اطلاعیه در رابطه با ادامه اعتصاب کارگران راه آهن تبریز

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
March 07, 2019

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

در رابطه با ادامه اعتصاب کارگران راه آهن تبریز

کارگران خطوط و ابنیه راه آهن تبریز همچنان اعتصاب شان را ادامه میدهند! بنا به اخبار درج شده در رسانه ها، کارگران خطوط ابنیه راه اهن تبریز امروز چهارشنبه  ۱۶  اسفند در نوزدهمین روز اعتصابشان هستند و علی رغم تلاش مسئولین مربوطه و اطلاعات رژیم، اعلام کردند که تا رسیدن به خواستهایشان اعتصاب را خاتمه نخواهند داد. کارگران ابنیه و خطوط راه آهن در سطح سرتاسری دست به اعتراض و اعتصاب میزنند که این خود درس بزرگی برای تمامی کارگران در ایران است. رهبران عملی کارگران راه آهن در سرتاسر کشور و در هماهنگی با هم دست به این اعتراضات و اعتصابات زده اند که درخود راه نشان میدهد. کارگران شهرهای تبریز و مرند و عجبشیر در هماهنگی با کارگران در هرمزگان و بندرعباس، نواحی ریلی تهران، شاهرود، خرم آباد، هرمزگان،  زاگرس، مشهد، اندیمشک ، و اصفهان دست به اعتصاب زده و تجمعات اعتراضی برپا کرده اند.

این نشان از یک هماهنگی و ارتباط کارگران در سطح سرتاسری است. همه کارگران به حقوقهای معوقه، نداشتن امنیت شغلی و قراردادهای برده وار کاری معترض اند و این هم سرنوشتی آنها باعث اتحاد عمل شان شده است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران به همه کارگران راه آهن در آذربایجان و سایر مناطق درود میفرستد. کارگران در شهرهای مختلف میتوانند با تشکیل شوراهای هماهنگی اعتراضات، اعتصابات شان را در هماهنگی با همدیگر و ساير کارگران در رشته های دیگر در شهرهای اذربایجان، نظیر پالایشگاه و پتروشیمی تبریز و ماشین سازی و تراکتورسازی هر چه قویتر پیش ببرند.


پیش بسوی تشکیل شوراهای هماهنگی اعتراضات
زنده باد اعتصابات سرتاسری کارگران
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری
۱۶ اسفند ۱۳۹۷  برابر با  ۶ مارس ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com