نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

حزب حکمتیست
February 04, 2020


نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

روزهای ٢٥ و ٢٦ ژانویه ٢٠٢٠ جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست با حضور اکثریت اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب برگزار شد. دستور جلسه دفتر سیاسی عبارت بود از؛ ١- گزارش و ارزیابی از فعالیت دو ماهه حزب بعد از کنگره نهم، ٢- اوضاع سیاسی ایران؛ آخرین تحولات و چشم انداز اوضاع پیش رو، ٣- اقدامات و پروژه های فوری حزب، ٤- پلنوم آتی حزب، ٥- قرارها و قطعنامه ها، ٦- انتخابات بود. مباحث دیگری چه بعنوان سمینار حزبی یا دستور از طرف رفقای دفتر سیاسی از جمله؛ حزب و مبانی تاکتیک سیاسی، کمونیسم کارگری و موانع و راههای پیشروی حزب، خلأ رهبری در پروسه جاری سرنگونی و پاسخ راهگشا چیست، پیشنهاد شده بود که بدلیل کمبود زمان برگزاری آن به جلسات غیر حضوری و نتی دفتر سیاسی موکول شدند.

در بحث گزارش و ارزیابی از فعالیت دو ماهه بعد از کنگره، رفقا سیاوش دانشور و ناصر مرادی رئیس دفتر سیاسی و دبیر اجرائی حزب، با اشاره فشرده به خطوط اقدامات و فعالیتهای حزب، موقعیت و جایگاه سیاسی حزب، پتانسیلها و کمبودها، ضمن ارزیابی مثبت از فعالیتهای حزب و واکنش سریع در قبال رویدادها، بر کمبودها و محدودیتهای واقعی، به ناکافی بودن آن و توان واقعی حزب که باید آزاد شود تاکید داشتند. در این مبحث رفقای حاضر در جلسه عموماً ارزیابی مثبتی از فعالیتهای ایندوره داشتند و در مواردی کمبودها و انتقاداتی را مطرح کردند که مورد توافق جلسه دفتر سیاسی بود.

مبحث اوضاع سیاسی را رفقا رحمان حسین زاده و آذر ماجدی به جلسه ارائه کردند. رفقا ضمن بررسی موئلفه های وضعیت سیاسی دوره حاضر، چشم انداز تحولات را در آینده قابل پیش بینی با برآمدهای مجدد توده ای و کارگری، تشدید جدال چپ و راست و قطبی شدن اوضاع را امری مثبت و بر ضرورت آمادگی بیشتر و ایفای نقش حزب در سیر تحولات تاکید داشتند. دفتر سیاسی در این زمینه از هم جهتی بالائی برخوردار بود و بر نکات و موئلفه‌هائی که در ایندوره میتواند منشأ پیشروی و قدرتگیری کارگر و کمونیسم در سیر تحولات باشد، تاکید داشتند و بر خط مشی سیاسی روشن، وصل شدن و چفت شدن به رویدادهای اجتماعی و اعتراضی و سیاست و عمل رادیکال برای سرنگونی تاکید داشتند. این بحثی برای تبادل نظر، همفکری و ایجاد هم جهتی بود و خطوط اساسی آن در اسناد کنگره نهم تبیین شده بود.
 
در بحث اقدامات و پروژه های فوری حزب که وقت بیشتری را بخود اختصاص داد، رفقا سیاوش دانشور، صالح سرداری و عبه دارابی در باره مسائل مبرمی مانند گارد آزادی، مسئله مالی، وجوه مختلف تشکیلات داخل حزب و طرح سازماندهی در محلات، طرح ها و چهارچوبهائی را به جلسه ارائه دادند. در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد، در موردی همفکری و چهارچوبی مقدماتی که باید به طرحی دقیق تر بدل شود بحث شد و در باره بحث سازماندهی در محلات نیاز به بحث بیشتر در مورد الگوی حزب نتیجه این مبحث بود.

در باره پلنوم، نشست کمیته مرکزی آتی حزب، رفیق جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی مبحث را به جلسه ارائه داد و نشست دفتر سیاسی در باره محل و زمان و چهارچوب آن تصمیم گیری لازم را اتخاذ کرد. نشست دفتر سیاسی تاریخ پلنوم را بر اساس زمانبندی تقویمی و اساسنامه ای تعیین کرد اما همزمان تاکید کرد که حزب همراه با تحولات در صورت ضرور پلنوم فوق العاده را در زمان زودتر برگزار کند.

در بحث قرارها و قطعنامه ها، قرار پیشنهادی رفیق فاتح شیخ علیه بیکاری به اتفاق آرای حاضرین به تصویب رسید (این قرارداخلی است) و جلسه بر ضرورت عملیاتی شدن آن صحبت کرد و جلسه باتفاق آرأ بر رفع موانع اجرای آن در جامعه تاکید گذاشت.

در مبحث انتخابات سیاوش دانشور تنها کاندیدای این پست با اکثریت آرأ به ریاست دفتر سیاسی انتخاب شد. سپس جلسه از میان کاندیداها برای عضویت در هیئت اجرائی دفتر سیاسی حزب رفقا؛ رحمان حسین زاده، آذر ماجدی، ناصر مرادی، پروین کابلی و عبه دارابی را بعنوان اعضای هیئت اجرائی دفتر سیاسی برگزید. جلسه هیئت اجرائی حزب رفیق ناصر مرادی را باتفاق آرأ به دبیری هیئت اجرائی انتخاب کرد.

همینطور در روزهای شنبه و یکشنبه عصر دو جلسه حضوری کمیته سازمانده حزب با حضور اکثریت اعضأ آن برگزار شد که ضمن بررسی دقیق گزارشات و اقدامات، تصمیمات ضروری را اتخاذ کردند. 

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٤ بهمن ۱۳۹۸
٣ فوریه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com