اخبار اعتراضات کارگری ٢٧ بهمن ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
February 17, 2019

اخباروگزارشات کارگری27بهمن ماه1397

- اعتصاب معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزدراعتراض به وضعیت شغلی ومعیشتی

- دورجدید اعتصاب کارگران شهرداری سروآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر و وعده های توخالی

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زرند نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریزنسبت به عدم پرداخت 7ماه حقوق مقابل فرمانداری

- تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران اخراجی سازمان ورزش شهرداری تهران

- تجمع اعتراضی فارغ‌التحصیلان حقوق نسبت به بیکاری وبرای اشتغال مقابل مجلس

- ادامه سریال تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به کلاهبرداری اعضای هیات مدیره سابق و وعده  های توخالی مسئولان

- تجمع  اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس مقابل شهرداری

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

چنانچه مدیریت شرکت واحد حق کارگران در مورد بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و تسهیلات مسکن را پرداخت نکند، اعتراضات تداوم خواهد داشت و رانندگان و کارگران شرکت واحد حق هرگونه اعتراض مسالمت آمیز را برای خود محفوظ می دانند.

- مختار اسدی دستگیر شد

- سیزدهمین روز بی خبری از سلامتی پروین محمدی

اخباروگزارشات کارگری – بیست وهفتم بهمن ماه1397

*اعتصاب معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزدراعتراض به وضعیت شغلی ومعیشتی

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه، خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزدراعتراض به وضعیت شغلی ومعیشتی ضمن حضور در دفاتر آموزشی مدارس محل تدریس،از رفتن برسرکلا س های درس خود داری کردند.

به گزارش منابع خبری محلی،این معلمان معترض گفتند:از سال 93 به عنوان خرید خدمات توسط آموزش و پرورش استان قزوین جذب شدند و به آنها وعده پرداخت کامل بیمه و حقوق اداره کاری و مزایا معلمان رسمی داده شد، اما تا به امروز این وعده‌ها محقق نشده است.

آنها افزودند: از ابتدای سال 93 توسط آموزش و پرورش 280 نفر به عنوان خرید خدمات آموزشی جذب شدند که بیش از 100نفر از این معلمان در شهرستان البرز حضور دارند.

این معلمان ابراز کردند: سال اولی که ما جذب شدیم بیمه کامل 30روز پرداخت شد، اما هرسال این حق بیمه کاهش یافت و هم اکنون فقط 24روز از حق بیمه ما پرداخت می‌شود، البته ایام تابستان هیچ حق بیمه‌ای برای ما پرداخت نمی‌شود و فقط به معاونان 2ماه و هرماه فقط هشت روز حق بیمه پرداخت می‌کنند.

معلمان معترض ادامه دادند: قراردادی که برای معلمان خرید خدمات تنظیم شده بسیار تحقیرآمیز است و هیچ مزایایی برای ما درنظر گرفته نشده و ما مجبور به امضای این قراردادها شده‌ایم.

این معلمان خرید خدمات بیان کردند: هم اکنون باداشتن 5سال سابقه کار و گذراندن بیش از هزار ساعت ضمن خدمت هیچ تلاشی برای جذب ما نمی‌شود و در آزمون استخدامی افرادی جذب می‌شوند که هیچ تجربه‌ای در حوزه آموزش و پرورش ندارند.

این معترضین گفتند: سطح تحصیلی همکاران ما لیسانس و فوق لیسانس و دکتراست، اما هیچ مزایا و خدماتی به ما تعلق نمی‌گیرد، حتی در سال جاری وعده دادند که برای شما کد تعریف می‌کنیم تا ردیف بودجه تعریف شود، اما امروز می‌گویند تا اردیبهشت سال آینده بیشتر حضور ندارید و اخراج می‌شوید.

این معلمان خرید خدمات تصریح کردند: هم اکنون پایه حقوق ما 900هزارتومان است که ماهانه بیش از 250هزارتومان هزینه ایاب و ذهاب و 75هزارتومان حق بیمه پرداخت می‌کنیم، واقعا مبلغی برای ما باقی نمی‌ماند که کفاف زندگیمان را بدهد.

این معترضین یادآور شدند: ما مشکلات خود را به مسئولان آموزش و پرورش استان و وزراتخانه و حتی نمایندگان مجلس منتقل کرده‌ایم، اما تا به امروز هیچ کس پاسخگوی این مشکلات نبوده و درمانی برای این دردها تجویز نشده است.

