ادامه مبارزات کارگران هپکو، همبستگی کارگران آذر آب با کارگران هپکو و ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 06, 2019

ادامه مبارزات کارگران هپکو، همبستگی کارگران آذر آب با کارگران هپکو و ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین

 ادامه اعتراضات کارگران هپکو

روز ۱۴   شهریور  کارگران هپکو در ادامه اعتراضاتشان با در دست گرفتن پلاکاردهایی در اعتراض به وعده های دروغین مدیریت و وضع بحرانی کارخانه و خطر از دست دادن کار خود و تعویق پرداخت ۵ ماه دستمزد خود در محوطه شرکت تجمع کردند. بنا بر آخرین خبرها مقامات مربوطه اعلام کرده اند که  مدیر هلدینگ هپکو تعیین شده و تسهیلاتی تخصیص داده خواهد شد تا تولید کارخانه به راه افتد. اما کارگران این راهکار را تزریق مُسکن می‌دانند و معتقدند وضعیت سهامداری شرکت همچنان بلاتکلیف است. تولید کارخانه هپکو خوابیده و  از ابتدای سال حتی یک دستگاه نیز تولید نکرده است و کارگران بساط دزدسالار حاکم را مسبب این وضع دانسته و یکی از بنرهای آنها با مضمون "وعده‌های دروغین استاندار تا کی ادامه دارد" توجه ها را بخود جلب میکرد.

همبستگی کارگران آذر آب با کارگران هپکو

روز گذشته کارگران آذر آب با تجمع و راهپیمایی و با سر دادن سرود آزادیخواهی "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی" که یادآور مبارزات کارگران هپکو است به اعتراضشان علیه کل این بساط دزدسالار و عدم پاسخگویی به خواستهایشان ادامه دادند. این کارگران سه ماه مزد طلب دارند و با بحرانی شدن وضع کارخانه زندگی و معیشتشان به خطر افتاده است. یکی از صحنه های زیبای اعتراض روز گذشته کارگران آذر آب همبستگی آنان با کارگران هپکو با سردادن شعار "زنده باد هپکو" بود. بدین ترتیب کارگران آذر آب و هپکو کنار هم ایستاده و با مارش شکوهمند خود در خیابان های اراک مردم را به همبستگی فرامیخوانند. حزب کمونیست کارگری بر حمایت وسیع مردم از مبارزات این کارگران و نقش فعال و دخالتگر خانواده های کارگران تاکید دارد.

تجمع و راهپیمایی روز گذشته کارگران آذر آب علیرغم  فضای امنیتی در شهر و تلاش معاونت سیاسی امنیتی استانداری، پلیس امنیت و فرماندار جهت جلوگیری از کشیده شدن اعتراض آنان به خیابان صورت گرفت. در همین رابطه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای حمایت خود را از خواست و‌مطالبات کارگران‌ آذر آب اعلام کرده و  هرگونه فشار پلیسی و‌احضار و تهدید کارگران این شرکت را محکوم نموده است.

ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین

روز ۱۴  شهریور جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین برای پنجمین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت ۲۵ ماه دستمزد و دیگر مطالباتشان و در اعتراض به اخراج ها و تعطیلی کارخانه دست به تجمع  زدند.  تجمع این روز کارگران کنتورسازی در مقابل مقابل دانشگاه بین المللی امام خمینی برپا شد. تجمعات روزهای قبل آنها مقابل استانداری بود. ۲۰۰ نفر کارگر این کارخانه در خطر اخراج قرار دارند. شرکت خانواده ها یکی از سنت های مبارزاتی این کارگران است. در اعتراضات این چند روزه اگر چه تعدادی از خانواده ها شرکت داشتند اما هنوز به میزان قابل انتظار نیروی قدرتمند خانواده ها وارد میدان نشده است. حزب کمونیست کارگری بر حضور فعال خانواده ها در اعتراضات کارگری تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴شهریور ٩٨،  ۵   سپتامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com