برای مقابله با موج کشتار کولبران باید به میدان آمد

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
May 29, 2019

برای مقابله با موج کشتار کولبران باید به میدان آمد.

جنایت حشدالشعبی و سپاه پاسداران علیه کولبران باید پاسخی قاطع بگیرد!‌

مردم آزادیخواه و مبارز کردستان!

بامداد سەشنبە ھفتم خرداد نیروھای حشد شعبی و سپاه پاسداران در منطقە سە چومان منطقه مرزی ایران و عراق گروھی از کولبران را بدون ھیچ اخطاری ھدف رگبار گلولە قرار دادند کە تاکنون خبر جان باختن دو نفر از آنها منتشر شده و سە کولبر دیگر نیز در آب غرق شده اند. نیروهای نظامی جمهوری اسلامی سالها است که به این کشتار ادامه میدهند. باید در مقابل این کشتار بیرحمانه جامعه کردستان یکپارچه و متحد قد علم کند. باید به این کشتار پایان داد.

 

روزی نیست که شما خبر کشتار کولبران در مرزهای کردستان را نشنوید. روزی نیست که خبر شلیک نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به کارگران کولبر مرزی منتشر نشود. روزی نیست که مرگ این عزیزان خانواده ها زیادی را داغدار نکند. برای مقابله با این موج کشتار باید به میدان آمد باید پاسخی قاطع به این کشتار بیرحمانه داد.

 

در سال ١٣٩٧ بیش ٢٥٠ نفر از کولبران کشته شده اند و ده ها نفر معلول و از کار افتاده اند. در سال جاری تا کنون بیش از ٥٠ کولبر کشته شده و تعدادی بیشتر معلول شده اند. در میان کولبران جوانان تحصیل کرده و بیکار زیادی که هیچ امکانی برای امرار معاش ندارند ناچار به این کار خطر ناک شده اند. حتی نوجوانانی که زیر ١٧ سال دارند جان خود را در این راه از دست داده اند.

 

مردم کردستان! سازمان های سیاسی در کردستان!

در مقابل این جنایات باید اقدامی درخور انجام داد. مردم کردستان تجارب گرانبهایی از اعتراض علیه سرکوب و بیحقوقی و تبعیض و فقر و محرومیت دارند. اعتصاب باشکوه و سراسری ۲۱ شهریور سال قبل نشان داد که مردم کردستان و احزاب سیاسی در کردستان از آمادگی کافی برای مقابله با این سرکوبگری ها برخوردارند و در مقابل جنایت حشدالشعبی نیز میتوانند دست به یک اقدام سراسری و تاریخی بزنند و جنایتکاران را از کار خود پشیمان کنند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری آمادگی خود را برای کمک به پیشبرد یک اعتصاب سراسری موفق  در کردستان اعلام میکند. فعالین سیاسی در کردستان که در اعتصاب شهریور ۹۷ نقش ارزنده ای در سازماندهی اعتصاب عمومی داشتند، را فرامیخوانیم که بار دیگر و با سرعت عمل نقش موثر و سازمانگرانه خود را ایفا کنند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران همراه با مردم کردستان از همه احزاب و جریانات سیاسی مسئول میخواهد برای اقدامی مشترک و سراسری در کردستان و برای پایان دادن به کشتار کولبران به میدان بیایند. مردم کردستان و احزاب و جریانات چپ و کمونیست با اقدامی هماهنگ و مشترک میتوانند پاسخ قاطعی به جمهوری اسلامی بدهند و مانع این کشتار هر روزه بشوند. بر اساس تجربه و سنت سیاسی مردم آزادیخواه کردستان اعتصاب عمومی سراسری یکی از آن اقدامات موثر میباشد که میتواند سدی در مقابل این کشتار ایجاد کند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٨ خرداد  ١٣٩٨

 ٢٩  مه  ٢٠١٩

تلفن تماس

00491714130061


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com