جان بازداشت شدگان قیام آبان ماه در خطر است، به یاری شان بشتابیم

سازمان فدائیان (اقلیت)
November 25, 2019

جان بازداشت شدگان قیام آبان ماه  در خطر است، به یاری شان بشتابیم

در پی فروکش کردن قیام انقلابی جوانان، زنان و توده های جان به لب رسیده مردم ایران، آنچه اکنون از رجز خوانی های حاکمان جنایتکار جمهوری  اسلامی به گوش می رسد، تماما بیانگر این امر است که دستگاه سرکوب و سیستم قضایی رژیم برای اعدام تعدادی از جوانان و بازداشت شدگان قیام آبان ماه خیز برداشته اند. جوانان و توده های سلحشوری که به دلیل سه برابر شدن قیمت بنزین، به یکباره خشم فروخفته چهل ساله شان شعله ور شد و به سرعت برق و باد سراسر ایران را فرا گرفت. خشمی خروشان و توفنده که از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان شروع شد و در روندی انفجارگونه طی چند روز خرمن جمهوری اسلامی را به آتش کشید.

جمهوری اسلامی اما، از همان شروع اعتراضات خیابانی، به سرکوب و کشتار بیرحمانه توده های معترض روی آورد. دامنه سرکوب و کشتار آنچنان وسیع بود  که با گذشت یک هفته از فروکش کردن اعتراضات توده ای، هنوز هم آمار دقیقی از تعداد کشته ها، زخمی ها و دستگیر شدگان اعلام نمی شود. سازمان عفو بین الملل، در جدیدترین بیانیه خود تعداد کشته شدگان را ۱۴۳ نفر اعلام  نموده و یاد آور شده است که تمام آنان با "سلاح گرم" جان باخته اند. شبکه های اجتماعی اما،  تعداد کشته شدگان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده اند. در کنار این تعداد از کشته شدگان، گزارش ها از زخمی شدن صدها نفر و بازداشت هزاران تن خبر می دهند. بازداشت شدگانی که این روزها به شکل هیستریک از سوی هیأت حاکمه ایران به "اشد مجازات" تهدید شده اند.

 

اگر چه خامنه ای از همان آغاز با "اشرار" خواندن جوانان، زنان و توده های جان به لب رسیده، فضای سرکوب و کشتار آنان را فراهم کرد، اما اکنون کل حاکمیت، ازرئیس جمهور و فرماندهان سپاه گرفته تا نیروهای اطلاعات، از رئیس دستگاه فاسد قضایی گرفته تا دادستان کل کشور، از نماینده خامنه ای در روزنامه کیهان گرفته تا سخنرانان یاوه گوی نماز جمعه ها، جملگی با طرح اتهام "باغی" و "محارب"، بر اعدام گروهی از بازداشت شدگان تاکید دارند.

 

این تهدیدات را باید جدی گرفت. جدای از اینکه این تهدیدات با هدف ایجاد ترس و وحشت در جامعه باشد و جدا از اینکه اساسا شرایط موجود و وضعیت وخامت بار جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی، امکان اقدام چنین جنایاتی را به آنان می دهد یا نه، در هر حال باید خطر را جدی گرفت. از این رو لازم است با تمام نیرو و امکانات تبلیغی، ترویجی و رسانه ای، از بسیج خانواده ها گرفته تا تجمع در مقابل بازداشتگاه ها، از بسیج افکار عمومی گرفته تا اعتراضات عملی به یاری بازداشت شدگان بشتابیم.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) سرکوب و کشتار جوانان، زنان و توده های زحمتکش بپاخاسته ایران را به شدت محکوم کرده و بر آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیر شدگان آبان ماه تاکید دارد.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن اعلام هشدار و جدی بودن خطر اعدام تعدادی از بازداشت شدگان، تمامی سازمان های سیاسی چپ و کمونیست،  نیروهای مترقی و آزادی خواه را به حمایت همه جانبه از بازداشت شدگان فرا می خواند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- بر قرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیزم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۴ آذر ۱۳۹۸

 

کار- نان - آزادی- حکومت شورایی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com