قاسم سلیمانی کشته شد

حزب حکمتيست(خط رسمى)
January 03, 2020


قاسم سلیمانی کشته شد!

بامداد امروز، جمعه ١٣ دیماه ١٣٩٨ (سوم ژانویه ٢٠٢٠) قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در جریان یک حمله هوایی نیروهای آمریکایی همراه با ابو مهدی المهندس، معاون فرمانده نیروهای حشد الشعبی عراق، در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند. پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده اند این اقدام بدستور مستقیم ترامپ انجام گرفته است.
بی تردید کشته شدن قاسم سلیمانی و فرماندهان حشد الشعبی و هر جنایتکاری در هر کجای دنیا نمیتواند مورد خوشحالی مردم آزادیخواه در ایران و عراق و منطقه نباشد. همزمان قلدری و یکه تازی ترامپ و پنتاگون و دولت امریکا، دخالت در هر کشور و هر جایی که بخواهند نیز نمیتواند مورد نفرت مردم عراق و منطقه نباشد.
کشتن قاسم سلیمانی و همراهان او در عراق، خاورمیانه را وارد فازی دیگر خواهد کرد، فازی که افزایش تروریسم دولتی هر دو طرف را به همراه داشته و دود آن به چشم قربانیان جنایات تاکنونی این دولتها، به چشم مردم آزادیخواه در ایران و عراق و منطقه و به چشم همه مردم محرومی خواهد رفت که از دخالتهای ناتو و دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه، از دخالتهای ایران و سایر دول مرتجع منطقه و جنگ و ویرانی به ستوه آمده اند.
جمهوری اسلامی، دول و نیروهای ارتجاعی زیر ضرب جنبش توده ای در ایران، عراق، لبنان و ... بیشترین استفاده را از این ضربه خواهند کرد. این اقدام بار دیگر به جمهوری اسلامی ایران امکانی میدهد تا به نام مقابله با آمریکا، به نام تشدید جدال با دولت ترامپ و پنتانگون، با افزایش تبلیغات جنگی، فضای جامعه ایران را میلیتاریزه کرده و طبقه کارگر و اقشار محروم مردم در جدال علیه خود را عقب براند. در عراق نیز نه تنها حشد الشعبی که بعلاوه دولت قومی مذهبی حاکم بر لبنان و عراق که زیر فشار اعتراضات وسیع توده ای قرار دارند نیز فرجه ای خواهند یافت تا به نام "حفظ امنیت" و فضای جنگی و جنگ نیابتی ایران و آمریکا، اعتراضات توده ای علیه خود را پس بزنند.
این اقدام همزمان بار دیگر عربده کشی ترامپ و تیم او در به رخ کشیدن قدرت و توان میلیتاریستی آمریکا نه تنها علیه مردم خاورمیانه که در خود آمریکا علیه طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را بالا خواهد برد.
جنگ و کشمکش حاکمان بر امریکا و ایران، جدال دول مرتجع خاورمیانه در این دوره همراه با تروریسم عیان آنها، در چند دهه گذاشته "ارمغانی" جز سیه روزی و ویرانی و کشتار صدها هزار نفره نداشته است. کارگران، مردم محروم در کل منطقه، تنها قربانیان این جدالها بوده اند. امروز نیز دود این کشمکش مستقیما در کل جهان و خصوصا در خاورمیانه به چشم قربانیان این حاکمیتها خواهد رفت.
جنگ و جدال ارتجاح حاکم در امریکا و ایران، نه فقط سر سوزنی به منافع طبقه کارگر و مردم آزادیخواه این کشورها مربوط نیست، که تنها شرایط مبارزه برای خلاصی از شر حاکمیتهای سیاه را سخت تر خواهد کرد. بی ترید دنیا بدون ترامپ ها، قاسم سلیمانی ها، خامنه ای ها، اردوغانها، نتانیاهوها و... دنیای امن تر و انسانی تر خواهد بود. لگام زدن بر ماشین ترور و کشتار این جنایتکاران کار مردم متمدن و جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر در همه این کشورها است.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)
١٣ دیماه ١٣٩٨- سوم ژانویه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com