تهاجم نظامی دولت اسلامی – فاشیست ترکیه به کردستان سوریه و زوزه های فاشیستی ناسیونالیستهای ترک! / مصاحبه نشریه سهند با محسن ابراهیمی

مصاحبه
October 18, 2019

تهاجم نظامی دولت اسلامی – فاشیست ترکیه به کردستان سوریه

و زوزه های فاشیستی ناسیونالیستهای ترک!

مصاحبه نشریه سهند با محسن ابراهیمی

 دبیر کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

از  روز9 اکتبر دولت ترکیه حملات وحشیانه ای را از زمین و هوا به کردستان سوریه شروع کرده است که در نتیجه آن تا به امروز، صدها تن از غیر نظامیان کشته و زخمی شده و قریب سیصد هزار نفر خانه و کاشانه شان را رها کرده و آواره شده اند. این حملات با تصمیم شخص اردوغان صورت گرفته و یکی از اهدافش پاکسازی منطقه از مردم کردزبان است. تصاویر و کلیپهای ویدیویی نشان میدهند که مزدوران اسلامی همراه ارتش ترکیه، در جریان این حملات، تعدادی را اعدام صحرایی کرده اند. به این توحش فاشیستی ارتش ترکیه تا کنون در سطح جهان اعتراضات زیادی شکل گرفته است. اما ناسیونالیستهای ترک دارند از این جنایت دفاع میکنند و علیه مردم کرد زبان نفرت پراکنی میکنند.

در رابطه با این تهاجم نظامی، مصاحبه ای با محسن ابراهیمی انجام شده است که در زیر میخوانید:

فراز آزادی: به نظر شما اردوغان با این تهاجم نظامی چه اهدافی را دنبال میکند؟

محسن ابراهیمی: اردوغان و هیئت حاکمه ترکیه از این تهاجم نظامی چند هدف را همزمان دنبال میکنند:

  1. میخواهند در جنگ نیابتی ای که دول مرتجع منطقه و جهان در سوریه راه انداخته اند دست بالا داشته باشد و توازن قوا در رقابت میان این دولتها را به نفع دولت ترکیه تقویت کند و در نتیجه از گوشت قربانی به نام سوریه تکه گنده تری بکند.

میدانیم که در مقطع خیزشهای موسوم به بهار عربی مردم ستمدیده سوریه هم بپاخاستند. اما بشار اسد به کمک جمهوری اسلامی ایران و روسیه به سرکوب گسترده و وحشیانه ای دست زد. دولت ترکیه و شیوخ حاکم بر عربستان و امریکا هم دستجات مسلح اسلامی مورد حمایت خود را میداندار کردند و جهنمی از جنگ نیابتی راه انداختند و در متن چنین اوضاعی بود که باند خونریزی به نام داعش بر زندگی این مردم رنجدیده مسلط شد.

بعد از ظهور داعش و حمایتهای بیدریغ لجستیکی ترکیه از این جانیان، "یگانهای مدافع خلق" در برابر این جریان مقاومت کرد و پیروز شد. این به معنای شکست دولت اردوغان هم بود که از داعش به طور جدی حمایت میکرد. اردوغان با این تهاجم نظامی میخواهد در تحولات سوریه  بیشترین نقش و نفوذ را داشته باشد و از این طریق وزن و قدرت منطقه  ای حکومت فاشیست ترکیه را افزایش دهد.

  1. میخواهند حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و یگانهای مدافع خلق (ی.پ.گ) را نابود کنند، مردم کردزبان منطقه را پاکسازی کنند و ترکیب جمعیتی منطقه را به نفع عرب زبانها تغییر دهند. قرار است این اهداف فاشیستی را با ایجاد "منطقه امن" (امن برای دستجات آدمکش اسلامی) به عرض 32 کیلومتر و به طول 480 کیلومتر پیش ببرند. یعنی عملا در یک منطقه وسیع یک جمعیت عظیم را کشتار کنند، آواره شان کنند، و میدانیم که با وقاحت بی حد و حصری اسم این عملیات خونبار را "چشمه صلح" گذاشته اند.

 

  1. میدانیم که منطقه مورد هجوم به روژاوا مشهور است که در تحولات سوریه در جریان سرکوب خیزش مردم طی یک توافق دوفاکتو میان حزب اتحاد دموکراتیک و دولت سوریه بدست این نیروها افتاد که در آنجا یک نظام خود مدیریتی و خودمختار راه انداختند.

