ترور سامان دانشور توسط "پژاک" را قویا محکوم میکنیم!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
June 23, 2019

ترور سامان دانشور توسط  "پژاک" را قویا محکوم میکنیم!

سامان دانشور ٢٩ خرداد بوسیله پژاک ترور شد. سامان جوانی از روستای "گویزه کویره" در نزدیک شهر مریوان بود. سامان دانشور قبلا چند سال در صف نیروهای مسلح پ. ک.ک  فعالیت کرده بود. حدود دو سال قبل صف پ.ک.ک را ترک و در روستای "گویزه کویره" زندگی میکرد.

سامان هنگامیکه در مزرعه همراه  مادر و خواهرش به کار کشاورزی مشغول بود توسط سه نفر از اعضای مسلح "پژاک"  در روز روشن و جلو چشم مادر و خواهرش به رگبار بسته شد و جان باخت.

ترور سامان دانشور اولین ترور توسط پژاک نیست، در پرونده پژاک و پ.ک.ک  کسانی که صفوف سازمانشان را ترک کرده اند و ترور شده اند زیاد اند. این نوع سیاست اجبار و سرکوبگرانه که کسی حق ندارد صف این جریانات را ترک کند سیاست رسمی این دو جریان است و تا کنون قربانیان زیادی داشته است. 

ما این اقدام تروریستی پژاک را محکوم میکنم و از همه سازمانهای سیاسی و مدافع حقوق انسانی میخواهیم که اجازه ندهند جریاناتی مانند پژاک و پ.ک.ک فضای جامعه را تروریزه کنند. سیاست ایجاد رعب و وحشت پیشه جریانات سرکوبگر و مرتجع بوده است. قبلا و تا به امروز مردم اساسا جمهوری اسلامی را مجری و مدافع این سیاست ضد انسانی میدانستند. متاسفانه امروز و در دل تحولات جامعه ایران جریاناتی مانند پژاک و پ.ک.ک هم به این سیاست ابعاد جدیدی بخشیده اند. 

این نوع اقدامات ضد انسانی و سیاست بکار گرفتن ترور و حذف فیزیکی در دل تحولات سیاسی جامعه کردستان عملا فضای سیاسی و اعترضی جامعه را نظامی و تروریزه میکند و مستقیما در خدمت سیاستهای جمهوری اسلامی قرار میگیرد.

این اقدامات تروریستی و سرکوبگرانه از جانب مردم و جریانات سیاسی مسئول نباید بی پاسخ بماند. این نوع سیاست میتواند آغاز دور تازه ای از کشتن و ترور و مرعوب کردن جامعه باشد.
پ.ک.ک و پژاک میخواهند بدین وسیله  مردم کردستان و بویژه جوانان را مرعوب سیاست خود کنند. مردم و جریانات سیاسی مسئول کردستان باید با هوشیاری و آمادگی بیشتری علیه سیاستهای سرکوبگرانه پژاک و پ.ک.ک بایستند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به پدر سامان، رحیم دانشور و مادرش شمسه و خواهرانش سهیلا و ثریا تسلیت می گوید!

کمیته  کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢ تیر ١٣٩٨
٢٣ ژوئن ٢٠١٩
  
  


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com