این معلمان خرید خدمات تصریح کردند: برای سال تحصیلی 95 و 96 معوقات ما پرداخت نشده و حقوق ما از ابتدای سال تحصیلی 97-98 پرداخت نشده است.

*دورجدید اعتصاب کارگران شهرداری سروآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر و وعده های توخالی

دورجدید اعتصاب کارگران شهرداری سروآباد که از روزچهارشنبه بیست وچهارم بهمن ماه دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق و40ماه مطالبات دیگر و وعده های توخالی ، شروع شده است،روزشنبه بیست وهفتم بهمن ادامه پیدا کرد وکارگران از جمع آوری زباله ها ازسطح شهر خودداری کردند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،یکی از کارگران شهرداری سروآباد گفت: چند ماه است حقوق و مطالبات دریافت نکرده و همین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ما در این شرایط سخت اقتصادی شده است.

وی که خواست نامی از او برده نشود، افزود: ما کارگران بخش خدمات شهری توانایی تامین هزینه های اولیه زندگی خود را نداریم و شهرداری نیز تاکنون اقدامی برای پرداخت حقوق معوق ما نکرده است.

وی با اشاره به دورقبلی اعتصابشان درهمین رابطه طی روزهای ششم وهفتم ماه جاری* اضافه کرد: مسئولین شهرداری با پرداخت بیش از 10 میلیون ریال به هر نفر از نیروهای شهرداری وعده دادند بعد از 22بهمن،پیگیری های لازم برای پرداخت حقوق و مطالبات عقب افتاده ما خواهند بود در این شرایط به سر کار خود بازگشتیم.

وی یادآور شد: پنج روز از 22 بهمن می گذرد اما وعده مسئولین شهرداری تحقق نیافته و ما نیز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات به حق خود، سر کار نمی رویم.

*دومین روراعتصاب کارگران شهرداری سروآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

روز یکشنبه هفتم بهمن ماه برای دومین روز متوالی، کارگران بخش خدمات شهری شهرداری سروآباد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق،دراعتصاب هستند واز جمع آوری زباله ها از سطح شهر خودداری کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،شهردار سروآباد روز یکشنبه باتایید عدم حضور کارگران بخش خدمات شهری و انباشت زباله ها در شهر گفت: شهرداری 50 میلیارد ریال بدهی دارد که بخش عمده ای از آن مربوط به حقوق و مزایای پرسنل است.

وی با بیان اینکه هشت ماه حقوق و 40 ماه مزایای کارگران و کارکنان زیرمجموعه پرداخت نشده است گفت: مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات مشکلات زیادی از جمله پرداخت حقوق پرسنل برای شهرداری ایجاد کرده است.

شهر سروآباد دارای پنج هزار نفر جمعیت است و شهرداری آن 47 کارگردر بخش های مختلف دارد.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زرند نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه،جمعی از اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زرند دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه،مقابل دفتر شرکت فولاد زرند ایرانیان تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،یکی از کارگران به نمایندگی از نیروهای پیمانکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: در آزمون استخدامی اخیر شرکت کردیم و کارگران با سابقه شرکت در این آزمون پذیرفته نشدند و افرادی غیربومی از دیگر استان ها و شهرستان ها با داشتن اولویت استخدام شدند و اکنون مشغول به کار هستند.

وی افزود: متاسفانه برخی از کارگران شرکت فولاد زرند که با وجود اینکه آلایندگی و ضرر و زیان این کارخانه به دام ها، محصولات کشاورزی و هوای این منطقه آسیبی جدی وارد کرده از مزایای اشتغالزایی این شرکت بی بهره مانده اند.

وی اظهار داشت: خانواده و نزدیکان برخی افراد بومی در این کارخانه نقص عضو شدند اما همچنان در صف انتظار استخدامی قرار دارند.

این کارگر شرکت فولاد زرند ایرنیان تصریح کرد: بیش از پنج سال پیش مسئولان شرکت میدکو و فولاد زرند وعده استخدامی در این شرکت را به نیروهای پیمانکاری داده اند و تاکنون اجرایی نشده است.

یکی دیگر از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان گفت : بیش از چهار سال در این شرکت فعالیت می کنم و در برخی اوقات پرداختی حقوقمان از سوی پیمانکار بیش از چهار ماه معوق می شود و بیمه ما به صورت منظم پرداخت نمی شود.