 

سرکوب و نابود کردن این نیروها برای اردوغان اسلامی – فاشیست به دلایل زیادی حیاتی است:

 

اولا: هر چقدر این نیروها در این منطقه قدرت بیشتری بگیرند، هر چقدر بتوانند اقدامات پیشرو و انسانی مثل برابری زن و مرد را بیشتر مستقر کنند، همانقدر میتوانند محرک و الهام بخش مردم کرد زبان در خود ترکیه شوند. مردمی که در کشور خود تحت عنوان "ترکهای کوهی" همیشه مورد آزار و تبعیض و تهاجم و کشتار بوده اند و  هرگز به عنوان انسان برابر به رسمیت شناخته نشده اند.

 

ثانیا، یگانهای مدافع خلق، یک نیروی مهم و موثر برای مقابله با دستجات مسلح اسلامی از جمله دستجات مورد حمایت ترکیه بوده اند. صحنه های مقابله جسورانه زنان و مردان شجاع "یگانهای مدافع خلق" با قمه چرخانان داعش در جنگ کوبانی فراموش شدنی نیست. دیدیم که چگونه پوزه این باند مخوف و ددمنش که مورد حمایت همه جانبه اردوغان بودند را در یک نبرد شور انگیز به خاک مالاندند.

 

روشن است که اردوغان اسلامی حامی داعش، از این مردم مبارز به خاطر نبرد سرنوشت سازشان در آن جنگ، کینه عمیقی بر قلب  چرکینش دارد.  

 

ثالثا، تسلط این نیروها در این منطقه که بخش اعظم نوار مرزی میان سوریه و ترکیه را در بر میگیرد، یک سد مهم در مقابل ارتباط لجستیکی دولت ترکیه با دستجات اسلامی است. دولت ترکیه بدون این سد براحتی میتواند دستجات اسلامی را از نظر مادی و سلاح مجهز کند و دست خود را در سوریه بازتر کند.

 

رابعا، اردوغان روی آزاد شدن 11000 تروریست داعشی که در زندانهای تحت کنترل "نیروهای دمکراتیک سوریه" هستند (نیرویی که عملا تحت هدایت یگانهای مدافع خلق است)، و همچنین 70 هزار خانواده این تروریستها حساب باز کرده است. تا همین الان نزدیک 1000 تروریست داعشی در نتیجه بمبارانهای دولت ترکیه فرار کرده اند. اردوغان روی این حساب میکند که با آزاد شدن داعشیان اسیر، باندهای اسلامی میتوانند تحرک تازه ای در شرق و مناطق مرکزی سوریه داشته باشند و البته این را برای دست بالا پیدا کردن دولت اسلامی ترکیه در سوریه مهم میداند.

 

و بالاخره، مثل اغلب تهاجمهای میلیتاریستی و به اصطلاح جنگ با "دشمن خارجی"، این هجوم نظامی مصرف داخلی هم دارد. یادمان هست که لرزه های انقلابات موسوم به بهار عربی به ترکیه هم رسید و خیابانهای ترکیه را هم تکان داد و اعتراضات بزرگی علیه دولت اسلامی اردوغان شکل گرفت و از همان وقت به بعد، ترکیه صحنه اعتراضات متعدد به نظام فاسد اسلامی حاکم بوده است و بحرانهای سیاسی زیادی را پشت سرگذاشته است که اردوغان با دستگاه سرکوب و کودتای ساختگی و بمب گذاریهای هدایت شده توسط باندهای اسلامیش با آنها مقابله کرده است. تهاجم به شمال سوریه به یک معنا سرپوش گذاشتن به بحرانهای درونی و فراهم کردن فضای امنیتی بیشتر در مقابل اعتراض در خود ترکیه هم را هم دنبال میکند.

فراز آزادی: توحش ارتش ترکیه مورد انزجار افکار عمومی جهان است و علیه آن اعتراضات زیادی در ایران و کشورهای مختلف انجام گرفته است. اما ناسیونالیستهای ترک در آذربایجان ایران از این یورش ضد انسانی علیه مردم کردزبان دفاع میکنند. نظرتان دراین مورد چیست؟  

محسن ابراهیمی: خوب اسمشان رویشان است. اینها ناسیونالیست ترک هستند. ناسیونالیست- فاشیست هستند. تهاجم به مردم کرد زبان آنهم توسط یک دولت اسلامی- فاشیست قاعدتا باید خوشحالشان کند. اگر برعکس بود باید مایه تعجب میشد. اینها در قدر قدرتی یک حکومت اسلامی فاشیست برای خودشان هم احساس قدرت میکنند.

