چرا باید از آمنه کاکه باوه حمایت کرد ؟

هەژار علی پور
August 31, 2019

چرا باید از آمنه کاکه باوه حمایت کرد ؟
 آمنه کاکه باوه بعنوان یک فعالین چپ و کمونیست مبارزه خود را علیه سیستم اجحاف و تبعیضاتی که دنیای سرمایه و مذهب و در رأس آن جمهوری اسلامی به مردم ایران و الخصوص کردستان روا داشته بود، علیه جنايات و کشتارهای چهاردهه حاکمیت جمهوری اسلامی برخاست.

آمنه کاکه باوه با هر دیدگاه فکری و سیاسی که داشته و دارد یکی از هزاران انسان مبارز و آزادیخواه در سطح جنبش مقاومت و مبارزات برحق مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و کلیت اسلام سیاسی است. بعنوان یکی از نماینده های حزب چپ سوئد در پارلمان آن کشور صدای هزاران زن و انسانهایی بود که توسط حکومت ها و جریانات اسلامی مورد استثمار و ستم کشی قرار گرفته اند.

در حالیکه صدها نماینده ایرانی تبار در پارلمان کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و غیره عضو احزاب و جریانات سیاسی مختلفی هستند، ولی هیچکدام از این نمایندگان هیچگونه مسئولیتی در قبال مبارزات مردم ایران و جنایات هایی که جمهوری اسلامی در راستای حاکمیت دیکتاتوری مذهبی بر مردم تحمیل نموده، هیچگاه موضع گیری خاصی در محکومیت جنایت‌های جمهوری اسلامی نگرفته و چشم به روی کلیه اعدام‌ها، شکنجه ها و سرکوب های گسترده جمهوری اسلامی بسته اند.

سیاست و مماشات احزاب و دول اروپايي مایه شرم و ننگ در برابر جریانات اسلامی و حکومت اسلامی ایران است. اما آمنه کاکه باوه در حد توان و جایگاهش حداقل کوتاه نیامده و سیاست های دولت سوئد و حزب مطبوعش را در رابطه با حکومت جمهوری اسلامی مورد نقد و چالش قرار داده و به این دلیل باعث ناخرسندی و نارضایتی های احزاب دست راستی و چپ توده ای در پارلمان سوئد قرار گرفت.

در همین کانادا نمایندگان ایرانی تبار در پارلمان درواقع از لابیان جمهوری اسلامی و در عناوین مختلف مشغول لابی گری و ایجاد روابط بین جمهوری اسلامی و کشورهای مذکور می‌باشند. در اروپا و کشورهای آمریکایی و غیره منافعات اقتصادی و سیاسی این دولت‌ها متکی به روابط دیپلماتیک دوطرفه است که براساس آن روی کلیه جنایت و نقض حقوق بشر پرده ای تاریک می‌کشند و دمکراسی پوشالی خود را به این شیوه به پیش می برند.

ما کمونیست ها بدون هیچ تعارفاتی و قبل از هرچیز در محکومیت این سیاست و بندوبست ها و تعرض به کرامت و آزادی بی‌قید و شرط انسان‌ها باید این رسوايي را محکوم و خواستار پایان دادن به هرگونه مماشات و معاملات جوامع بین‌المللی با جمهوری اسلامی بوده و خواستار تحریم، بایکوت سیاسی، اقتصادی و قطع هرگونه روابط سیاسی و دیپلماتیک با سران جنایتکار و آدمکش جمهوری اسلامی باشیم.
زنده باد آزادی و برابری
 زنده باد سوسیالیسم
 هه ژار علی پور
 جمعه ۳۰ آگوست ۲۰۱۹
#aminehkakabaveh


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com