وی اضافه کرد: نیروهای استخدامی کارفرمایی جدید اینک به محل وارد شده و کاربری کمتری دارند و تمامی فعالیت ها بر عهده نیروهای پیمانکاری است که تعیین تکلیف نشده اند.

وی گفت: مسئولان شرکت وعده پیگیری و استخدامی نیروهای پیمانکاری را می دهند و تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

این کارگر ادامه داد: افرادی که شرکت را ساختند و بومی منطقه هستند استخدام نمی شوند در حالی که افراد غیر بومی و بدون سابقه فعالیت به عنوان نیروی کارفرمایی اشتغال به کار شدند.

قابل یادآوری است که شرکت فولاد زرند ایرانیـان (سهامی خاص) در سال 87 با سرمایه گذاری شرکت هلدینـگ توسعـه معادن و صنایـع معدنی خاورمیانه (میدکو) تاسیس شده است.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریزنسبت به عدم پرداخت 7ماه حقوق مقابل فرمانداری

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه، کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق مقابل فرمانداری،تجمع کردند.

*تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران اخراجی سازمان ورزش شهرداری تهران

300نفر از کارگران سازمان ورزش شهرداری تهران دربهمن ماه سال جاری از کاراخراج شدند.جمعی از این کارگران بیکار شده برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان وبرای بازگشت بکارهمه روزه مقابل ساختمان شورای شهر تهران اجتماع می کنند وهیچکدام ازاعضای شورای شهرپایتخت ومدیران شهرداری پاسخگویشان نیستند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، ایستاده‌اند کنار درِ شورا، منتظر تا یکی از اعضا به فریادشان برسد. حدود ۲۰ نفر هستند اما می‌گویند ۳۰۰ نفر مانند آنها یک ماه مانده به عید، از کار بیکار شده‌اند. زنی که شوهر معلول دارد و تنها نان‌آور خانواده سه‌نفره‌شان است، می‌گوید: همراه خانواده شوهرم زندگی می‌کنم و همه آنها نیز معلول هستند. من تنها نان‌آور خانواده هستم و حالا نامه‌ای دست ما داده‌اند که از کار اخراج شده‌ایم.

او می گوید: ما روزهای اول ۵۰ نفر بودیم اما حالا تنها ۲۰ نفر برای اعتراض به شورا می‌آیند، باقی را ترسانده‌اند. درحالی‌که ۳۰۰ نفر بهمن ماه به یکباره از سازمان ورزش اخراج شده‌اند.

یکی دیگر ازکارگران اخراجی سازمان ورزش شهرداری پایتخت گفت : همه ما بیمه بودیم و با ما قراردادهای یک ماهه بسته بودند اما به یکباره بعد از اعتراض یکی از اعضای شورای شهر در خصوص ورود نیرو به شهرداری و مشکلات مالی شهر تهران، ما به یکباره از شهرداری اخراج شدیم. می‌گویند تمام نیروهایی که سال ۹۷ جذب سازمان ورزش شده‌اند، باید اخراج شوند اما بسیاری از ما از سال‌های ۸۵، ۹۲ و ۹۴ وارد شهرداری شده‌ایم. برخی از ما سابقه زیادی در این حوزه داریم و مشخص نیست که چرا به عنوان نیروی سال ۹۷، ما را از کار بیکار کرده‌اند. اتفاقاً آنهایی که سال ۹۷ بر سر کار آمده‌اند، هنوز پشت میزهایشان هستند.

یکی دیگر ازاین کارگران اخراجی گفت: دمِ عید ۳۰۰ خانواده درگیر اخراج و بیکاری شده‌اند. این اتفاق دقیقاً بعد از سخنان یکی از اعضای شورا در صحن شورا بود درحالی‌که ما از قدیم در این سازمان بودیم و جدید استخدام نشدیم. همه ما متأهل هستیم و زندگی ما پس از این تصمیم فلج شده است. آنها چه می‌دانند دم عید بیکار شدن یعنی چه و با این تصمیم، چه زندگی‌هایی را از هم می‌پاشند. اگر خودشان یک ماه حقوق نگیرند، متوجه می‌شوند چه بلایی بر سر ما آورده‌اند.

