برای نجات کلیه زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و کلیه دستگیرشدگان به میدان بیائید!

هەژار علی پور
September 21, 2019

برای نجات کلیه زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و کلیه دستگیرشدگان به میدان بیائید!

سپیده قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه که در ۲۷ آبانماه سال ۱۳۹۷ دستگیر شد، از زندان قرچک ورامین یک فایل صوتی از او رو به مردم و جهانیان که صدای او را بشنود در سوشیال میدیا و رسانه های مختلفی پخش شده است.
سپیده قلیان در مورد هرآنچه که بر وی و سایر دستگیرشدگان روی داده می‌گوید، از جمله اسماعیل_بخشی و اعترافات زیر شکنجه که طی یک سناریوی طرح شده توسط اداره اطلاعات و دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بعنوان مستند طراحی_سوخته و نمایش اعتراف گیری از کلیه زندانیان که در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شوند.

سپیده اولین بار بعد از آزادی موقت در یک ویدئو اتهاماتي را که به او وارد کرده بودند فعال کمونیست و مارکسیستی بودن او بوده و بوسیله تهدیدات مسؤلین زندان و اینکه می‌توانند کاری کنند در زندان توسط برادرش و اعضای خانواده اش که خانواده ای سنتی_مذهبی دارد و آنها (خانواده_برادرت) در اینجا (زندان) سرت را خواهند برید. اعترافات زیر شکنجه با کابل که روی سپیده_قلیان و اسماعیل_بخشی صورت گرفته آنان را بعنوان برانداز و از مخالفان جمهوری اسلامی درانزار عموم مردم جلوه داده‌اند.


« سپیده می‌گوید در روند بازجویی وشکنجه های وحشیانه ای که روی او انجام می‌دادند اینقدر ضعیف و بی‌حال شده بوده و از این شرایط بیزار بوده طوریکه گفته هربرگه اعترافی که هست بیاورید تا امضا کند تنها از این وضعیت و شرایط دهشتناکی که او با آن مواجه شده بوده خلاص شود».

سپیده قلیان بخاطر پخش آن ویدئو که از سرگذشت تلخی که در زندان با آن مواجه شده بود و بر او اتفاق افتاده، شکنجه گران و نحوه بازجویی ها و اعترافات اجباری زیر شکنجه را عمومی کرده بود تنها چند ساعت بعد از آزادی اش دوباره بازداشت می‌شود.

جانیان جمهوری اسلامی مثل همیشه سعی در دروغگوئی کتمان شکنجه ها و اذیت و آزارهایی که به امثال سپیده و اسماعیل بخشی ها روا داشته اند همه این موارد و شکنجه و اعترافات اجباری گرفته شده را رد و انکار می‌کنند.

اما برای مردم در ایران و دنیا روشن و واضح است که هر اعتراف گیری که روی فعالین سیاسی و غیره در تلویزیون های جمهوری اسلامی پخش می‌شود هیچ سندیتی ندارد و کلا با شکنجه و تهدیدات زندانیان و خانواده هایشان این نمایش مسخره را به اجرا در می آوردند که اخیرا به بحث و جنجالی درون خود حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی و مجلس و شورای امنیت ملی ایران کشیده و به چالش دیگری برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

خانواده سپیده_قلیان از استان خوزستان، شهرستان دزفول ماهی یکبار برای ملاقات دخترشان هر بار با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و ساعتها در راه رفت و برگشت و تنها برای چنددقیقه می‌توانند دخترشان را ملاقات کنند.

در حال حاضر و در آخرین حکم دادگاه قضائی که نه دادگاه و بیدادگاه های جنایی جمهوری اسلامی سپیده_قلیان به ۱۸ سال حبس تعزیری و اسماعیل_بخشی به ۱۴ سال زندان محکوم شده اند.


در سراسر ایران و جهان مبارزات گسترده ای در دفاع و برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی ،فعالین کارگری، کارگران زندانی و همه بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و شکنجه گاه های جمهوری_اسلامی در جریان است و باید فشارهای جدی‌تر و بیشتری به حکومت ایران در داخل و خارج آورد و دولت‌ها و مقامات سیاسی و حقوق_بشری بین‌المللی را به بستن سفارات_رژیم و قطع هرگونه روابط دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی و بایکوت آن حکومت در کلیه ابعاد مختلف وادار کرد.


شکنجه و مستند و اعتراف گیری از زندانیان سیاسی در ایران نه تنها اثری ندارد بلکه فاقد هیچگونه اعتبار قانونی و حقوقي میباشد. سران جنایتکار جمهوری اسلامی، دستگاه قضائی و امنیتی فاقد صلاحیت و تصمیم گیری و صدور احکام در ارتباط با زندانیان سیاسی و کارگران زندانی هستند و خود سران جنایتکار جمهوری اسلامی مجرم و مسؤل شکنجه، قتل، اعدام و جنایات علیه بشریت هستند و تک‌تک آنان به جرم هایی که مرتکب شده اند باید محاکمه و به مجازات برسند. دیگر باید به کلیه جنایات و آدم‌کشی های جمهوری اسلامی پایان داد، همه احزاب سیاسی، سازمان‌ها، فعالان سیاسی _حقوق بشری و مدنی و تک‌تک ما انسانهای که مخالف هرنوع شکنجه و اعدام و جنایات جمهوری اسلامی هستیم مسؤل و موظفیم در برابر جنایات این رژیم متحدانه بایستیم و در دفاع از جان همه زندانیان سیاسی و کارگران زندانی به میدان بیاییم و بساط جرم و جنایت حکومت اسلامی ایران را به زیر بکشیم.

هه ژار علی پور، برادر زندانی سیاسی هوشمند علی پور

شنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹


زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

صدای زندانیان سیاسی در ایران باشیم.

کارگر زندانی آزاد باید گردد.

همه دستگیرشدگان فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد باید شوند.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com