اطلاعیه پایانی پلنوم ۴۷

حزب حکمتيست(خط رسمى)
February 07, 2020

اطلاعیه پایانی پلنوم ۴۷

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی )

پلنوم ۴۷ کمیته مرکزی حزب حکمتیست (خط رسمی) با شرکت اکثریت اعضا کمیته مرکزی در روزهای ۱ و ۲ فوریه ۲۰۲۰ در شهر کلن برگزار شد.

دستورات پلنوم ۴۷عبارت بودند از:
گزارش کمیته رهبری.
اوضاع سیاسی ایران و منطقه.
پلاتفرم تاکتیکی ایندوره حزب.
کنگره دهم حزب تدارک سیاسی.
قرارهای پیشنهادی.
انتخابات.

 پلنوم ۴۷ با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم شروع به کار کرد.

گزارش کمیته رهبری از فعالیتها و پیشروی های حزب در عرصه های مختلف، دخالت حزب در مسائل سیاسی و مبارزاتی در فاصله دو پلنوم و بالاخره بهبود موقعیت سیاسی، اجتماعی و سازمانی حزب مورد بحث اعضا کمیته مرکزی قرار گرفت. پلنوم ضمن تائید گزارش کمیته رهبری بر ضرورت تعجیل بیشتر در پراتیک کردن اولویتهای حزب و همچنین آمادگی حزب در ایفای نقش بعنوان حزبی سازمانده و رهبر تاکید داشت.

دستور بعدی پلنوم "اوضاع سیاسی ایران و منطقه" بود. در پلنوم حول مولفه های دوره اخیر ازجمله تاثیرات کشمکش دولت امریکا و ایران بر فضای سیاسی در ایران و منطقه، گسترش اعتراضات علیه حاکمیتهای بورژوایی و قومی-مذهبی در منطقه، نقاط اشتراک این جنبشهای اعتراضی، سرعت تحولات در ایران، تعمیق و گسترش اعتراضات و رادیکالتر شدن آن، به چپ چرخیدن دائمی اعتراضات، تقویت وزن کمونیسم و آلترناتیو کمونیستی در جامعه،  پولاریزاسیون درون جامعه و نیروهای سیاسی و انشقاق های جدید در صفوف حاکمیت بحثهای مفصلی صورت گرفت.

در مبحث "پلاتفرم تاکتیکی حزب" کمیته مرکزی ضمن بحث مفصل در مورد پلاتفرم، بر ضرورت سرعت عمل بالای حزب در پراتیک کردن مفاد این سند، در شرایط متلاطم و حساس کنونی، بر ضرورت استفاده از همه امکانات حزب برای گسترش و تقویت سازمان حزب و تمرکز بالای همه ارگانهای حزبی تاکید داشت. در انتهای این مبحث  پلنوم این سند را به اتفاق آرا تائید و تصویب کرد.

در پلنوم مباحث اولیه در رابطه با تدارک سیاسی کنگره دهم حزب صورت گرفت. 

در دستور انتخابات ابتدا آذر مدرسی بعنوان دبیر کمیته مرکزی در پست خود ابقاء شد. رفقا امان کفا، ثریا شهابی، سهند حسینی، خالد حاج محمدی، مظفر محمدی و محمد فتاحی بعنوان کمیته رهبری در پست خود ابقاء شدند.

پلنوم با سخنرانی پایانی دبیر کمیته مرکزی به کار خود پایان داد. 


حزب کمونیست کارگری - حکمتیست (خط رسمی)

۳ فوریه ۲۰۲۰  (۱۴ بهمن ۱۳۹۸)


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com