از آنها درباره شکل قرار داد نیروهای تنخواهی وزارت ورزش می‌پرسم که پاسخ می‌دهد: ما پیش از این در مناطق کار می‌کردیم، به ما اعلام شد به سازمان ورزش برویم تا با ما قرارداد ببندند که این اتفاق در آبان ماه افتاد و حتی بیمه هم شدیم، اما بهمن ماه ما را اخراج کردند. ما هم متوجه مفهوم تنخواهی نشده‌ایم. اما مگر قراردادهای یک ماهه را بیمه می‌کنند که ما را بیمه کرده‌اند؟ تمام این اتفاقات بعد از رفتن حسنی از سازمان ورزش اتفاق افتاد. می‌گویند برای این جذب مجوز گرفته نشده و ۳۰۰ نفر اخراج شده‌اند؛ بگویید ۱۰۰ نفر، هر کدام از این افراد، ماهی یک میلیون تومان هم حقوق بگیرند که این‌گونه نبود و نیروها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند، ببینید چه رقمی می‌شود. مگر می‌شود چنین اعتباری بدون مجوز پیش‌بینی شده باشد؟ برای خرید یک برگه آچار، نیاز به نامه‌نگاری است. حالا برای پرداخت حقوق ما بدون مجوز، این اتفاق افتاده است.

یکی دیگر ازکارگران اخراجی گفت: یک ماه است که به شورای شهر و معاونت نیروی انسانی می‌رویم اما هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنود و مشخص نیست که چه کسی مسئول بدبختی ما است. شورایی که باید مدافع حق ما باشد، پشت سر مدیران است. می‌گویند بودجه نداریم، مگر کمبود بودجه را باید از سفره منِ کارمند کم کنند؟ به هر کسی که این مسئله را می‌گوییم، حق را به ما می‌دهند اما کسی برای احقاق حق ما تلاش نمی‌کند.

*تجمع اعتراضی فارغ‌التحصیلان حقوق نسبت به بیکاری وبرای اشتغال مقابل مجلس

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه،جمعی از فارغ‌التحصیلان حقوق دراعتراض به بیکاری وبرای اشتغال  دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

تجمع کنندگان به رسانه ها گفتند: میزان ظرفیت قبول شدگان آزمون وکالت بسیار کم است، در حالی که ما سالانه فارغ التحصیلان زیادی در رشته حقوق داریم که در این آزمون شرکت می کنند.

آنها افزودند: اگر وکالت ظرفیت ندارد، چرا دانشگاه‌ها تا این اندازه دانشجوی حقوق می‌گیرند؟!

معترضین درادامه گفتند: ما خواهان افزایش ظرفیت قبولی آزمون وکالت هستیم.

قابل یادآوری است این فارغ‌التحصیلان حقوق بیکار پیش از این نیز مقابل کانون وکلای مرکز تجمع کرده بودند.

*ادامه سریال تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به کلاهبرداری اعضای هیات مدیره سابق و وعده  های توخالی مسئولان

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه برای باری دیگر اعتراضاشان را نسبت به کلاهبرداری اعضای هیات مدیره سابق و وعده های توخالی مسئولان بنمایش گذاشتند واینبار مقابل وزارت کار تجمع کردند.جمعی از اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی پس از تجمع اعتراضی روزششم ماه جاریشان مقابل اداره کل تعاون استان تهران،گفتند: یکی از اعضای این تعاونی درباره تجمعشان مقابل اداره کل تعاون استان تهران گفت: در اجتماع روز پنجم دی ماه مقابل ساختمان وزارت کار، مدیرکل تازه منصوب شده اداره کل تعاون استان تهران از ما اعضای معترض تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی فرصت یک هفته‌ای خواست تا پیگیر وضعیت مشکلات‌مان باشد. در حال حاضر  که یک ماه از این  وعده می‌گذرد ولی همچنان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

قابل یادآوری است،روز پنجم دی ماه سال جاری،یکی از معترضان در خصوص علت برپایی تجمعشان مقابل ساختمان وزارت کار گفت: تقریبا ۱۵ سال است که بعد از کش و قوس‌های فراوان با محرز شدن تخلفات اعضای هیات مدیره سابق تعاونی مسکن ایثار کارکنان جهاد کشاورزی با دستور قضایی؛ حکم تعلیق این اعضا را حدود ۴ ماه پیش گرفتیم تا اینکه مجمع عمومی جدید برگزار شد و اعضای هیات مدیره جدید به صورت قانونی انتخاب شدند.

