دنیا در مقابل نسل کشی دولت اسرائیل در فلسطین خاموش است!

حزب حکمتیست
July 31, 2019

 

اعلامیه حزب کمونیست کارگری - حکمتیست

 

دنیا در مقابل نسل کشی دولت اسرائیل در فلسطین خاموش است!

 

فلسطین صحنه یک جنگ تمام عیار و نابرابر است. دولت اسرائیل مداوما به نوار غزه و مناطق اشغالی کرانه غربی یورش می برد. بمباران نوار غزه، شلیک به معترضین و تظاهرات کنندگان در آنسوی دیوار فلزی، آدم ربایی شبانه در مناطق اشغالی، دستگیری کودکان، ویران کردن خانه های فلسطینی ها در مناطق اشغالی و اورشلیم عملیات ثابت کارزار ارتش اسرائیل برای نابودی فلسطینی هاست. چند روز پیش در اثر بمباران شبانۀ یک مدرسه در کمپ پناهندگی "جی بولیا" ١٥ نفر، اکثرا کودک کشته و بیش از صد نفر مجروح شدند. خانواده هایی که خانه هایشان در اثر بمباران ویران شده به مدارسی که تحت نظارت سازمان ملل به پناهگاه تبدیل شده است، پناه برده اند. این پناهگاه های تحت کنترل سازمان ملل نیز از یورش های وحشیانۀ دولت اسرائیل در امان نیستند. سازمان ملل این یورش را "ننگ جهانیان" خواند. طی بمباران های اخیر ارتش اسرائیل بیش از ٤٢٠ فلسطینی جان باخته و بیش از ٣٠٠٠ نفر مجروح شده اند. بیش از ٤٦ نفر از کشته شدگان کودک اند. چهارشنبه ٢٤ ژوئیه "بت سلم" یک سازمان حقوق بشر اسرائیلی طی بیانیه ای اعلام کرد که مقامات دولت اسرائیل علنا اعلام کرده اند که سربازان انسان هایی را می کشند که "نزد دولت دلیلی برای کشتن شان موجود نیست. اما هیچکس حتی بخودش زحمت بازبینی دستورات را نداده است" و ارتش اسرائیل کماکان بروی همه آتش می گشاید. چند روز پیش ٤ کودک از یک خانواده در حال بازی فوتبال در ساحل توسط آتش باران سربازان اسرائیلی از یک قایق در دریا جان باختند. اینها فقط دو نمونه از صدها یورش و حمله های وحشیانه ارتش اسرائیل به فلسطینی هاست.

 

علاوه بر کشتار فلسطینی ها، آدم ربایی جوانان و کودکان و زندانی کردن آنها به بخش دائمی زندگی فلسطینی ها در مناطق اشغالی بدل شده است. شکنجه های وحشیانه زندانیان توسط بسیاری از سازمان های حقوق بشر گزارش شده است. هفته پیش یک جوان در زیر شکنجه جان باخت. اسارت کودکان ده ساله و شکنجه و آزار آنها نیز به یک امر عادی بدل شده است. دولت  اسرائیل علنا و رسما دست بکار یک نسل کشی و پاکسازی منطقه از فلسطینی هاست. ویران کردن خانه های فلسطینی ها و تصرف آن و ساختمان سازی برای اسکان یهودیان، امری که بیش از دو دهه است از طرف سازمان های بین المللی ممنوع اعلام شده و در سال ١٩٩١ در معاهده صلح دو طرف بر آن توافق کردند، بی محابا در جریان است. بدنبال گسترش جنگ در منطقه، سوریه، لیبی و یمن، دولت اسرائیل شرایط را برای پاکسازی منطقه و اشغال گسترده تر سرزمین فلسطینی ها مناسب دید. با سر کار آمدن ترامپ و حمایت روز افزون دولت آمریکا از اسرائیل، شرایط برای ادامه نسل کشی و جنایات گسترده دولت دست راستی اسرائیل و نتانیاهو مناسب تر شده است. اعلام بلندی های جولان بعنوان بخشی از کشور اسرائیل و سپس تغییر نام شهرکی در آنجا به نام "ترامپ" فقط یک نمونه از این زورگویی و "کشورگشایی" در شرایط نابسامان و جنگی منطقه است.

 

قطب متمدن و انسان دوست و آزادیخواه باید در مقابل این نسل کشی و پاکسازی قومی به اعتراض بلند شود. در شرایط حاضر دولت اسرائیل بدون هیچ مانعی به یورش ها و کشتار خود ادامه می دهد. رسانه های بستر اصلی حتی دیگر اخبار مربوط به کشتار فلسطینی ها را بعضا منتشر نیز نمی کنند. با چرخش هرچه بیشتر به راست سیاست حاکم در غرب و قدرت گیری دولت اسرائیل، اکنون هر اعتراضی به اسرائیل با مهر "ضد یهودی گری" مواجه می شود. دولت اسرائیل با کمک تروریسم دولتی آمریکا و متحدانش، قلدری و زور گویی در خاورمیانه و جنایات و ستمگری بیحد و مرز علیه مردم فلسطین را به نقطه اوج رسانده است. به این وضعیت باید خاتمه داد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست حملات و جنایات دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین را شدیدا محکوم می کند و در حد توان خود برای حقوق مردم فلسطین مبارزه خواهد کرد. پایان دادن به این جنگ تروریستی یک قدم مهم و تعیین کننده در ثبات منطقه خواهد بود.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

۸ مرداد ١٣٨٩- ٣٠ ژوئیه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com