ادامه "یپیوندید" بازی راستها حول "عبور مسالمت امیز از رژیم اسلامی" !

سعيد صالحى نيا
July 11, 2019

مقدمه:

یادمان هست که داستان از نامه 14 نفره "درون کشوری" اغاز شد! از خامنه ای خواستند استعفا دهد و ولایت فقیه از قانون اساسی حذف شود! بعدش که ظاهرا گندش در امد ، الحاقیه ای رویش گذاشتند که "عبور مسالمت امیز و دموکراسی (حکومت سرمایه داران) را به مردم زجر کشیده از سرمایه داری اخوندی نوید می داد!

همانزمان من نوشتم و گفتم(1و2) که این بازی زیادی لوس و زیادی نخ نماست.هخائیزمی است که هدفش نگه داشتن تنه و زیر پایه رژیم اسلامی است.همانطور که پهلوی نظامش را به رژیم خمینی دست دست داد راستها دارند با رژیم اسلامی بند و بست می بندند با رمز "عبور مسالمت امیز"!

از اونزمان تصویر روشنتر شد بازیگران شناخته شده راست از طیف سلطنت طلب مثل شهرام همایون بگیرید تا اکثریتیهای حامی شاهپور بختیار مثل مسعود نفره کار تا سوسیال دموکراتهائی مثل دستمالچی و غیره! یک صف طویل ساختند و کمیته هم تشکیل دادند .

همانطور که پیش بینی می شد اینهم تلاشی است برای ساختن دولت موقت راستها چون بوی دعوای ترامپ و خامنه ای مشامشان را تحریک کرده! فکر می کنند جائی حلوا پخش می کنند قابلمه بدست شده اند!

همانطور که توضیح دادم نظریه عبور مسالمت امیز از رژیم اسلامی ساختن و ترویچ توهمی هخائی است که انعکاس خواستهای راست سیاسی است.مبنای راست سیاسی اینست که رژیم یعنی تعدادی اخوند در بالا و لذا هدف راست اینست که این تعریف از تغییر را توی جامعه جا بیندازند.

اگر مبنا این باشد که حدود تغییر همین رفتن ولایت فقیه باشد و تغییر قانون اساسی اگر هدف این باشد که نظام سرمایه داری را از زیر فشار انقلاب مردم بیرون بکشند راهش همینست که فراخوان بدهند نه فقط به مردم بلکه به بخشهای مهمی از رژیم موجود .همانطور که هخا و شازده بارها به عناصر سرکوب رژیم فراخوان داد به او بپیوندند!

 

فاز بعدی "بپیوند بازی" راست چیست؟

شهرام همایون بلندگوی تبلیفاتیش را گذاشته برای این پروژه "بپیوندید" همانطور که قبلها "جنبش ما هستیم" را حمایت کرد تا همه مردم را پشت شازده نشان دهد . اینبار حسن اعتمادی به مدیریت تبلیغاتی این پروژه "بپیوندید" رسیده و با این و اون "شخصیت" مصاحبه می کند بازار را گرم نگه می دارد و امضا جمع می کند. هر روز "می پیوندند" لیست ارائه می دهند همان سوته دلان راستی که قبلها توی پروژه های هخائی دیگر فعال بوند حالا دوباره به صف و قابلمه بدست!

فاز بعدی این شو این خیمه شب بازی اینست که بروند کنگره تشکیل دهند از میان خود دولت بسازند و منتظر اربابان شوند.

پشت ذهنشان اینست که ترامپ قرار دارد رژیم را بشکند! این را رسما شهرام همایون در تلویزیونش گفت!

شهرام همایون که این روزها زمان زیادی از تلوزیونش را به پروژه "بپیوندید" هدیه می دهد عمیقا نوکری ترامپ را با افتخار پذیرفته! با افتخار از ترامپ صحبت می کند و خود را مهمان "جمهوریخواهان واشنکتن" می خواند!

 

خلاصه اینکه خیمه شب بازی بپیوندید مثل سایر پروژه های راست بادش خواهد خوابید.انقلاب ایران رادیکالتر از اینهاست که بشود شیره سرش مالیدو دوباره قدرت را به ارتجاع دست بدست داد.البته تلاش راست متوقف نخواهد شد.همانطور که چپ جامعه هم یکدم افشای این خیمه شب بازیها را نباید فراموش کند.

