اعتراض و اعتصاب علیه فقر و گرانی ادامه دارد!

حزب حکمتیست
December 25, 2019

مرکز خبری حزب حکمتیست

 

اعتراض و اعتصاب علیه فقر و گرانی ادامه دارد!

کشتار آبانماه حکومت را در بد مخصمه ای انداخته است!

 

افشاگری رویتر از زبان منابع حکومتی و دستور خامنه ای به کشتار به مسئله مهمی در درون حکومت بدل شده است. در جلسه یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه که در آن روحانی و مقامات امنیتی و ارگانهای سرکوب حضور داشتند، خامنه ای اعلام میکند که؛ "جمهوری اسلامی در خطر است، برای پایان دادن به آن هر کاری لازم باشد انجام دهید. دستور من این است"! رویتر از زبان همین منابع خبر میدهد که ١٥٠٠ نفر کشته نتیجه این دستور خامنه ای بوده است.

 

علیرغم این کشتار مهیب، جنبش خانواده ها برای گرامیداشت جانباختگان، برای آزادی دستگیر شدگان، برای روشن شدن سرنوشت نامعلوم مفقودین و اعلام کیفرخواست علیه این کشتار جمعی و تروریزه کردن عریان جامعه در جریان است. نیروهای امنیتی خانواده‌ پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه را بجرم تلاش برای گرامیداشت فرزندشان بازداشت کردند. همینطور نیروهای امنیتی برای ایجاد رعب و وحشت به منزل مصطفی کریم‌بیگی از جان‌باختگان اعتراضات ۸۸ نیز یورش برده‌اند. خبرگزاری مهر از زبان بازجوها پیشاپیش برای خانواده بختیاری پرونده سازی کرده و در توضیح این دستگیری نوشت: "با حکم قضائی و در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم شریف و خسارت دیده و نیز به منظور جلوگیری از تداوم پروژه کشته سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم، این عناصر بازداشت شدند".

 

حزب حکمتیست اعمال فشار به خانواده ها، تحمیل دروغ به آنها برای صحنه سازی قتل های حکومتی، بازداشت خانواده پویا بختیاری و هجوم به خانواده مصطفی کریم‌بیگی را قویا محکوم میکند. این روش‌ها دیگر فایده ندارد و هرچه بیشتر زوایای پنهان جنایت جمعی و قتل عام دولتی را برملا میکند.

 

اجتماع بازنشستگان

بازنشستگان طی فراخوانی از قبل روز دوم دیماه در مقابل مجلس اسلامی در تهران اجتماع کردند. بازنشستگان با سخنرانی های قاطع علیه فقر و بیداد سخن راندند، حقوق و مطالباتشان را برجسته کردند، از آزادی زندانیان گفتند و اعلام کردند " تا حق خود نگیریم آرام نمی نشینیم"!

 

اعتصاب و تحصن معلمان

روز دوم دیماه نیز معلمان در شهرهای مختلف برای پیگیری مطالبات خود، دفاع از معلمان زندانی و دستگیر شدگان، از زنگ دوم در دفاتر مدرسه اقدام به تحصن کردند و در این ساعات در کلاسهای درس حاضر نشدند. حکومت اسلامی به دلیل آلودگی هوا عملا ٥ استان مهم کشور را تعطیل کرده بود و مدارس در ‌ن استانها بسته بودند. با اینحال معلمان دست به اعتراض زدند و همگامی این تحصن و اجتماع بازنشستگان قبل از هر چیز نشان اینست که حتی کشتار مهیب جامعه را مرعوب نکرده است. معلمان در این تحصن از کولبران و بویژه آزاد و فرهاد خسروی حمایت کردند.

اعتصاب کارگران راه آهن کرج

 روز دوم دیماه کارگران راه آهن کرج دست به اعتصاب زدند. بدنبال اعتصاب استاندار و نماینده سپاه میان اعتصابیون آمد و تلاش کردند که کارگران را به سر کار برگردانند. مدیران شرکت با واریز کردن بیمه کارگران در ماه مهر سعی کردند اعتصاب را خاتمه دهند. در اعتصاب امروز کارگران بخش فنی و ابنیه راه آهن که بخشهای ریل گذاری، تراورس بتونی، تولید تعمیرات و رانندگان درزین در آن شرکت داشتند، ۲۰۰ کارگر در اعتصاب شرکت داشتند. کارگران میگویند شرکت تراورس حقوق و لباس کار و کفش ایمنی کارگران راه آهن در مناطق لرستان و زاگرس و کرج و اندیمشک و رباط کریم و اسلام شهر تهران و شاهرود و دامغان و خراسان را پرداخت نکرده است. اعتصاب کماکان ادامه دارد.

 

تداوم اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله

امروز سوم دیماه کارگران شهرداری کوت‌عبدالله چهارمین روز اعتصاب خود را برگزار کردند. کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالبات ۴ ماهه خود برای چندمین روز متوالی مقابل استانداری خوزستان اجتماع کردند. شهرداری کوت عبدالله کارگران اعتصابی را تهدید کرده است.

 

اجتماع کارگران هپکو در مقابل استانداری

دیروز دو دیماه بخشی از کارگران شرکت هپکو در مقابل استانداری اجتماع کردند. کارگران به مسئله بلاتکلیفی مالکیت و سهامداری شرکت، عدم تحقق وعده‌های مسئولان، عدم پرداخت حقوق‌های معوقه و دیگر مطالباتشان اعتراض دارند.

 

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 

٣ دیماه ١٣٩٨ – ٢٤ دسامبر ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com