به گفته وی، دلیل تعلیق اعضای هیات مدیره سابق این بود که چندین نفر از آنها در سال‌های گذشته به اتهام شرکت در کلاهبرداری، جعل و انتقال مال به غیر محکوم شده بودند.

وی ادامه داد: ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که بعد از گذشت چند روز از انتصاب اعضای هیات مدیره جدید، اعضای  سابق با نفوذ در بدنه وزارت کار، مجمع عمومی برگزار شده را بدون اطلاع اعضا باطل کرده و مجددا بین خود مجمع عمومی برگزار کرده‌اند.

وی افزود: تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی ۳۶۰۰ عضو دارد که به برگزاری آخرین مجمع عمومی اعتراض دارند. برگزاری مجمع یاد شده کاملا غیرشفاف بود و به تبع نتیجه آن نیز غیرقابل پذیرش است.

این کارگر تصریح کرد: این تعاونی ۵ پروژه برای ساخت دارد که سه پروژه آن هنوز در حد زمین خالی باقی مانده است. بعد از گذشت چندین سال هنوز وضعیت ساخت سه پروژه رزکان، کیانمهر و سلطان‌آباد به دلیل تخلفات مالی اعضای هیات مدیره قبلی  مشخص نیست و پروژه البرز والوند حدود ۱۱ سال است که همچنان نیمه‌کاره رها شده‌اند.

وی درادامه گفت: در این بین فقط یک پروژه (الوند) با پیگیری هیات امنای تعاونی بدون دخالت اعضای هیات مدیره سابق نیمه کاره و بدون امکانات رفاهی به اعضا واگذار شده است.

وی در خصوص بخش دیگری از تخلفات صورت گرفته، گفت:اعضای هیات مدیره سابق بیش از ۵۰ هزار متر زمین مرغوب و با جواز و تراکم را در سال ۸۵ و ۸۶ در منطقه ۲۲ تهران بدون اطلاع اعضا به فروش رسانده‌اند و اسناد مالی آن را تحویل نمی‌دهند.

این عضو تعاونی مسکن ایثار کارکنان جهاد کشاورزی افزود: برابر اسناد معتبری که موجود است اعضای هیات مدیره قبلی در زمان تصدی خود طبق قرارداد به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند و چون توجیهی قانونی برای اتهامات وارده ندارند با این حال با مراجعه به وزارت کار و تجمع در مقابل ساختمان آن خواستار رسیدگی به این مشکلات و ایجاد یک تعاونی مستقل هستیم.

*تجمع  اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس مقابل شهرداری

روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه،جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس برای احقاق حقوقشان دست به تجمع  مقابل شهرداری زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،این جمع حدودا 100 نفره که به نمایندگی از 480 نفر در این مکان تجمع کرده بودند با در دست داشتن طومارها و نامه‌هایی به برخی سهم خواهی‌ها و مشکلات در روند تفکیک زمین‌های این شرکت تعاونی اعتراض داشتند .

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما در کمال آرامش و فقط برای دریافت حق خود در این مکان جمع شده‌ایم، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که حق ما توسط شهرداری و برخی نهادها رعایت نشده و مظلوم واقع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما 13 سال پیش برای دریافت پروانه ساختمانی زمین خود بالغ بر 26 هزار متر مربع و ساخت آن 200 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کرده‌ایم، افزود: بنا به دلایلی از جمله عدم پرداخت سهم توسط برخی از افراد شرکت تعاونی ساخت این مجموعه به تاخیر افتاد و امروز شهرداری برای عودت این پول حاضر به پرداخت آن به طور کامل و با ارزش روز آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه مدت‌هاست درخواست تفکیک زمین‌های این مجموعه به شهرداری ارائه شده و در بروکراسی اداری آن معطل مانده بود، خاطرنشان کرد: امروز که در حال به نتیجه رسیدن این ماجرا هستیم، شهرداری درخواست کرده 43 درصد این زمین برای مسائلی از جمله فضای سبز و حق شهرداری برای ساخت و ساز و سایر مسائل کسر شده و به شهرداری واگذار شود.

این عضو هیئت مدیره و نماینده معترضان با اشاره به اینکه در گذشته جلساتی را با معاون عمرانی فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار کردیم، گفت: در آن جلسه نبی‌الله آخوندی رئیس قبلی شورای شهر به ما گفت که شما خواستار کسر نهایتا 28 درصد زمین باشید ولی امروز خودش حاضر به دفاع از این موضوع نیست.

