطر است – ابتلای 20 راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به ویروس کرونا

20 راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ابتلای 20 راننده اتوبوس پایتخت به کرونا خبر داد وافزود: هیچ مورد فوتی در میان مبتلایان نداشته‌ایم.

وی درادامه گفت:آماری که ما از مبتلایان داریم، مربوط به کسانی است که جواب تست‌شان مثبت بوده  است.

وی در پاسخ به این پرسش که تعداد مسافران اتوبوس چقدر کاهش پیدا کرده و چه تسهیلاتی جهت حمایت از رانندگان بخش خصوصی انجام می‌گیرد، گفت: از حدود 6 هزار راننده اتوبوس در پایتخت، 4 هزار نفر آنها در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند که در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال پیش 70 درصد مسافران اتوبوس‌ها در بخش خصوصی و غیرخصوصی کاهش یافته‌است.

*تعداد مبتلایان وجان باختگان کرونا در استان خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره  به ابتلای 20 نفر از کادر بهداشتی درمانی استان به ویروس کرونا،افزود: شمار مبتلایان کرونا در این استان تا روز دوشنبه 11 فروردین به 337 نفر و آمار فوتی‌های این بیماری نیز به 36 نفر رسیده است.

وی همچنین گفت: یکی از پزشکان فوق تخصص نیز در بین مبتلایان است که هم اینک در بخش آی سی یو بیمارستان امام حسن بجنورد بستری است.

وی در خصوص تفکیک شهرستانی ببماران، اظهار داشت: در شهرستان بجنورد 160 نفر، اسفراین 74 نفر، شیروان  28 نفر، فاروج 19 نفر، مانه و سملقان 17 نفر، جاجرم 16 نفر، گرمه 17 نفر و راز و جرگلان 6 نفر به بیماری کووید 19 دچار شده اند.

*جان باختن پزشک بیمارستان محب کوثر تهران بر اثر ابتلا به کرونا

روز دوشنبه 11 فروردین،نیلوفر اسماعیل بیگی پزشک عمومی اورژانس بیمارستان محب کوثر تهران بر اثر ابتلا به کروناجان خود را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com