دومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر خمینی و فراخوان بازنشستگان به تجمع

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 22, 2020

دومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر خمینی و فراخوان بازنشستگان به تجمع

- امروز دوم بهمن ماه بیش از دو هزار نفر از کارگران و کارکنان  پتروشیمی بندر خمینی برای دومین روز دست از کار کشیده و به اعتصاب خود ادامه دادند. اعتصاب کارگران این مجتمع در اعتراض به وعده های کاذب مسئولان، فساد مدیریت و عدم پرداخت دستمزدها و پاداش ھا شروع شد. به گفته کارگران بخاطر دزدی های پشت پرده تولید این کارخانه کاهش چشمگیری پیدا کرده و خطر بیکارسازی آنها را تهدید میکند. روز گذشته زیر فشار اعتصاب کارگران مسئولان پتروشیمی وعدەھای زیادی بە کارگران دادند اما کارگران اعتمادی به این وعده ها ندارند. بوِیژه بدنبال اعتصاب آنان یکی از کارگران معترض در شرکت کیمیا در این پتروشیمی اخراج شده است. این موضوع بر خشم کارگران شدت داد و در روز دوم بهمن در ابعاد گسترده تر  کارگران وارد اعتصاب شدند.

- بازنشستگان برای ساعت ده صبح روز هفتم بهمن ماه به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان به تجمع داده اند. در رابطه این این موضوع بازنشستگان در روز ٢٨ دیماه اعلام کرده بودند که اگر تا ۱۲ شب آن تاریخ حقوق آنها واریز نشود، ساعت ده صبح روز ٢٩ دی در مقابل سازمان بازنشستگی دست به تجمع خواهند زد. اما بدلیل سرمای شدید این تجمع صورت نگرفت. بازنشستگان بارها با تجمعاتشان اعتراض خود را علیه فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری برپا کرده اند. خواستهای بازنشستگان عبارتند از: افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٨ میلیونی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی، آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات و خواستهای بازنشستگان و همچنین کارگران پتروشیمی حمایت میکند و همگان را به پشتیبانی از آنها فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی تشکیل شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ بهمن ٩٨،  ٢٢ ژانویه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com