نامه 14 نفره به فراخوان عبور مسالمت امیز به دموکراسی فراروئید تا ظرف سیاست راست باشد.اعلام ساخت و پاختی با بخش مهمی از رژیم که نظام اخوندی برایش مشکل ایجاد کرده و امکان توسعه پپاولش را تنگ کرده. رژیم ایران تمایل دارد پوست اندازی کند.شوی "بپیوندید" یک پروژه برای پوست اندازی رژیم کنونی ایرانست.

 

الترناتیو چپ جامعه در مقابل پروژه "بپیوندید"

 

قبلا هم گفتم و نوشتم. در مقابل پروژه راست در دفاع از رادیکالیزم و جنبش طبقه کارگر که اکثریت مطلق جامعه ایرانست.چپ باید اعریف خود از تغییر را ارائه دهد. نه بخشی از نظام بلکه کلیت نظام سرمایه را نشانه بگیرد.دروغی بنام دموکراسی را افشا کند. دروغی بنام عبور مسالمت امیز را افشا کند.

هم از زاویه برنامه ای هم از زاویه تاکتیکها و استراتژی رسیدن بقدرت.فراخوان به اعتصاب عمومی فراخوان برای امادگی برای قیام مساحانه برای شکستن کامل ماشین دولتی و سرکوب برای پایان دادن به نظم سرمایه برای دستگیری و محاکمه تمامی عوامل سرکوب برای انحلال تمامی سازمانهای سرکوب رژیم برای اعلام حکومت شورائی برای اعلام ازادی انسان از قید و بند استثمار سرمایه داری برای ساختن جامعه انسان محور بجای سودمحوری برای پیروزی اخلاقیات انسانی پرچم خود را برافرازد.

انقلاب مردم ایران را نباید راستها یکبار دیگر ملاخور کنند.چپ جامعه نباید بگذارد!

دست بدست دادن رژیم به راستهای پروغرب را باید افشا کرد و بدیل چپ را جلوی جامعه قرار داد.جائی برای اشتی نیست.جامعه باید اینبار حق انتخاب داشته باشد!

 

 

 

منابع بیشتر:

 

(1)نامه ١۴ نفر برای استعفای خامنه ای و تلاش راست سیاسی برای مخفی شدن زیر پرچم عدم خشونت

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=74336

 

(2)پروژه مناظره180

مصاحبه با  سعید صالحی نیا

 

موضوع: در حاشیه انتشار نامه 14 نفر برای درخواست استعفای خامنه ای و مناظره های درون حزب دموکرات امریکا

با مدیریت : سیمین مجد

 

تهیه کننده: سامان دری

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ekwMzWv212I&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Jez4XmrI0u-g5gygPdwTu-pU2sdvUamWbziGZH-7k3656cMBoXk9l0hQ

 

کلیپ فشرده 180برای ایران

 

https://www.youtube.com/watch?v=0RQIFs1g4Kg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2zsLss0Z_e0ITXAuDPVzrEtde9BaO7EXuhkbS8-dt1hU26DvO4OI4oZqU

 

(3) "رمز پیروزی"با دکتر مسعود نقره کار و حسن اعتمادی
چرا بیانیه ۱۴ نفر در بین مخالفین رژیم در خارج از کشور مورد اقبال قرار گرفت.
نقش و وظیفه کمیته حمایت

https://www.youtube.com/watch?v=BCsQZd6F7Wo&fbclid=IwAR0qlLhTQZOs7NIxRoupqDUzwWWLAMvLOBIBVTp_b_BwvNXVaQQ22lR8E6A

 

(4) "رمز پیروزی"،با پرویز دستمالچی و حسن اعتمادی

ادامه سیاست‌های جنگ طلبانه حکومت اسلامی

نقش و موقیعت بیش از ۶۰۰ نفر از حامیان بیانیه ۱۴ نفر در خارج از کشور

https://www.youtube.com/watch?v=78CEY4VGmz4&fbclid=IwAR3lXexmJMPCYEbVbMX-CsI4IRbtBzkXHLufelOfutq1xrZ1UVZXXN5TpLc

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com