اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ بهمن ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
February 13, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ بهمن ماه ١٣٩٨

اگرمایل به دریافت  روزانه اخبار و گزارشات کارگری هستید آدرس پست الکترونیکی شما را به نشانی زیر ارسال نمایید.

با ارسال اخبار وگزارشات کارگری به نشانی زیر یاریگر ما در گرد آوری اخبار وگزارشات کارگری باشید.

با انتشار اخبار وگزارشات کارگری مارا در توزیع هرچه گسترده جهت خنثی کردن توطئه جمهوری اسلامی برای لاپوشانی یاری نمایید.

- بیانیه تشکلها و گروه های اعتراضی عرصه های اجتماعی در رابطه با  انتخابات نمایشی

- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی لاهیجان نسبت به قطعی آب وبرق مقابل اداره برق

- تجمعات اعتراضی با پتو نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل شورای شهر پایتخت

- محکومیت اسکندر لطفی عضو کانون صنفی معلمان کردستان - مریوان به دو سال حبس

- صدور حکم  نهایی دادگاه تجدید نظر  برای سه عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان استان  قزوین

- گزارش رسانه ای شده درباره بازداشت بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان توسط پلیس امنیت

- عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در دادگاه انقلاب تهران به حبس و کار اجباری در دانشگاه محکوم شد!

جان باختن زویا حاجی‌نژاد معلم حق‌التدریس حین کار دریزد براثرایست قلبی

*بیانیه تشکلها و گروه های اعتراضی عرصه های اجتماعی در رابطه با  انتخابات نمایشی

نمایش انتخابات مجلس در روز دوم اسفند ۱۳۸٩ برگزار می شود و مدتها است بازار التماس از مردم برای آمدن به پای صندوق‌های رای از سوی تمامی مقامات حکومتی از همه جناح ها گرم شده است.

هر یک به نوعی و به زبان و گفتاری در تلاش هستند تا نه تنها جنایات چهار دهه گذشته، بلکه جنایات آبان و دی امسال علیه مردم را از اذهان همان مردمی که ازشان التماس رای دارند، بزدایند.

سران حکومت از مردم می خواهند تا کشتار عزیزانشان که به چهل سال سرکوب، تحمیل فقر و گرسنگی بر مردم و دزدی و فساد سازمانیافته در تمامی ارگان های حکومتی اعتراض داشتند، را فراموش کنند و با پا گذاشتن بر خون ریخته شده جانباختگانشان به پای صندوق های رای بیایند و به نظام مشروعیت ببخشند! در تقلا هستند تا بازماندگان جنایت سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اکراینی، از خون بناحق ریخته عزيزانشان بگذرند و در خیمه شب بازی انتخابات شرکت کنند! از زندانیان سیاسی که به خاطر دفاع از حقوق کارگران، معلمان، زنان و آزادیخواهی در زندان هستند می خواهند که بر  زندانی بودن و شکنجه های روحی و جسمی هر روزه خود چشم پوشی کنند و همچنین از خانواده های زندانیان می خواهند که از شرایط سخت و پر اضطراب خود بگذرند و به خاطر آبروی نظام به پای صندوق های رای بیایند!

مطمئنا این التماس کردن ها نه نشانه رئوف شدن سران حاکمیت نسبت به مردم و نه نشانه ای از ابراز پشیمانی از جنایاتی که در حق مردم انجام داده اند، بلکه از سر استیصال و بن بستی است که مردم با خیزشهای پی در پی بخصوص در آبان و دی امسال بر آنان تحمیل کرده اند.

از مردم زخم خورده می خواهند که بیایند آشتی ملی کنند و رای دهند!

اما مردم رای خود را همین تازگی در خیابان ها دادند! رای مردم محاکمه و مجازات دزدان و اختلاسگران، ستمگران و سرکوبگران آزادیخواهی، برابری طلبی و انسانهای خواهان برخورداری از رفاه و انسانیت بود.

فریادهایی که در خیابان‌ها سر داده شد و به خاطرش توسط پاسداران، بسیجیان، ارتش، نیروی انتظامی، یگان ویژه و نیروهای نیابتی به رگبار بسته شدند و قتل عام گردیدند، رای ما اکثریت مردم جامعه است.

انتخاب خود را کرده ایم، دیگر نمی پذیریم.

1- انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2- سندیکای نقاشان البرز

3- گروهی از فعالین کارگری سنندج

4- گروهی از فعالین لغو کار کودکان

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی لاهیجان نسبت به قطعی آب وبرق مقابل اداره برق

روز چهارشنبه 23 بهمن،جمعی از اهالی شهرلاهیجان دراستان گیلان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به طولانی شدن قصعی آب وبرق پس از بارش برف دست به تجمع مقابل ساختمان  اداره برق این شهر زدند.

یکی از تجمع کنندگان با اشاره بارش برف از صبح روزسه شنبه 22بهمن،به خبرنگار رسانه ای گفت:در حال حاضر هیچ امکاناتی وجود ندارد. در شهر لاهیجان و رشت و حومه تنها گاز موجود است و آب و برق نداریم و تنها در چند منطقه برق وصل شده است.

