کارخانه پادگان نیست! ورود نیروی ضد شورش به هفت تپه

حزب حکمتیست
October 13, 2019


اعلامیه حزب حکمتیست

کارخانه پادگان نیست!
ورود نیروی ضد شورش به هفت تپه

در ساعت ٨ صبح امروز شنبه ٢١ مهر، واحدهای نیروی ضد شورش و چند اتوبوس نیروی انتظامی وارد مجتمع نیشکر هفت تپه شدند. از دیروز عصر نیز نیروهای امنیتی در هماهنگی با حراست در مجتمع مستقر شدند. با اینحال امروز کارگران هفت تپه بیست یکمین روز اعتصاب شان را در فضای امنیتی و پادگانی آغاز کردند.

در ده روز اخیر نیروهای سرکوب به انواع ترفندها در هماهنگی با اسدبیگی کارفرمای دزد متوسل شدند تا اعتصاب را بخوابانند. تاکتیک جدیدشان این بود که تعدادی دانشجوی بسیجی و آخوند را با شمایل "کارگر دوستی" و "مخالفت با خصوصی سازی" و "حمایت از مطالبات کارگران" به روی صحنه بیاورند. برافراشتن عکسهای رئیسی و سلیمانی جواب نداد و ناچاراً حمله به کارگران، احضار و دستگیری و اخراج را در دستور گذاشتند. اینهم جواب نداد. نهایتا نیروی ضد شورش و یگان ویژه و نیروی انتظامی را وارد خود کارخانه کردند و بنر خامنه ای و سلیمانی را به پیشانی سکوی اعتصاب کوبیدند. اما این هم تاکنون جواب نداده و اعتصاب بیست و یکمین روز را با تاکید بر خواستهای اساسی مانند آزادی فوری اسماعیل بخشی و کلیه همکاران زندانی، پایان دادن به پرونده سازی ها، لغو خصوصی سازی و سپردن اداره هفت تپه به خود کارگران در صدر مطالبات آنهاست.

تبدیل محیط کارخانه به پادگان برای خواباندن اعتصاب اعلام حکومت نظامی در کارخانه است. این نشان قدرت کارفرما و حکومت سرمایه داران نیست، وحشت از مطالبات برحق کارگران و اعتراض و اعتصاب و اتحاد آنهاست. این نیروها قرار است با تهدید و ضرب و شتم و دستگیری و سرکوب صدای برحق کارگران را خفه کنند. اما آیا میتوانند تمام مراکز کارگری را پادگان کنند؟ میتوانند در کارخانه ها حکومت نظامی اعلام کنند؟ این سیاستها از پیش مُهر شکست را بر پیشانی خود دارند و وحشت رژیم اسلامی از جنبش واقعی کارگری را اعلام میکند. مسئولیت هر اتفاقی در هفت تپه با شرایطی که ایجاد کرده اند تماماً بعهده رژیم اسلامی است. برای هزارمین بار برای هر کارگری در جریان مبارزه روشن میشود که منفعت طبقاتی بسیار جان سخت‌تر از تبلیغات پوچ و خودشیرینی آخوند و بسیجی و تملق گویان حکومتی است. وقتی پای منفعت کارفرما و سرمایه در میان باشد، دولت و هیئت حاکمه بعنوان دستگاه سیاسی و اداری سرمایه داران و نیروی سرکوب بعنوان ابزار حراست از منافع آنان وارد عمل میشود و لخت و عور و بدون هیچ پرده پوشی در مقابل کارگران صف می کشد. این تصاویر لحظاتی از کشمکش طبقاتی سهمگین در جامعه ایران است.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست بخشهای مختلف طبقه کارگر ایران و جهان را فرامیخواند که برای مقابله با پادگانیزه کردن محیط کار و اعلام حکومت نظامی در مجتمع نیشکر هفت تپه به هر شکلی که میتوانند اقدام کنند. حمایت از اعتصاب و مطالبات برحق کارگران هفت تپه امر هر آزادیخواهی است. زنده باد رزم و اتحاد صفوف طبقه کارگر!

#کارخانه_پادگان_نیست!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٣ اکتبر ٢٠١٩ – ٢١ مهر ١٣٨٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com