مردم سنندج یاد شایسته و اسرا امینی را گرامی داشتند!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
May 14, 2019

مردم سنندج یاد شایسته و اسرا امینی را گرامی داشتند!

 

در روزهای گذشته دو خواهر به نام شایسته و اسرا امینی که بدست پدر و برادرانشان بیرحمانه بقتل رسیدند. جمعی از زنان آزادیخواه سنندج برای بزرگذاشت این دو خواهر فراخوان به تجمع  در روز ٢٣ اردیبهشت در قطعه چهار بهشت محمدی بر مزار آنها دادند تا این جنایت را محکوم کنند و علیه فرهنگ ارتجاعی ضد زن صحبت کنند و اعلام کنند که این توحش فرهنگ اکثریت قریب به اتفاق جامعه نیست. جمهوری اسلامی اوباش سرکوبگرش را وارد میدان کرد تا مانع این تجمع شود.

 

قتلهای ناموسی در تعدادی از شهرهای کردستان رو به افرایش گذاشته است، در سنندج، مریوان و بانه در چند ماه گذشته تعدادی از زنان توسط مردان خانواده بقتل رسیده اند. قتلهای ناموسی زاده فرهنگ ارتجاعی مذهبی و مردسالاری است و حکومت ضد زن اسلامی این فرهنگ عشیره ای و قرون وسطایی را بازتولید کرده  و مسبب مستقیم این جنایت است. حکومتی که کثیف ترین فرهنگ ضد زن را چهل سال است اشاعه میدهد و حتی مانع برگزاری مراسم دادخواهی قربانیان این جنایت میشود، در واقع صراحتا اعلام میکند که در سمت قاتلان زنان ایستاده است. 

 

جمهوری اسلامی از بدو به قدرت رسیدن، در رسانه ها و نماز جمعه ها و مساجد خود زن را عامل فساد و فحشا معرفی کرده، زنان را سنگسار کرده، به صورت زنان اسید پاشیده و گله های چماقدار خود را به جان زنان انداخته است. قتل ناموسی مستقیما زاییده این حکومت و سیاست ها و رفتار جنایتکارانه آن میباشد و به همین دلیل مراسم اعتراض به این جنایت را نیز مورد یورش قرار میدهد. این جنایت برگ سیاه و ننگین دیگر باری حکومت ضد زن اسلامی است.

 

زنان آزادیخواه در سنندج با انتشار بیانیه دادخواه اعلام کردند که: «ما بر مزار شایسته و اسرا امینی جمع میشویم تا اعلام کنیم این توحش فرهنگ مردم ما نیست! جمع میشویم و یاد شایسته و اسرا و ١٥ زن که در ماههای گذشته بقتل رسیدند را گرامی بداریم! جمع میشویم تا بگوئیم، قتل زنان تحت عنوان ناموس و ناموس پرستی جنایت نابخشودنی و تعرض بیشرمانه به حرمت و ارزشهای انسانی است. ما مردم متمدن قرن ٢١ وظیفه داریم نه تنها این قتلها را محکوم کنیم، بلکه از حرمت و کرامت و آزادی زنان دفاع کنیم. مقابله با فرهنگ زن کشی و قتلهای ناموسی یعنی فرهنگ سازی مدرن و انسانی، ما باید با صدای بلند اعلام کنیم زن انسان است و ناموس کسی نیست. اختیار زن در دست مرد خانواده نیست! هیچ کسی حق ندارد، بعنوان پدر، برادر و ... تحت عنوان ناموس یا هر چیز دیگری زنان را به قتل برساند! ما در این روز بر مزار عزیزانی تجمع میکنیم که قربانی فرهنگ و قوانین مردسالار و ضد زن شده اند. تجمع میکنیم تا انزجار خود را از این اقدامات ضد انسانی و فرهنگ ناموس پرستی اعلام کنیم». این فرهنگ جامعه ای است که جمهوری اسلامی و قوانین و اخلاقیات کپک زده آنرا نپذیرفته و چنان در تار و پود جامعه در سراسر کشور ریشه دوانده که جمهوری اسلامی مطلقا قادر به جلوگیری از گسترش آن نیست.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری جلوگیری از مراسم بزرگداشت شایسته و اسرا توسط نیروهای نظامی ــ امنیتی جمهوری اسلامی در سنندج را محکوم میکند. ما مردم شهرهای کردستان را فرامیخوانیم از هیچ اقدامی علیه قتلهای ناموسی کوتاهی نکنند. نباید اجازه داد حتی یک مورد دیگر از این جنایات اتفاق بیفتد. راه مقابله با فرهنگ پوسیده ضد زن و اسلامی، گسترش مبارزه با حکومت اسلامی و قوانین و سیاست های آن، تقویت جنبش مدرن و برابری طلبانه و تقویت نهادها و کمپین های دفاع از حقوق زن است. برای رهایی زنان و هر نوع بهبودی در موقعیت زنان باید حکومت اسلامی را سرنگون کرد.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢۳ اردیبهشت  ١٣٩٨، ١۳ مه ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com