وی افزود: از هر 4 نانوایی یک نانوایی باز است. مردم جلو اداره برق هستند و نسبت به این وضعیت اعتراض دارند.

*تجمعات اعتراضی با پتو نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل شورای شهر پایتخت

چندروزی است چند نفر درحالی که پتو بدور خود پیچیده اند برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان به صورت درازکشیده یا ایستاده ، مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران در خیابان بهشت دست به تجمع می زنند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 23بهمن،تجمع کنندگان می گویند که مطالباتی از شهرداری تهران دارند اما تاکنون آن را دریافت نکرده اند.

*محکومیت اسکندر لطفی عضو کانون صنفی معلمان کردستان - مریوان به دو سال حبس

وکیل اسکندر لطفی عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور از محکومیت دو سال حبس برای موکلش خبر داد.

روز چهارشنبه 23 بهمن،صالح نیکبخت در گفتگو با خبرنگاررسانه ای ، در ارتباط با صدور حکم برای این عضو کانون صنفی معلمان کردستان - مریوان گفت: یک سال پیش، اسکندر لطفی به دنبال تحصن معلمان شهرستان‌های استان کردستان از جمله مریوان احضار شد و پس از تحقیقات مقدماتی اولیه، پرونده وی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه انقلاب سنندج ارجاع دادند که با وصول پرونده در دادسرای سنندج، اتهام جدیدِ نشر اکاذیب نیز به پرونده ایشان افزوده شد؛ این در حالیست که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی از وی شکایت ندارد و نشر اکاذیب چون از جرایم شخصی است، تحقق آن مستلزم وجود شاکی خصوصی (شخص حقوقی یا حقیقی) است.

وی با بیان اینکه در نتیجه دو پرونده برای ایشان تشکیل شد؛ ادامه داد: پرونده اول به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه انقلاب و پرونده دوم به اتهام نشر اکاذیب به دادگاه عمومی ارجاع شد. دادگاه انقلاب سنندج بعد از بررسی پرونده و استماع دفاعیات وکیل، لطفی را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه کرد و متعاقب آن، در شعبه 104 دادگاه کیفری 2 سنندج که برای بررسی اتهام نشر اکاذیب برگزار شد، بنده به کیفرخواست صادره ایراد گرفتم (از جمله اینکه شاکی خصوصی وجود ندارد و مطالب استنادی مصداق نشر کاذیب نیست)؛ در نهایت بعد از رفع ایراد، پرونده را بازگرداندند و در نهایت در 7 بهمن، برای این پرونده وقت رسیدگی تعیین شد.

نیکبخت در ادامه گفت: علیرغم اینکه هیچ یک از مواردی که از مصادیق نشر اکاذیب شناخته شده بود، متعلق به موکل نبود و صرفاً اشخاص دیگری در فضای مجازی برای او فوروارد کرده بودند و بدون اینکه به ایرادات اینجانب توجه کنند و همچنین بدون اخذ آخرین دفاع از موکل، وی را به دو سال حبس تعزیری محکوم کردند و حکم در 17 بهمن ماه به اینجانب ابلاغ شد.

این وکیل دادگستری در پایان با تاکید بر اینکه نه موارد اتهامی، شاکی خصوصی دارد و نه به ایرادات پرونده توجه شده و دفاع آخر نیز اخذ نشده، اضافه کرد: در مهلت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی اقدام می‌کنیم و از آنجا که فعالیت‌های موکلم همگی در راستای دفاع از حقوق معلمان و بهبود وضعیت آموزشی کشور بوده، امیدوارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، حکم برائت وی را صادر نماید.

*صدور حکم  نهایی دادگاه تجدید نظر  برای سه عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان استان  قزوین

دادگاه تجدید نظرمریم زیرک،سهیلا زال بیگی و محمدرضا بهنام نژاد از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان استان  قزوین را جمعا به پرداخت 12 میلیون و 100هزارتومان محکوم کرد.

 به گزارش کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین،به دنبال تحصن معلمان سراسر کشور در اسفند ماه  ۹۷ در اعتراض به عدم توجه به رفع مشکلات آموزش و پرورش، عدم اختصاص بودجه عادلانه، نبود سرانه مدارس، عدم آموزش رایگان و وضعیت نامناسب معیشت معلمان، با دستور قضایی گوشی و رایانه ی فعالان صنفی در روز ۱۴ اسفند ماه ۹۷ ضبط و به دنبال آن پرونده قضایی تشکیل شد.

پس از بازجویی در دادسرا پرونده با قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی و با اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه انقلاب قزوین ارجاع گردید.

محمدرضا بهنام نژاد، مریم زیرک وسهیلا زال بیگی متهمان پرونده پس از دفاع در دادگاه انقلاب در روز ۱۳ آبان ۹۸ جمعا به مدت  ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

در پی اعتراض متهمین و وکلای آنها به احکام صادره در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس تعزیری به جریمه ی نقدی تبدیل شد و فعالان صنفی جمعا به مبلغ  ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان محکوم شدند.

