اعتصاب و تجمع اعتراضی مردم پاوه در محکومیت کشتن و رخمی کردن کولبران

نسان نودينيان
February 19, 2020

اعتصاب و تجمع اعتراضی  مردم پاوه در محکومیت کشتن و رخمی کردن کولبران!

دوشبه ٢٨بهمن ماه بازار پاوه در اعتراض به کشتار کولبران اعتصاب کرد. همزمان تعداد زیادی از مردم معترض نیز در اعتراض به قتل کولبران مقابل پاسگاه مرزی نوسود تجمع کردند.

تعطیلی و اعتصاب بازار و همزمان تجمع اعتراضی توسط مردم پاوه و نوسود نمونه ای از عکس العمل فوری و انقلابی توسط مردم بود. مردم مبارز پاوه با اعتصاب و تعطیلی بازار و تجمعهای اعتراضی خشم و نارضایتی علیه جنایت اشکار نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی را متحدانه ابراز کردند.

 نیروهای نظامی جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۷ بهمن به گروهی از کولبران در منطقه مرزی نوسود شلیک کردند. در اثر شلیک غافلگیر کننده  نیروهای نظامی دو کولبر به نامهای «شاهد اداک» و «احمد صحرایی»  جانباخته اند و ٧ کولبر «عظیم امین‌زاده»، «جبار محمدی»، «زاهد نوری»، «جلال نوری»، «شادمان سیدی»، «رسول هوشی» و «طاها سلمانی» زخمی شده‌اند.

کولبری و بیکاری تبعات سیاستهای نظام سرمایه حاکم در جمهوری اسلامی است. کسانیکه بناچار به کولبری مشغول  هستند طیف متنوعی از کارگران بیکار و جوانان را شامل میشوند. در شرایط کنونی که بیشتر مراکز تولیدی و  شرکتهای پروژه ای و ساختمان سازی و امثال اینها کمتر شده، از شمار  کارگران مهاجر نیز بشکل قابل مشاهده ای کاسته شده است. از دیگر سو در میان جوانان زن و مرد تحصیل کرده و جوانانیکه به اردوی کار و تولید و دستیابی به موقعیت  شغل وارد شده اند، میزان بیکاری ارقامی سرسا آور را در برمیگیرد. تعداد زیادی از  طیف های مختلف کارگران و جوانان برای حفظ  معیشت بخور و نمیر به کولبری، دست فروشی و در میان زنان بیکار کارهای خدماتی با درآمدهای کمتر از نیم میلیون تومان روی میاورند. در کردستان بیکاری بیداد میکند، فقر و تنگدستی در چهره شهرها نمایان است!. روی آوری به کولبری برای تامین نان و معیشت بیش از همیشه بیشتر شده است.  

کولبران استثمار شده های سیستم بازار آزادی هستند  که سرمایه داران و دزدان نظام حاکم با کنترل مرزها و ثروتهای اجتماعی به مردم تحمیل کرده اند. در نظام ضد انسانی و چپاولگر جمهوری اسلامی دسته دسته کارگران را بیکار میکنند، جوانان را بدون موقعیت شغلی به اردوی بیکاران میفرستند و وقتی به کولبری روی میاورند به اسم "قاچاقی"  هر سال تعداد زیادی از آنها را  با شلیک مستقیم و تیراندازی میکشند، زخمی میکنند و معلول و از کار افتاده میشوند.

مردم انقلابی پاوه  در مقابل  کشتن  و زخمی شدن کولبران با اعتصاب بازار و تعطیلی شهر و تجمع های پُرشور و اعتراضی خشم و نارضایتی شان را اعلام کردند. آنها متحدانه  اعلام کردند که؛ جمهوری اسلامی مسئول مستقیم کشتن و زخمی کردن کولبران است.   مردم مبارز پاوه در ٢٨ بهمن ماه راه را نشان دادند. 

 

مردم شهرهای کردستان، مردم آزادیخواه و برابری طلب

باید در محکومیت جانباختن و زخمی شدن  کولبران دست به اعتراض عمومی بزنید! سالانه صدها کارگر بیکار برای نان و معیشت جانشان را میگذارند.  نباید اجازه داد بیش از این کارگران بیکار کشته شوند. کار یا بیمه بیکاری شعار و خواست کارگران بیکار است. با مبارزه متحدانه، با تشکیل شوراهای محلات و شوراهای کارکران بیکار  اعتراضات توده ای علیه جهنمی که حکومت اسلامی بوجود آورده است بمیدان بیاییم. راه حل پایان دادن به کولبری و بیکاری و استثمار و دستیابی به زندگی و کرامت انسانی، سرنگونی جمهوری اسلامی و پایان دادن به سیستم چپاول و بردگی مزدی است.

٢٩ بهمن ١٣٩٨

١٨ فوریه ٢٠ بیست


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com