اخبار وگزارشات کارگری ٢٠ شهریور ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
September 12, 2019

اخبار وگزارشات کارگری ٢٠ شهریور ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- عزم راسخ کارگران کارخانه کنتورسازی در راه احقاق حقوق برحقشان و وعده های توخالی مسئولان

- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه و مطالبات دیگر

- اعتراضات کارگران پروژه سد مخزنی عمارت نسبت به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده ها توخالی

- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در اعتراض به صدور احکام سنگین برای فعالان مدنی

- بی خبری از کامران ساختمانگر فعال کارگری سنندج

- بیکاری 100 کارگرلوله کشی بارانی ورمهنگ بدنبال تعطیلی کارگاه

- عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران شهرداری زابل

*عزم راسخ کارگران کارخانه کنتورسازی در راه احقاق حقوق برحقشان و وعده های توخالی مسئولان

روز چهارشنبه 20شهریور،کارگران کارخانه کنتورسازی درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ودر راستای دست یابی به مطالبات برحقشان با امام جمعه شهر الوند دیدار کردند و جز وعده های پوچ چیزی نصیبشان نشد.

کارگران کارخانه کنتورسازی پس از این دیدار به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: مشکلاتشان را نزد بسیاری از مسئولین مطرح کرده اند اما نتیجه ای نگرفته اند.

آنها افزودند: متاسفانه مسئولین فقط در حرف کارها را پیگیری می کنند اما در عمل اقدامی نمی بینیم.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه و مطالبات دیگر

اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه و مطالبات دیگرادامه دارد.

روز چهارشنبه 20شهریور،یکی از کارگران معترض شهرداری یاسوج به خبرنگار رسانه ای گفت: سه چهار ماهی است که حقوق و بیمه خود را دریافت نکرده‌اند. حتی عیدی و سنوات سال گذشته خود را از شهرداری مطالبه دارند.

وی ادامه داد: مسوولان چند بار وعده رسیدگی و پرداخت مطالبات را داده‌اند اما آنقدر امروز و فردا کردند تا سه چهار ماه گذشت و مطالباتمان را دریافت نکردیم.

کارگر فضای سبز شهرداری یاسوج عنوان کرد: در آستانه فصل مدارس هستیم مسوولان و متولیان به فکر خودمان که نیستند به فکر بچه‌هایمان باشند که باید لباس و وسائل مدرسه‌ را تامین کنیم.

*اعتراضات کارگران پروژه سد مخزنی عمارت نسبت به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی

پروژه سد مخزنی عمارت واقع در شمال استان اردبیل و در فاصله 80 کیلومتری شهرستان گرمی تعطیل وکارگرانش با ماه ها حقوق معوقه بیکار شدند.

کارگران پروژه سد مخزنی عمارت نسبت به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به اعتراضاتی زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 20شهریور، کارگران معترض پروژه سد مخزنی عمارت نوشتند:

پروژه سد مخزنی عمارت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی منطقه به حساب می آید که در این چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و تقریبا پروژه از مرز 90 درصد گذشته است اما با این تفاسیر از ابتدای سال جاری هیچ توجهی به پروژه ای که در حال اتمام می باشد نشده است و آخرین حقوق پرداختی تا به امروز مربوط به بهمن ماه سال گذشته می باشدکه آن هم باز بصورت نصفه پرداخت شده و برخی حتی نصف حقوق بهمن ماه رو دریافت نکردن و عملا تا به امروز(20شهریور) حقوق ماه های اسفند،فروردین،اردیبهشت،خرداد،تیر،مرداد وبرای تعدادی از کارگران هم حقوق بهمن ماه نصفه واریز شده است و با احتساب عیدی که معادل دوماه حقوق است،8تا8ماه ونیم حقوق کارگران این پروژه پرداخت نشده است.

چند مورد کارهای اعتراضاتی توسط کارگران انجام شد و بعد از گذشت چند ماه و قول های الکی مسئولین کار بجایی نرسید و مسئولین کارگاه به راحتی تعطیلی کارگاه را اعلام کردند انتظار میرود حرف ما کارگران سد عمارت که با ماه ها حقوق عقب افتاده بیکار شدیم به گوش مسئولین برسد و قضایایی مانند جریان هفت تپه در شهر ما اتفاق نیفتد.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در اعتراض به صدور احکام سنگین برای فعالان مدنی

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بتاریخ 20شهریور بیانیه ای در اعتراض به صدور احکام سنگین برای فعالان مدنی بشرح زیر صادر کرد:

به دنبال صدور احکام زندان و شلاق برای نه تن از معلمان و فعالان صنفی بازداشتی در تجمع بیستم اردیبهشت‌ماه نودوهفت و تجمع دوازدهم اردیبهشت‌ماه نودوهشت، این روزها شاهد صدور احکام ظالمانه و سنگین برای کارگران و فعالان مدنی در سراسر کشور هستیم.

