دادگاهای جمهوری اسلامی فاقد هر نوع اعتبار و مشروعیتی هستند!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
August 08, 2019

دادگاهای جمهوری اسلامی فاقد هر نوع اعتبار و مشروعیتی هستند!
روز های شنبه و یکشنبه ۱۲ و ۱۳ مرداد، "دادگاه عدالت" یک مشت مافیای اسلامی حاکم بر کشور مضحکه دیگری را تحت نام "دادگاهی" زندانیان هفت تپه برگزار کردند.  مضحکه ای که در آن اوباشی  به اسم "مقیسه" در مقام قاضی در همان نخستین عکس العمل به اسماعیل بخشی و وکیل او همانند یک لمپن اسلامی قمه کش رفتار میکند که البته با پاسخ شایسته بخشی در همانجا مواجه میشود. همه میدانند که جمهوری اسلامی با این اقدامات وحشیانه در صدد انتقام گیری از اسماعیل و همراهان او  و ایجاد ترس در کل طبقه کارگر ایران  و جامعه است. هدفی که در این چهل سال حاکمیت ننگینشان همواره دنبال کرده است اما همچنان با خطر واقعی  و هر روزه کارگر و اعتراض مستمر و بر حق او مواجه است و تا زمان سرنگون شدنش از دست آن طبقه، که تنها  طبقه اصلی و پیگیر  سرنگون طلب با پرچم سوسیالیسم است،  خلاصی پیدا نخواهند کرد.

دولتی که ٤٠ سال است ابتدائی ترین حقوق کارگران و اکثریت شهروندان را با زور سر نیزه به گروه گرفته است،  مجبور است  که تنها از راه زندان و اعدام و ایجاد رعب به بقای ظالمانه خود ادامه بدهد.  اعلام دادگاهی مسخره برای کارگرانی که خواهان کار، نان آزادی و اداره شورائی هستند و به این شکل شنیع  با آنها رفتار میگردد، در راستای سیاست ارعاب و به منظور فرار از فشار گسترده اعتراضی در جامعه و در سطح جنبش کارگری صورت میگیرد . زندانی و محاکمه کردن کارگری که نان و کار و دستمزد معوقه میخواهد از سوی و از سوی دیگر هر روزه شاهد  میلیاردها دلار دزدی و چپاول از جانب بالاترین مقامات و نهادهای همین نظام بودن، گویای عمق فساد و درماندگی و بحران و در لجن فرو رفتن هر چه بیشتر کل نظام اسلامی است. در اینجا است که جا دارد از طبقه کارگر و کل جامعه تشنه آزادی و برابری بخواهیم که چرا نباید در مقابل این ظلم و فساد فاحش که گریبان اکثریت جامعه را گرفته به میدان بیاییم؟، چرا گذاشتیم این عزیزان را بدون حضور میلیونی و اعتراض آمیز خود برای چنین  نمایشهای ببرند؟.

 ما میتوانیم و باید کل بساط مضحکه "دادگاه" فعالین بازداشتی را مانند مضحکه  فیلم  سوخته اعتراف گیری کثیف شان برعلیه کلیت این نظام فاسد تبدیل کنیم. انجام این امر مهم نه از راه  امیدواری صرف به این و آن اکسیون  کم اثر یا امید بستن صرف به اعتراض نامه این و آن نهاد "کارگری"در ایران و جهان بلکه بدوا و اساسا از کانال به میدان آوردن و به میدان آمدن گسترده و مستقیم کارگران در همین هفت تپه و فولاد اهواز و دیگر مراکز مهم کارگری کشور و با اعلام چند اعتصاب و اعتراض قوی در آن مراکز و چند شهر ممکن میگردد.  تنها با چنین اقدامات محکم کارگری است که هم به دفاع شایسته ای از هم طبقه ایهای خود مبادرت ورزیده ایم،  هم  میتوانیم راه  افسار زدن این رژیم را در تداوم تحقیر و انتقام علیه خود را هموارتر نمائیم، و هم  دها میلیون شهروند نظاره گر غیر موجه در جامعه ایران را به تحرک و عکس العمل به نفع کارگران هدایت  کرد و فراخوان داد.

 از نظرحزب سوسیالیست انقلابی، احکام صادره و دیگر نمایشهای مسخره دادگاهای رژیم اسلامی هیچ مشروعیتی ندارد و قویا  آنرا محکوم میکنیم. دادگاهای جمهوری اسلامی مانند خود رژیم فاقد  هر نوع اعتبار ومشروعیتی هستند!. از نظر ما و جامعه ایران جمهوری اسلامی و تک تک سرانش مجرمان اصلی در کشور هستند و باید بر صندلی متهم نشانده شوند نه کارگرانی که همه هستی این جامعه را ساخته اند اما سهمشان از این همه ثروت گرسنگی، بیکاری، بیخانمانی  زندان و شلاق و تحقیر شدن است . تحمل این شرایط جهنمی شایسته هیچ انسانی نیست!

 طبقه کارگر ایران و کل جامعه را به حمایت از کارگران و  فعالین بازداشتی فرامیخوانیم. خواهان اعتراض و اعتصاب گسترده  در اعتراض به تداوم فشار و زندان و مضحکه دادگاهی کارگران و دیگر فعالین در بند هستیم. جامعه ای که نتواند از شریفترین انسانهای این جامعه که بخاطر دفاع از حقوق و آزادیهای آنان نیز به زندان افتاده دفاع و حمایت نماید آزادی و رهایی اش بسیار دشوارتر خواهد بود!

همه بازداشت شدگان باید فوری و بدون قید و شرط  آزاد شوند!
زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
١٦ مرداد ١٣٩٨
٧ اوت ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com