۲۳دی: اعتراضات ادامه دارد

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 14, 2020

۲۳دی: اعتراضات ادامه دارد

 

امروز ۲۳دی اعتراضات و شعار دادن و تظاهرات دانشجویان و مردم در شهرها و دانشگاههای مختلف ادامه یافت. شعار سرنگونی حکومت اسلامی و نابود باد جمهوری اسلامی همه جا شنیده میشد. مردم خشمگین هرجا پوستری از قاسم سلیمانی و خامنه ای دیدند پایین کشیدند و یا آتش زدند. شعارنویسی علیه حکومت و سران جنایتکارش بر در و دیوار شهرهای مختلف نقش بسته است.


 

در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، تهران، آمل، سنندج، بابلسر، کرمانشاه و ایوانکی سمنان شمار زیادی از مردم علیه جمهوری اسلامی و جنایاتش شعار دادند. در مارالان تبریز جمعیت زیادی اقدام به شعار دادن علیه جمهوری اسلامی و خامنه ای کردند. در آمل جمعیت در مقابل ساختمان مرکزی سپاه پاسداران تجمع کردند و علیه آنها شعار دادند. در تهران در مناطق تهران پارس، متروی شادگان، میدان آزادی و متروی استاد معین تجمعات با شعار فرمانده کل قوا استعفا و شعارهای دیگر جریان یافت. در خیابان معالی شیراز تجمع وسیعی با شعار علیه حکومت و خامنه ای و پاسداران برپا گردید. نیروهای انتظامی حکومت بلوار ارم شیراز مقابل صدا و سیما را از ترس حمله مردم قرق کرده بودند. در بابلسر نیز تظاهر کنندگان به جنایات حکومت اعتراض کردند و علیه سران حکومت شعار دادند. دانش آموزان برخی مدارس از جمله دبیرستان دخترانه فرزانگان در تهران نیز دست به تجمع زده اند.

 

امروز همچنین در دانشگاههای متعددی تظاهرات و تجمعاتی که از روزهای قبل شروع شده بود ادامه یافت از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان، امیر کبیر، شریف، هنر تبریز، کرمانشاه و دانشگاه شیراز صحنه تظاهرات و راهپیمایی و شعار دادن تند دانشجویان بود. در دانشگاه تبریز در خوابگاه ولی عصر دانشجویان پوستر قاسم سلیمانی را پایین کشیدند و پاره کردند. دانشجویان دانشگاه شریف شعار میدادند "به من نگو فتنه گر، فتنه تویی ستمگر". در دانشگاه و در شهر سنندج نیز تظاهرات و شعار دادن علیه حکومت وسیعا جریان یافت. نیروهای منفور انتظامی به سوی تظاهر کنندگان گاز اشک آور شلیک کردند و مانع پیوستن بیشتر مردم به صف تظاهرات شدند. لباس شخصی ها و نیروهای مسلح در برخی نقاط اصفهان مثل چهارباغ بالا، شریعتی، نیکبخت و برخی نقاط دیگر برای جلوگیری از گسترش اعتراضات کشیک میدادند. در تمام اعتراضات زنان شجاعانه در صف اول اعتراضات حضور دارند.

 

شعارهای مردم در این دور تظاهرات رادیکال تر از همیشه است و شعارها علیه کل حکومت و خامنه ای و سلیمانی بعنوان یکی از نمادهای جنایات حکومت، متمرکز شده است. جنبش سرنگونی تا ریشه کن کردن این حکومت منفور و جنایتکار ادامه خواهد یافت.

 

نابود باد حکومت اسلامی سرمایه داران!

زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

23 دی 1398 - 13 ژانویه 2020



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com