نامه به سازمان عفو بین الملل پیرامون خطر فاجعه مرگ زندانیان در زندانهای ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران
March 14, 2020

نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران به سازمان عفو بین الملل پیرامون خطر فاجعه مرگ زندانیان در زندانهای ایران


از: اتحادیه آزاد کارگران ایران

به: سازمان عفو بین الملل


همانگونه که مستحضرید شیوع بیماری کرونا در ایران دارد به یک فاجعه انسانی بی سابقه تبدیل می شود. گسترش شدید این بیماری به دلیل مخفی کاری حکومت در اعلام شروع ابتلای افراد به این ویروس و عدم قرنطینه اولین شهر درگیر بیماری و همچنین تبادل ترابری مابین چین و ایران و بسیاری از دلایل دیگر بود. اینکه ابتلا به بیماری تقریباً در کل کشور شیوع پیدا کرده است و جان میلیونها انسان در معرض خطر مرگ قرار گرفته است خود یک فاجعه بسیار بزرگ است. اما در این میان شرایط زندانیانی که در زندان های کشور به سر میبرند بسیار وحشتناک تر است. محیط زندانهای ایران ابداً بهداشتی نیستند و حکومت کمترین اهمیتی به سلامت و جان زندانیان نمی دهد. در این مدت بارها از زندانیان در زندانهای مختلف کشور اخباری به بیرون درز کرده است که بسیار نگران کننده است. اینکه اقدامات بهداشتی از قبیل ضدعفونی کردن محیط زندانها صورت نمی گیرد و هیچگونه وسایلی از جمله ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار زندانیان قرار نمی گیرد خود نشان از عدم توجه نهادهای زیربط به حفظ سلامت زندانیان دارد. از طرف دیگر نیز اخباری مبنی بر ابتلای تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا در چند زندان کشور منتشر شده است.


در این میان تعداد زیادی از فعالین سیاسی نیز به اتهامات سیاسی و عقیدتی در زندانهای کشور محبوس هستند و حکومت با عدم آزادی آنها و یا به مرخصی نفرستادن این زندانیان به شکل آشکاری دشمنی خود با زندانیان سیاسی را بیشتر از قبل نشان داده است.

زندانی کردن افراد به اتهامات سیاسی و عقیدتی یک پدیده بغایت ضد انسانی است و باید از ریشه برداشته شود. اما در چنین شرایطی برای حفظ جان زندانیان، حکومت بایست تمامی زندانیان را یا آزاد کند و یا آنها را به مرخصی تا پایان دوران بحران به خارج از زندان بفرستد.


ما به شدت نگران جان زندانیان هستیم و بیم آن میرود که حکومت در این شرایط بحرانی، زندانیان سیاسی را عامدانه به کام مرگ بفرستد. از اینرو از تمامی سازمان های حقوق بشری و مدافع حقوق انسان در سطح جهان درخواست داریم تا به هر شکل ممکن، چه از طریق ارسال نامه و یا برگزاری آکسیون های اعتراضی به اِعمال فشار به حکومت ایران اقدام نمایند و نگذارند که زندان های ایران در سکوت جامعه جهانی به قتلگاه زندانیان تبدیل گردد.


اتحادیه آزاد کارگران ایران- بیست و چهارم اسفندماه نود و هشت


رونوشت به تمامی سازمانهای کارگری و نهادهای حقوق بشری بین المللی

@ettehad


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com