رفقا آزادیتان مبارک!

حزب حکمتیست
October 26, 2019

اعلامیه حزب حکمتیست
رفقا آزادیتان مبارک!
مبارزه کارگران نتیجه داد!
اسماعیل بخشی، عسل محمدی و همه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند!

امروز شنبه ٤ آبان، تعدادی از زندانیان پرونده هفت تپه و دستگیر شدگان اول مه با قید وثیقه آزاد شدند. سپیده قُلیان، ساناز الهیاری، امیر حسین محمدی فرد، امیر امیرقلی، مرضیه امیری و عاطفه رنگریز با وثیقه های ٥٠٠ الی ٧٥٠ میلیونی تا برگزاری "دادگاه تجدید نظر" آزاد شدند. هنوز اسماعیل بخشی و عسل محمدی ظاهرا بدلیل اتمام وقت اداری امروز و جدل برسر وثیقه آزاد نشدند و آزادی آنها به روز دوشنبه موکول شده است.

جمهوری اسلامی از ابتدا بیخود این فعالین را دستگیر کرد. بازداشت و شکنجه و پرونده سازی برای این عزیزان تماماً پوچ و نشان وحشت رژیم اسلامی از اعتراضات کارگری بوده و هست. صدور زندان بیش از یک قرن و این سرکوب خشن قرار بود ارعاب ایجاد کند، اما واکنش های اولیه جامعه به احکام فله ای مقیسه جلاد، خود حکومت را مرعوب کرد و راه انداختن بازی "پلیس خوب، پلیس بد" و "آقای رئیسی دستور تجدید نظر داده"، نشان داد که حتی به حرف و عمل خودشان هم اطمینان ندارند. در طرف دیگر، کارگران اما محکم‌تر و توده‌ای‌تر وارد اعتراض و اعتصاب شدند. همه جا میلیتانت‌تر و رادیکال‌تر بمیدان آمدند. اگر هپکوئی‌ها را وحشیانه سرکوب کردند، آذرآبی‌ها با تکرار همین تاکتیک نشان دادند که "تهدید و سرکوب و زندان، دیگر اثر ندارد"! کارگران هفت تپه تسلیم نشدند، سنگر را نگاه داشتند و در اعتصاب یکماهه اخیرشان و تا همین امروز خواهان فوری آزادی اسماعیل بخشی و زندانیان هفت تپه بودند. آزادی امروز این عزیزان نتیجه وسعت مبارزات کارگری، مبارزات کارگران هفت تپه، اعتراضات گسترده در داخل و خارج کشور بود. کارگران هفت تپه بویژه یک پیروزی بدست آوردند و به قدرت اتحاد‌شان باید بیش از پیش اعتماد کنند.

عزیزان، رفقا، آزادیتان مبارک! ما همراه با خانواده ها و دوستان، فعالین جنبش کارگری و رادیکالها از آزادی شما خوشحالیم و در شادی بستگانتان شریکیم. شما نه دزد بودید، نه اختلاس کردید، نه پول مردم را بالا کشیدید، نه باتوم بدست برسر کارگر گرسنه و دانشجوی انقلابی کوبیدید! شما از حقوق بدیهی و واقعی کارگر و مردم زحمتکش و از آزادیهای برحق فرد و جامعه دفاع کردید. دستگیری و پرونده سازی برای شما دقیقا علیه این اهداف شریف طبقه کارگر بود و آزادی امروز شما، علیرغم توجیه هر کسی، محصول شکست سیاست سرکوب رژیم و نتیجه مبارزه دستجمعی ماست. برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، لغو احکام صادر شده و پایان دادن به پرونده سازی ها و آزادی فوری اسماعیل بخشی و عسل محمدی تلاشمان را گسترش دهیم! کارگر زندانی، زندانی سیاسی، بیقید و بی وثیقه، آزاد باید گردد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٦ اکتبر ٢٠١٩ – ٤ آبان ١٣٨٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com