همه با هم تا لغو حکم جنايتکارانه اعدام هوشمند علیپور!‎

کمپین نجات هوشمند علی پور
January 27, 2020

کمپین نجات هوشمند علی پور

همه با هم تا لغو حکم جنايتکارانه اعدام هوشمند علی پور!


به تمامی نهادهای حقوق بشری، احزاب و فعالین سیاسی،

جان هوشمند علی پور در خطر است!

یکشنبه ۲ فوریه ۲۰۲۰ در اکسیونهای حمایت از هوشمند علی پور و در اعتراض به حکم جنايتکارانه اعدام هوشمند در کنار این کمپین باشید.

در تظاهرات‌هایی که فراخوان داده شده شرکت کنیم:


1. Toronto, Canada

Time: Sunday 2nd Feb 2:00

Location: Mel Lastman Square, 5100 Yonge Street, North York, ON

Contact:

Hazhar Alipour Tel: 647-770-1383


2. Stockholm, Sweden

Time: Sunday 2nd Feb 2:00

Location: Sergels torg

Contact:

Hormoz Raha 0046737896505


3. London, UK

Time: Sunday 2nd Feb 1:00- 3:00

Location: ‏Embassy of The Islamic Republic of Iran, Princes Gate, Knightsbridge 16, London SW7 1PT


4. The Hague- Netherlands

Time: Tuesday 4th Feb

Location: The Hague,Het Plein tegenover de Tweede Kamer

Contact:

Parisa Pouyandeh, Tel: 0682198347

Shirin Hosseini 0615947684


هوشمند علی پور فعال سیاسی کُرد، که تنها ۲۶ سال سن دارد، در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۷ از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی بعلت فعالیت سیاسی دستگیر و به زندان افتاد.

جمهوری اسلامی مثل همیشه، یک زندانی سیاسی را دستگیر می‌کند، زیر شکنجه های وحشیانه نزدیک به چهار ماه در بازداشتگاه‌ها و شکنجه گاه های بانه، سقز و سنندج بود.


اقدام به گرفتن اعترافات اجباری سیاست و رفتاری شنیع و ضدانسانی جمهوری اسلامی بوده که با مستند سازی برای هوشمند و محمد در تلویزیون سیمای جمهوری اسلامی آن اعترافات را پخش کرد.

در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده هوشمند در دادسراهای شهرهای سقز و سنندج، بدون حضور وکیل بازجویی و مورد اتهام قرار گرفته، از حق داشتن وکیل در برابر کلیه اتهاماتی که به او وارد شده، در دفاع از خود محروم بوده است.


دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با صدور این حکم ظالمانه در بیدادگاه هایش درصدد انتقام و فشار آوردن به خانواده هوشمند علی پور است.

در مراحل بازجویی و بازپرسی، هوشمند تنها و بدون دسترسی به وکیل اختیاری برای دفاع از خود محروم مانده، اداره اطلاعات، دادیار و دادرس، بازپرس، قاضی و دادگاه همه در مقابل هوشمند قرار گرفته اند. یک دادرسي ناعادلانه و کاملا مغایر با موازین حقوق بشری که هیچ یک از حقوق اولیه هوشمند را برسمیت نشناخته و بطور کاملاً آشکار آنرا نقض کرده اند، به هیچیک از دفاعیات و اعتراض نامه های هوشمند توجه ننموده و از او نپذیرفته اند.


حکمی که برای هوشمند صادر شده با توجه به تناقضات روی پرونده و عدم وجود اسناد و مدارکی دال بر اتهامات وارده فاقد وجهات حقوقی و قانونی میباشد. تنها بخاطر کینه توزی و انتقام گرفتن از خانواده هوشمند صادر شده، خانواده ای که به جرم آزادیخواهی و عدالتخواهی و دفاع از کرامت انسانی سالها مورد اذیت و آزار و با بازداشت های تعدادی از اعضای خانواده همراه بوده و با این وجود، هيچگاه در مقابل ظلم و بی‌عدالتی و جنایات این رژیم ساکت نماند و بجز تهدید و ارعاب و شکنجه از سوی جمهوری اسلامی به خود ندیده است.


کمپین نجات هوشمند علی پور همه انسان‌های مخالف با اعدام را فرامی‌خواند در آکسیون ها و تظاهرات‌ها در اعتراض به این حکم ضدانسانی شرکت کنید و تا لغو حکم اعدام هوشمند در کنار خانواده هوشمند و کمپین نجات هوشمند علی پور بایستید.

دیگر بس است!

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰

کمپین نجات هوشمند علی پور


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com