فرقه های مورد اشاره شما پان ترکیستهایی هستند که مغزشان توسط ایدئولوژی نژادپرستانه و ناسیونالیستی تهی شده است. آنها نوادگان سیاسی آدولف هیتلر هستند که با آروزی مالیخولیایی و مجنونانه حکومت گسترده "نژاد ترک" (نسخه ناسیونالیستی حکومت اسلام بر جهان) سر بر بالین چرکین میگذارد و با این آرزوی چرکین و خونین بیدار میشوند. اردوغان که پوزه اش به خون مردم کرد زبان ترکیه آغشته است، امروز رسما از پاکسازی مردم کردزبان شمال سوریه حرف میزند. چه کسی بهتر از این موجود جانی میتواند نقش قهرمان برای مجانین پان ترکیست ایفا کند؟ موجودی که زنجیر دومین ارتش ناتو را پاره کرده است تا "نژاد کرد" را نابود کند و موقعیت یک حکومت نژاد پرست ترک را تقویت کند.

فراز آزادی: سایت تلویزیون گوناز تی وی به عنوان رسانه یک جریان ناسیونالیستی علیه کسانی که این جنگ را محکوم میکنند هیاهو راه میاندازد. مثلا اعتراض علیه توحش دولت ترکیه در شمال سوریه را هواداری از "تروریسم کرد" مینامند. حتی فراخوان  حمایت از ارتش ترکیه میدهد. به نظر شما این نوع موضعگیری در آذربایجان درمیان مردم چه جایگاهی دارد؟

محسن ابراهیمی: وقتی سردسته شان اردوغان عملیات خونبارش علیه مردم بیدفاع را با اسم رمز "چشمه صلح" پیش می برد، تعجب انگیز نیست که نوچه های ناسیونالیست هم اعتراض علیه این تروریسم دولتی را هواداری از تروریسم بنامند. اینها با این کارهایشان عملا و رسما دارند نوکری خودشان به اردغان را ثابت میکنند که در راس دومین ارتش ناتو و توسط این ارتش و تروریستهای اسلامی شناخته شده یک ترور سازمانیافته علیه مردم کرد زبان راه انداخته است. با این نفرت پراکنیشان علیه مردم کرد زبان، با این دفاعشان از یک جنایت جنگی و یک جنایتکار جنگی دارند ظرفیت آدمکشی خودشان را نشان میدهند. الان که دستشان جایی بند نیست اینچنین از آدمکشی دفاع میکنند معلوم است اگر در گوشه ای از کشور برو بیایی داشته باشد چه جنایتهایی مرتکب میشوند.

فراز آزادی:ایا اینها و این نوع موضعگیریها در میان مردم آذربایجان جایگاهی دارد؟

محسن ابراهیمی: حتما اینها تصور میکنند مردم هم مثل خودشان هستند که مثلا فراخوان مضحکی به این مردم، برای حمایت از ارتش ترکیه میدهند. اما اعتراضات وسیع در شهرها ی مختلف ایران در حمایت از مردم کرد زبان سوریه و علیه جنایت اردوغان، تجمع بزرگ در مقابل سفارت ترکیه در تهران که قطعا تعداد زیادی ترک زبان در آن شرکت داشتند و فریاد مرگ بر اردوغان در این تظاهرات و تجمع اعتراضی در دانشگاه تبریز در حمایت از مردم کردستان سوریه و علیه جنایت جنگی اردوغان همه نشان میدهند که این نژادپرستان جایی در افکار انساندوستانه مردم ندارند.

کسانی که جمعیت عظیمی را صرفا تحت توجیه نژاد و قومیت، سزاوار مرگ و آوارگی و رنج و محنت میدانند، قطعا جایی در میان مردمی ندارند که خود چهل سال است در معرض تبعیض سازمانیافته به نام مذهب بوده اند و نبردی دائمی با مسئول این تبعیض یعنی جمهوری اسلامی را پیش برده اند. جایی  در میان مردمی ندارند که در قرن بیست و یک زندگی میکنند، به دنیا دسترسی دارند، افکار انساندوستانه در جهان را میشناسند و البته جنایتهایی  که به نام قوم و ملت راه افتاده است را دیده اند.

اما یک چیز هم لازم است خطاب به ناسیونال – فاشیستهای پان ترکیست تاکید کنم. ما درکمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری از شما و مواضع نفرت انگیزتان به نام قوم و نژاد و ملت عکس میگیریم و در پرونده قطورتان علیه بشریت جمع میکنیم. کاری که در قبال ناسیونال-فاشیتسهای فارس و عرب و کرد و غیره هم انجام میدهیم.  طرفداری امروز شما از یک جنایت و جنایتکار، عزم ما برای مقابله با هر تحرک ناسیونالیستی و فاشیستی را بیشتر میکند. در دفاع از حرمت و آزادی و زندگی امن برای همه انسانها، شما تبهکاران ناسیونال فاشیست با ما، با حزب کمونیست کارگری طرفید. *


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com