هوشمند علیپور فورا باید آزاد شود!

کمپین نجات هوشمند علی پور
February 23, 2020

هوشمند علیپور فورا باید آزاد شود!

همه کسانیکه صدای هوشمند علیپور هستند تا لغو این حکم شنیع و ضدانسانی همراه باشید.

خطاب به دولت‌ها، مقامات کشورهای اروپائی، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری؛

میخواهیم فورا در اعتراض به حکم اعدام هوشمند علی پور و توقف فوری این حکم ضدانسانی اقدام کنند.

خانواده هوشمند علیپور از کلیه سازمان‌های حقوق بشری و ارگان‌های مدافع حقوق بشر، احزاب سیاسی و همه انسانهای مبارز، آزادیخواه و مخالفین شکنجه و اعدام این قتل عمد دولتی انتظار دارند، در کشورهایی که راههای تماس و کانالهای ارتباطی با مقامات دولت‌ها، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، کمیسون حقوق بشر، دادگاه های رسیدگی به جنایات حکومت اسلامی ایران میسر است، می‌توان با فشار آوردن بوسیله این سازمان و تشکل‌های سیاسی و حقوق بشری به حکم اعدام هوشمند علی پور اعتراض کنند.

هوشمند زندانی سیاسی که در ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ در نزدیکی شهر بانه در استان کردستان ، زمانیکه در حال کمک‌رسانی به دوستانش بود، که توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی هدف قرار گرفته بودند دستگیر و بمدت چهار ماه در سلولهای انفرادی و بازداشت اداره اطلاعات در بانه - سقز و سنندج با شکنجه های زیاد از آنان اعتراف گرفته و تنها با استفاده از اعترافات زیر شکنجه در تاریخ ۸ دی‌ماه ۹۸ برای هوشمند علی پور حکم اعدام صادر کردند.

الان وقت آن رسیده که با جدیت کامل و تأکید بر لزوم فشارهای سیاسی رو به مجامع بین المللی خواستار محکوم کردن حکم جنايتکارانه اعدام هوشمند و تلاش برای برچیدن این حکم باشیم. حکومت اسلامی ایران در حالی که در داخل منزوی و در آخرین تلاش و تقلاهای خود مردم را با ترفندهای دروغین، با تهدید و حتی خرید رای مردم پای صندوق‌های رای می‌آورد، سرانجام با ناکامی و شکستی دیگر و افتضاحی دیگر در داخل و خارج روبه شده است.

هربار این حکومت در داخل ایران با موج عظیمی از اعتراضات و اعتصابات سراسری روبه رو می‌شود دست به اعدام فعالین سیاسی در ایران و مخصوصاً شهرهای کردستان خواهد زد تا به این وسیله از مبارزات و اعتراضات توده‌های مردم در ایران زهر چشم بگیرد و کمی بیشتر به بقای حاکمیت کشتار  و ارعاب مردم بیافزاید.

پرونده هوشمند علی‌پور یک پرونده ای سیاسی است که با توطئه های اداره اطلاعات و کل دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، پر از تناقضات و دوروغ هایی است که هوشمند را مورد اتهام زنی قرار داده اند، در تلویزیون نمایش اعتراف اجباری اش را به نمایش می‌گذارند و زمینه اعدام او را به این شکل فراهم کرده اند.

هوشمند کاملا بیگناه هست، حتی در دیوان عالی کشور هم اگر واقعاً این پرونده را مورد بررسی قرار دهند می‌فهمند که با چه افتضاحی در یک دادرسي ناعادلانه و کاملا مغایر با موازین حقوق بشری و حقوق اولیه هوشمند بدون دسترسی به وکیل مورد محاکمه و اتهاماتی بی‌پایه و اساس قرار گرفته است.

همه ما در قبال جان هوشمند و در دفاع از این زندانی سیاسی مسؤل و باید متحدانه علیه بساط آدم‌کشی جمهوری اسلامی تا زمانیکه این حکم ضدانسانی کاملا ملغی شود، برای آزادی هوشمند علیپور به تلاش‌ها و اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

هوشمند علیپور فورا باید آزاد شود.

کمپین نجات هوشمند علی پور

۲۲ فوریه ۲۰۲۰ - ۴ اسفندماه ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com