دست‌های خون‌آلود قاتلان سحر خدایاری

سازمان فدائیان (اقلیت)
September 10, 2019

 دست‌های خون‌آلود قاتلان سحر خدایاری


 روز گذشته، خبر درگذشت دردناک و تاسف‌آور سحر خدایاری که از او به عنوان "دختر آبی" یاد می‌شد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. براساس برخی اخبار او سه روز قبل‌تر در بیمارستان مطهری تهران درگذشته بود، اما خبر درگذشت وی وقتی اعلام شد که خاکسپاری او در خفا به اتمام رسیده و به خانواده‌ی وی نیز در مورد برگزاری مراسم یادبود هشدار داده شده بود. مقامات امنیتی ضمن تهدید خانواده‌ی وی گفته بودند: "دختر شما تا این لحظه هم هزینه‌ی زیادی روی دست نظام (اسلامی) گذاشته است"!!! عناصر رذل و جانی رژیم به جای هم‌دردی و عذرخواهی، این‌گونه وقیحانه با خانواده سحر خدایاری برخورد کردند.

 

سحر خدایاری دختر ۲۹ ساله‌ای که تنها جرم او حضور در استادیوم ورزشی و تلاش برای دیدن مسابقه فوتبال بود، در اعتراض به قوانین ضد زن جمهوری اسلامی ۱۱ شهریور در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب تهران با ریختن بنزین بر روی خود، دست به خودسوزی زده و پس از چند روز متاسفانه جان می‌بازد.

 

مرگ بر رژیم ضد زن جمهوری اسلامی که مسبب چنین فجایع دردناکی است.

 

رژیم جمهوری اسلامی از همان روز اول با تلاش برای اجباری کردن حجاب و جاری کردن قوانین ضد زن، دشمنی خود را با زنان اعلام کرد. اما زنان قهرمان و مبارز ایران برای احقاق حقوق خود دست از مبارزه نکشیدند. مبارزات زنان در طول چهل سال به زنان کارگر و زحمتکش، به‌ویژه به پیشروترین بخش‌های آنان، آموخت که راه رهایی زن از قید نظام جمهوری اسلامی تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی و نابودی سیستمی ممکن است که زمینه‌های مادی شکل‌گیری این نظام خون‌آشام را آفریده است، یعنی نظام سرمایه‌داری.

 

بسیاری از زنان در طول این سال‌ها و در راه مبارزه با جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند و جان‌فشانی‌ها و مبارزات آن‌ها هرگز از یاد نخواهد رفت. زنان مبارزی هم‌چون زهرا بهکیش که همسر و چهار برادر او نیز به دست جلادان جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

 

هم‌چنین دیدیم که جمهوری اسلامی در قتل ندا آقا سلطان و ترانه موسوی چگونه عمل کرد. جنایتکاران با بی‌شرمی قتل ندا آقا سلطان را که تصاویر آن دنیا را تکان داد، "توطئه از قبل برنامه‌ریزی شده دشمنان خارجی" خواندند و وجود ترانه موسوی را نیز از اساس انکار کردند.

این نظام جنایتکار و خون‌آشام را باید برانداخت.

 

دست قاتلان جمهوری اسلامی به خون هزاران انسان آزاد و مبارز، هزاران انسان بیگناه آلوده است. از جنگ ایران و عراق که صدها هزار جوان و زن و کودک را به خاطر مطامع جاه طلبانه‌اش به قتل‌گاه فرستادند تا کردستان و ترکمن‌صحرا و دیگر مناطق کشور. در همه جا رد پای جنایات بی‌شمار جمهوری اسلامی را می‌بینیم.

 

زنان مبارز و آگاه! زنان کارگر و زحمتکش!

 

مبارزات شما بویژه در سال‌های اخیر، رژیم جمهوری اسلامی را که در آستانه فروپاشی قرار گرفته، هراسان کرده است. جمهوری اسلامی از مبارزات و مقاومت زنان زخم برداشته و هم‌چون یک درنده خون‌آشام می‌خواهد از آن‌ها انتقام بگیرد.

 

احکام روزها و هفته‌های اخیر بی‌دادگاه‌های جمهوری اسلامی علیه زنان یک نمونه است. صدور احکام وحشیانه علیه زنان هم‌چون ۲۴ سال زندان برای صبا کردافشاری، ۲۳ سال و شش ماه برای مژگان کشاورز، ۱۶ سال برای یاسمن آریانی و منیره عربشاهی همه در مخالفت با حجاب اجباری و صدور حکم زندان برای زنانی که به دفاع از حقوق زنان و مبارزات کارگران برخاسته بودند هم‌چون ۱۱ سال و شش ماه و ۷۴ ضربه شلاق برای عاطفه رنگریز، ۱۰ سال و شش ماه و ۱۴۸ ضربه شلاق برای مرضیه امیری، ۱۸ سال برای سپیده قلیان، عسل محمدی و ساناز اللهیاری نشانه‌ی وحشت رژیم از زنان است.

 

همین صدور احکام وحشیانه و وجود زندان‌های قرون‌وسطایی زنان هم‌چون قرچک بودند که سحر خدایاری را به خودسوزی واداشتند. خودسوزی سحر خدایاری در اعتراض و نتیجه این نظم ظالمانه‌ی ضد زن است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) جمهوری اسلامی را به دلیل تصویب و اجرای قوانین ضد زن و محدودیت‌هایی که برای زنان بوجود آورده، مسئول جان باختن سحر خدایاری می‌داند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار لغو تمامی قوانین ضد زن و رفع تمام محدودیت‌ها علیه زنان بوده و از برابری کامل زن و مرد در تمامی عرصه‌های حقوقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قاطعانه دفاع می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) عموم کارگران، زحمتکشان و دیگر ستم‌دیدگان جامعه را به مبارزه و دفاع از حقوق زنان و برابری کامل زن و مرد فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از تمام نیروهای آزادی‌خواه در داخل و خارج کشور می‌خواهد تا با اعتراض به این جنایت رژیم جمهوری اسلامی و با انعکاس آن، مانع تکرار چنین فجایعی شوند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۹ شهریور ۱۳۹۸

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com