پیش‌ازاین نیز در طی سال‌های گذشته، تشکل‌های صنفی معلمان و شورای هماهنگی بارها نسبت به عواقب سکوت در برابر صدور احکام ناعادلانه هشدار داده بودند. اماصدور احکام سنگین علیه معلمان زندانی و صدور حکم قرون‌وسطایی شلاق علیه فعالان صنفی، آن‌گونه که شایسته بود مورد اعتراض جامعه مدنی قرار نگرفت و اینک شاهد حکم‌های سنگین و ظالمانه برای زنان، کارگران،  دانشجویان و ... هستیم.

 معلمان و تشکل‌های صنفی همواره با پرسشگری این سؤالات را مطرح کرده‌اند که؛

- این متهمان به‌جز عدالت‌خواهی و مطالبه گری چه جرمی مرتکب شده‌اند؟!

- کدام‌یک از این افراد در ساختار فاسد رانتی اختلاس کرده‌اند؟

- کدام‌یک ثروت عمومی را غارت کرده‌اند؟

- کدام‌یک امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند؟

چگونه است که دزدان و اختلاس گران در حاشیه امنیت هستند و اگر گذرشان به زندان افتاد از امکانات لاکچری برخوردار و مورد لطف زندانبان و قوه قضاییه قرارمی گیرند و به مرخصی ماهانه می‌آیند و حبسشان تمام نشده آزاد می‌شوند!!! اما معلمان، دانشجویان، کارگران، زنان و فعالان محیط‌زیست که حق‌وحقوق شهروندی و طبیعی را مطالبه می‌کنند باید زندانی شوند! و زندان را با اعمال شاقه به خاطر عدم دسترسی به درمان و مرخصی و ... بگذرانند؟این چه دادرسی است که فقط به فاسدان و دزدان جسارت بیشتر می‌دهد و هرگونه صدای حق‌طلبی را در نطفه خفه می‌کند؟

کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکوم نمودن احکام ناعادلانه زندان و شلاق علیه بازداشت‌شدگان روز معلم در سال ۹۷ و ۹۸ روز جهانی کارگر، کارگران هفت‌تپه و حامیان آن‌ها، زنان و دانشجویان و ... خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام افرادی است که در یک‌روند ناعادلانه محاکمه شده‌اند.

ازنظر ما دادرسی عادلانه این است که؛

این افراد بدون فوت وقت آزاد شوند.

 پرونده‌های مفتوح بسته شود و اگر دادستان می‌خواهد اتهامی به فعالان صنفی و مدنی نسبت دهد باید ابتدا شرایط یک دادگاه علنی با حضور هیئت‌منصفه را فراهم نماید تا فعالان صنفی بتوانند با حضور وکیل از خود دفاع نمایند و علیه کسانی که مسبب این احکام ظالمانه شده‌اند شکایت نمایند. 

*بی خبری از کامران ساختمانگر فعال کارگری سنندج

با گذشت حدود یک هفته از بازداشت کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج، هنوز خانواده ایشان هیچگونه اطلاعی در باره محل نگهداری و سلامتی وی ندارند.

کامران ساختمانگرچهارشنبه شب(13شهریور) با هجوم مأموران اداره اطلاعات سنندج به خانه باغ علی حسینی در روستای اربغلو شهرستان سقزبهمراه صاحب باغ بازداشت وبه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

روز پنج شنبه 14شهریور،علی حسینی پس از بازجویی آزاد شد.

*بیکاری 100 کارگرلوله کشی بارانی ورمهنگ بدنبال تعطیلی کارگاه

کارگاه لوله کشی بارانی وابسته به شرکت تدبیر واقع در روستای"  ورمهنگ " شهرستان کامیاران تعطیل و100کارگرش بیکارشدند.

بنابه گزارشات منابع خبری محلی،در حال حاضر تنها بازرسان، نگهبانان و آشپزها که در مجموع 10 نفر هستند در شرکت مانده اند.

بنا بهمین گزارشات،این شرکت بدلیل عدم پرداخت مطالباتش ازطرف بدهی دولت  تعطیل شده است.

*عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران شهرداری زابل

خبرکوتاه:2ماه حقوق کارگران شهرداری زابل در استان سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com