*گزارش رسانه ای شده درباره بازداشت بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان توسط پلیس امنیت

رییس حراست دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که کدام نهادی بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان را بازداشت کرده است؟ گفت: پلیس امنیت این دانشجویان را بازداشت کرده و اکنون این دانشجویان در شعبات مختلف دادسرای اوین هستند.

روزچهارشنبه 23 بهمن،رییس حراست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ای درباره جزئیات بازداشت «بهاره هدایت» دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران که گفته می‌شود، بعد از احضار از سوی حراست دانشگاه بازداشت شده است، ازجمله گفت: پلیس امنیت دو، سه مرتبه به خانم بهاره هدایت برای مراجعه، ابلاغ کرده بود و حتی با او نیز صحبت‌هایی داشت و در واقع او در جریان مساله بوده است. طوی که خانم هدایت گفته بود، من روز چهارشنبه (23بهمن) به پلیس مراجعه خواهم کرد. در ادامه این جریانات پلیس با حراست دانشگاه تماس می‌گیرد و می‌گوید که می‌خواهد با بهاره هدایت مصاحبه‌ای داشته باشد و ابلاغیه‌ای قضایی دارند که باید به او بدهند.

وی ادامه داد:‌ وقتی پلیس مراجعه می‌کند، ما مطلع می‌شویم که موضوع بحث، دستگیری بهاره هدایت است،‌ ما نیز با توجه به حساسیتی که دانشگاه دارد، اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات در حراست دانشگاه رخ بدهد. ما پلیس را به بیرون هدایت کردیم.

رییس حراست دانشگاه تهران گفت: بعد از این که خانم بهاره هدایت از ساختمان بیرون می‌رود، بیرون از دانشگاه بازداشت می‌شود، از این رو بازداشت وی ربطی به حراست و دانشگاه ندارد.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود، حراست دانشگاه تهران با همکاری پلیس، بهاره هدایت را دستگیر کرده است، گفت:‌ پلیس نیازی به همکاری ما ندارد، پلیس یا هر مرجع امنیتی که ضابط دادگستری و قضایی است، می‌تواند بر اساس وظیفه‌اش اقدام ‌کند، حالا اگر دانشجویی در دانشگاه نباشند، او را بیرون از دانشگاه می‌گیرند. در سال ۹۶ نیز اکثر دانشجویان را در نقطه‌های مختلف گرفتند. ما می‌دانیم که ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه درست نیست و حواشی برای دانشگاه ایجاد می‌کند.

رییس حراست دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که کدام نهادی بهاره هدایت، امیرمحمد شریفی و معین زارعیان را بازداشت کرده است؟ گفت: پلیس امنیت این دانشجویان را بازداشت کرده و اکنون این دانشجویان در شعبات مختلف دادسرای اوین هستند.

وی درباره وضعیت امیرمحمد شریفی و معین زارعیان که گفته می‌شود از مقابل خوابگاه بازداشت شده‌اند، گفت:‌ ما از اینکه امیرمحمد شریفی ابلاغ قضایی داشته، مطلع بودیم و به خودش هم گفته شده بود. در واقع به او ابلاغ شده بود که به دادسرا مراجعه کند و آنجا پیگیر موضوع باشد، اما او مراجعه نمی‌کند و حکم دستگیری او می‌آید و بازداشت می‌شود. البته در این زمینه مطمئن نیستم، زیرا روایت دیگری وجود دارد که او خودش به دادسرا مراجعه کرده است،‌ فکر می‌کنم امروز آقای شریفی آزاد شود. این دو شخص بیرون محیط دانشگاه بازداشت شده‌اند، اما دقیقا نمی‌دانیم در کدام نقطه بوده‌اند.

وی درباره علت بازداشت این دانشجویان گفت: من دلیل اتهام‌ها را نمی‌دانم، ولی به برگزاری تجمع آبان ماه دردانشگاه وحضورآنها، مربوط می‌شود. ما اطلاعات دقیقی نداریم و اطلاعات در اختیار پلیس است.

*عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در دادگاه انقلاب تهران به حبس و کار اجباری در دانشگاه محکوم شد!

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ به وی ابلاغ شده است، آقای گرجی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۴ ماه حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شده است.

آقای گرجی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” نیز در دادگاه تبرئه شده است.

برگرفته از کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*جان باختن زویا حاجی‌نژاد معلم حق‌التدریس حین کار دریزد براثرایست قلبی

روز دوشنبه 21 بهمن، زویا حاجی‌نژاد معلم حق‌التدریس 40ساله و اهل شهرستان بابل در استان مازندران حین تدریس درکلاس درس پایه پنجم مقطع ابتدایی دبستان دخترانه شاهد نیک‌اندیشان ناحیه یک یزد دچار ایست قلبی شد وجانش را ازدست داد.

 قابل یادآوری است که این دومین معلم زنی است که در سال جاری دراستان یزد سر کلاس درس جانش را ازدست داده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com