معلمان کردستان! زندگی با کرامت حق جامعه ما است!نسان نودینیان در دوم دیماه معلمان در کردستان و بویژه در شهرهای سنندج،  سقز و مریوان دست به تجم

نسان نودينيان
December 25, 2019

معلمان کردستان! زندگی با کرامت حق جامعه ما است!

در دوم دیماه معلمان در کردستان و بویژه در شهرهای سنندج،  سقز و مریوان دست به تجمع و تحصن در مدارس زدند. آنها با در دست گرفتن پلاکاردهای (حمایت از بازنشستگان ـ معلمان صدای دفاع از کودکان کار، کودکان کولبر، کودک همسران هستند ـ خصوصی سازی آموزش را متوقف کنید ـ معلمان زندانی آزاد باید گردند ـ  همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین ـ آموزش رایگان ـ کیفیت آموزش، گمشده آموزش ـ بازنشستگان تنها نیستند ـ حقوق بالای خط فقر حق همه معلمان است ـ بیمه کارآمد حق همه معلمان است ـ  نه به فقر و تبعیض ـ  جای معلم منتقد زندان نیست ـ زندگی با کرامت حق جامعه ما است) و ده ها خواست و پلاکارد اعتراضی دیگر. تجمع و تحصن معلمان در کردستان همزمان با تجمعات بازنشستگان و معلمان در سطح سراسری برگزار شد.

"حرکت اعتراضی بازنشستگان با فراخوان مشترک شانزده نهاد و گروه از بازنشستگان، و معلمان و تشکلهای کارگری اعلام شده بود. در این روز بازنشستگان تجمع خود را با شعار “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم” آغاز کرده و با شعارهای “فریاد، فریاد ، از این همه بیداد”، “دولت، مجلس، بس است فریب مردم” ادامه دادند. یک موضوع مهم اعتراض بازنشستگان لایحه بودجه دولت و اختصاص صرفا ١٥ درصد افزایش حقوقهای چند بار زیر خط فقر آنان، آنهم با وجود افزایش چند برابری قیمت هاست."

 

معلمان کردستان!

در چند سال گذشته تجمع های اعتراضی شما  معلمان و همگام شدنتان با اعتراضات سراسری ادامه داشته است. شما در کردستان بشکل پیگیری خواستهای سراسری و رادیکال معلمان را به پرچم اعتراض و مبارزه برای دستیابی به حقوق های مکفی در سطح زندگی انسانی و بالابردن استاندارد و امکانات مناسب در محیط مدارس و آموزش و پرورش تبدیل کرده اید! شما در سال ١٣٩٧ بفراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تجمع سراسری در شهرهای  سقز، زیویه (سقز)، مریوان، قروه، دیواندره را در ٢٠ اریبهشت ٩٧ برگزار کردید. در اعتصابات دو روزه ٢٢ و ٢٣   مهر(سال١٣٩٧)  و ٢٢ و ٢٣ آبان ماه (٩٧) در ابعادی گسترده شرکت کردید. به همت و فراخوان شما معلمان ده ها مدرسه در اعتصاب شرکت کردند و جلوه های باشکوهی از اعتصابات گسترده را به نمایش گذاشتید. دستاوردهای مثبت تجمعات سراسری معلمان، اعتصابات و نارضایتی های توده ای مردم در چند سال گذشته و بویژه در دی ماه ٩٦ و آبان ماه ٩٨ که در تعدادی از شهرهای کردستان بیشمار است. شما مبارزه با شور انقلابی و کوبنده را در جامعه به درس و تجربه جوانان و مردم معترض تبدیل کرده اید. شما با تجمع، اعتصاب و تحصن،  با در دست داشتن خواستهایتان اعتراض و خیزش مردم در آبان ماه را ادامه دادید و عملا در جهتی انقلابی حرکت کردید که جامعه با سرکوب بیرحمانه جمهوری اسلامی و نیروهای نظامی اش تسلیم نمیشود! شما درس ایستادگی را در چند دقیقه به مردم دادید و در ادامه مقاومت و تعرض مردم حرکت کردید!

 

فعالین اجتماعی، زنان، معلمان و کارگران!

با درس گرفتن و بکارگیری تجارب ارزنده  مبارزات کنونی در جامعه و بویژه در آبان ماه ٩٨ باید  بر روند اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر مردم معترض گام برداشت! خواستهای مردم معترض سالهای متمادی است همه گیر است. در شرایط   سیاسی ـ اعتراضی کنونی تلاش برای جلب  اعتماد جامعه  و متکی بودن به عمل مشترک را بیشتر از هر دوره ای تقویت و عملی کنید!. تلاش برای سازماندهی محلات در اشکال شوراهای سازماندهی مبارزات امری مهم و جدی است. 

معلمان کردستان درودهای صمیمانه و انقلابی ما بخاطر حضور و شرکت فعال و کوبنده تان در اعتراضات همبسته با بازنشستگان و معلملن  درسطح سراسری در ٢ دی ماه (٩٨)  را که در ادامه خیرش تهیدستان برای معیشت و کرامت و علیه فقر و گرانی برگزار شد،  بپذیرید. 

 

٣دی ماه ١٣٩٨

٢٤ دسامبر ٢٠١٩

 

ایسکرا  ۱۰۲۰

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com