آزادی اسماعیل بخشی خواست کارگران هفت‌تپه و طبقه کارگر ایران است

سازمان فدائیان (اقلیت)
September 27, 2019

آزادی اسماعیل بخشی

خواست کارگران هفت‌تپه و طبقه کارگر ایران است

کارگران هفت‌تپه روز جمعه ۵ مهرماه و در پنجمین روز اعتصاب خود با شعار "اسماعیل رو گرفتند، ما همه بخشی هستیم"، خواستار آزادی اسماعیل بخشی نماینده واقعی کارگران هفت‌تپه شدند.

۵ روز از اعتصاب کارگران هفت‌تپه می‌گذرد. ۵ روزی که تمامی حیله‌های کارفرما، و تمامی تهدیدات و فشارهای امنیتی، نتوانست اتحاد کارگران هفت‌تپه را در هم شکسته و اعتصاب را به شکست بکشاند.

اعتصاب کارگران هفت‌تپه در اعتراض به اخراج ۲۰ نفر از همقطاران‌شان آغاز شد، آن‌ها اعلام کردند که تا بازگشت به کار کارگران اخراجی دست از اعتصاب و اعتراض بر نخواهند داشت. کارگران هفت‌تپه به تجربه - تجربه‌ای که از دل کار و مبارزه آن‌ها برآمده است - آموخته‌اند که اگر امروز در برابر کارفرما و در برابر اخراج همقطاران‌شان نایستند، فردا نوبت آن‌ها خواهد شد.

اما اعتصابی که با خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی آغاز شد، امروز مهم‌ترین و اولین خواست خود را آزادی اسماعیل بخشی اعلام کرد. کارگران گفتند اسماعیل بخشی به خاطر دفاع از ما، دفاع از منافع کارگران به زندان افتاده است و برای همین خواست آزادی اسماعیل بخشی اولین و در صدر خواست‌های ماست.

 

کارگران هفت تپه، کارگران ایران!

 

این‌که چرا جمهوری اسلامی اسماعیل بخشی را زندانی، شکنجه و به زندان طولانی مدت محکوم کرد، برای همه ما روشن است.

اسماعیل بخشی را دستگیر کردند چون زبان گویای کارگران بود. اسماعیل بخشی را دستگیر کردند، چون تمام تلاش‌های آن‌ها برای خریدن اسماعیل بخشی و در خدمت کارفرما درآوردن وی با شکست روبرو شد، چرا که اسماعیل بخشی فرزند هفت‌تپه است و خریدنی نبود.

شعار اسماعیل بخشی "نان، کار، آزادی" بود. شعاری که بیان‌گر خواست‌های طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان جامعه است.

شعار اسماعیل بخشی "نان، کار، آزادی – اداره شورایی" بود، شعاری که راه تحقق "نان، کار، آزادی" را نشان می‌داد.

اسماعیل بخشی می‌گفت شورای مستقل کارگری هفت تپه باید از صفر تا ۱۰۰ امور کارخانه را نظارت داشته باشد.

همه‌ی این شعارها و خواست‌ها، شعارها و خواست‌هایی هستند که تن طبقه سرمایه‌دار و دولت حامی آن را می‌لرزاند. از همین‌روست دشمنی سرسختانه طبقه سرمایه‌دار و دولت حامی آن با اسماعیل بخشی نماینده و زبان گویای کارگران.

جمهوری اسلامی و طبقه سرمایه‌دار ایران از اسماعیل بخشی و اسماعیل بخشی‌ها هم هراسان هستند و هم نفرت دارند.

برای همین باید اسماعیل بخشی دستگیر و شکنجه می‌شد، برای همین اسماعیل بخشی باید به زندان طولانی مدت محکوم می‌شد. برای همین بود که جمهوری اسلامی تلاش کرد تا با تهیه مستندی اسماعیل بخشی را نزد کارگران هفت‌تپه و طبقه کارگر ایران خراب کند. برای همین بود که جمهوری اسلامی اخبار دروغین در مورد اسماعیل بخشی پخش می‌کرد.

اما شعار امروز کارگران هفت‌تپه، نشان داد که هیچ‌کدام از حیله‌های طبقه حاکم و دستگاه قضایی و امنیتی آن حتا ذره‌ای موثر واقع نشده و کارگران نماینده واقعی خود را به‌خوبی می‌شناسند و خواستار آزادی او هستند.

نباید فراموش کنیم که هیچ‌ اقدامی در مورد اسماعیل بخشی و دیگرانی که در رابطه با هفت‌تپه دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند منصفانه نیست جز آزادی بی‌قید و شرط آن‌ها  و جبران خسارات تمامی روزهای زندان و شکنجه. هیچ چیزی در مورد اسماعیل بخشی و دیگرانی که در رابطه با هفت‌تپه دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند منصفانه نیست جز اعتراف به شکنجه اسماعیل بخشی‌ها و سپیده قلیان‌ها.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از اعتصاب کارگران هفت‌تپه، خواستار تحقق تمامی خواست‌های کارگران هفت‌تپه از جمله آزادی فوری اسماعیل بخشی و بازگشت به کار کارگران اخراجی است.

سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران ایران را به دفاع از اعتصاب کارگران هفت‌تپه و خواست‌های آن‌ها فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی از جمله تمامی کسانی‌ست که در رابطه با اعتصاب هفت‌تپه دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ مهر ۱۳۹۸

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com