پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران بمناسبت فرارسیدن سال نو

اتحادیه آزاد کارگران ایران
March 20, 2020

پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران بمناسبت فرارسیدن سال نو


احیای طبیعت و شکست فصل سرد همواره نویدبخش تحقق دنیایی دیگر در پس امروز است. اراده انسان یقیناً بر شکست ظلم و سیاهی استوار است تا با تغییر مناسبات موجود و تحقق دنیایی بهتر، بهار زندگانی را به مانند بهار طبیعت تجربه کند.


سال گذشته، سالی بود مملو از ناملایمات و ظلم و سیاهیِ زمستانی. سالی که با مرگ و میر و خانه خرابی بسیاری از شهروندان در جریان سیل آغاز شد. سالی که فقر و فلاکت تحمیل شده به جامعه ده چندان شده و سفره کارگران و اکثریت آحاد جامعه را کوچکتر از هر زمان دیگر کرد و تعرض به معیشت مردم هر روز شدت گرفت. سالی که بسیاری از عزیزترین فرزندان جامعه در کف خیابانها به گلوله بسته شدند و جان باختند و بسیاری نیز در کنج زندانها اسیر گشتند. در واپسین ماه سال گذشته جامعه با بحرانی روبرو شد که برای تمامی نسل های زنده ی امروز بی سابقه ترین و دهشتناک ترین روزها را رقم زد. بحرانی که نه صرفاً بر اثر شیوع ویروس کرونا به این میزان شدت گرفت بلکه در نتیجه سیاستهای غیر انسانی حاکمیت در قبال جان آحاد جامعه به چنین فاجعه بزرگی تبدیل شده است.

اینها همه گوشه هایی از سیاهی و تباهی زمستانِ زندگی مردم ایران است.


اما سال گذشته تصویر دیگری نیز دارد و آن، اراده عظیم مردم برای تحولخواهی و تلاش اجتماعی آنها برای شکست این همه ظلمت و تباهی است. از ازخودگذشتگی و تلاش جامعه برای کمک به سیل زدگان و اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگران و معلمان برای دستیابی به مطالبات شان گرفته تا خیزش قهرمانانه و بیسابقه ی مردمی در آبانماه، همگی نشان از اراده تحولخواهانه مردمی دارد که دیگر زمستان و سیاهی را تاب نمی آورد و در آستانه بهار و سپیده قرار گرفته است.


در این روزهای بحران بیماری کرونا که تنها راه نجات از بیماری در خانه ماندن است می بینیم که چگونه مردم در گروه ها و دسته های مختلف در هر شهری رأساً به تلاش برای برونرفت از این بحران اراده کرده است و به محافظت بهداشتی از شهروندان برخاسته اند.

 

با وجود تمام فجایعی که بر سر جامعه آوار کرده اند، اما اراده ی مردم بر این استوار است که برای همیشه بساط تباهی دهر را که به چشم همه جهانیان پدیدار است برچیند و با دگرگونی این مناسبات غیر انسانی، جهان دیگری را محقق سازد.


اینک که نوروز فرارسیده است و به رسم هر ساله مردم با گشاده رویی به استقبال شادی های هم میروند متأسفانه و با وجود خطرات جدی ابتلا به بیماری کرونا، دید و بازدید ها و برگزاری جشن های همگانی و مشترک عملاً غیرممکن شده است. پس در این شرایط با تماس با خانواده زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی، از خواست آزادی زندانیان در این شرایط بحرانی حمایت می کنیم و همچنین نوروزمان را با خانواده های جانباختگان خیزش های آبانماه و دیماه شریک می شویم و سرود سرمیدهیم:


و این بند بندگی و این بار فقر و جهل

به سرتاسر جهان، به هر صورتی که هست

نگون و گسسته باد، نگون و گسسته باد


بهاران خجسته باد


اتحادیه آزاد کارگران ایران- اول فروردین نود ونه

@ettehad


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com