وی با بیان اینکه معاون فعلی شهردار گنبدکاووس نیز با طرح شکایتی در دادگاه پیرامون این زمین دستور توقیف آن را گرفته است، ادامه داد: ما خواهان این هستیم که قصور و کوتاه هیئت مدیره گذشته و برخی نهادها را گردن ما نیندازند و دستور رفع توقیف آن را از دادگاه بگیرند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

چنانچه مدیریت شرکت واحد حق کارگران در مورد بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و تسهیلات مسکن را پرداخت نکند، اعتراضات تداوم خواهد داشت و رانندگان و کارگران شرکت واحد حق هرگونه اعتراض مسالمت آمیز را برای خود محفوظ می دانند.

از سال ۸۵ طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازنگری نشده است. در حالیکه برابر قانون می بایست طرح طبقه بندی مشاغل بازنگری و حقوق کارگران افزایش یابد. آقای سنندجی بعنوان مدیر عامل شرکت باید پیگیر امور کارگران باشد تا بموقع مطالبات کارگران پرداخت گردد اما نسبت به انجام وظایف خود در رابطه با افزایش حقوق کارگران بی اعتنا می باشد. با وجود اینکه "ستاد ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری تهران" پس از اعتراضات متعدد کارگران شرکت واحد در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران مصوب نمود زمین های مازاد شرکت واحد برای پرداخت تسهیلات مسکن به نصف قیمت به کارگران واگذار گردد، آقای سنندجی همچنان در برابر اجرای آن مقاومت می کند. سندیکای کارگران شرکت واحد دو ماه پیش مجددا نامه ای با موضوع درخواست پرداخت تسهیلات مسکن برای کارگران شرکت واحد، ارسال کرد. با توجه به مصوبه "ستاد ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری تهران" رئیس شورای شهر تهران به سنندجی نوشته است: "مساعدت معمول گردد" اما سنندجی توجهی به اجرای مصوبه مذکور ندارد. آقای سنندجی جزء آن دسته از مدیران شهرداری است که ملک نجومی در محله دربند از قالیباف دریافت کرده است و ۷۵ میلیارد پولی که شهرداری برای مسکن کارگران شرکت واحد اختصاص داده بود را در اختیار داشته و مشخص نیست که آن پول را چگونه و در کجا هزینه کرده است. سنندجی که به واسطه هشت سال مدیریت در شرکت واحد از نظر مالی بی نیاز است و همسر و دو فرزند خود را به اسپانیا فرستاده و برای خود نیز در تهران زندگی لاکچری تشکیل داده است چگونه می تواند درد بی مسکنی ومعیشت و شرمندگی کارگران در مقابل فرزندان شان را بفهمد.

رانندگان و کارگران زحمتکش شرکت واحد حق دارند که پیگیر مطالبات صنفی خود باشند. متاسفانه به رغم پیگیرها و اعتراضات متعدد در مورد عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و عدم پرداخت تسهیلات مسکن سنندجی هیچ اقدامی در این خصوص تا بحال انجام نداده است. اخیرا جمعی از اعضای سندیکا که به ایشان مراجعه کرده بودند گفته است: من اختیارات را به معاونین و مدیران تفویض کرده ام و فقط کارهای برون سازمانی را انجام می دهم. در دیداری که اعضای سندیکا با آقای پاکزادیان در مورد بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت تسهیلات مسکن داشتند، ایشان در مورد خواسته ها و مطالبات کارگران طفره رفته است. بنابراین لازم است رانندگان و کارگران شرکت واحد برای جلوگیری از پایمال شدن مطالبات به حق خود آماده شرکت در اعتراضات آینده باشند. هرگونه اعتراض مسالمت آمیز برای خواسته صنفی برابر اصل ۲۷ قانون اساسی حق کارگران است. اعتراضات وتجمعات صنفی برابر مواد ۲۳،۲۴،۲۵ و۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر و مقاوله نامه های سازمان جهانی کار از حقوق به رسمیت شناخته شده کارگران می باشد.

*مختار اسدی دستگیر شد

امروز پنج شنبه  25 بهمن ساعت 17 مختار اسدی توسط ماموران اداره ی اطلاعات سنندج، درحالیکه همراه خانواده به سمت منزل در راه بودند، دستگیر شد، خودروی  آنان بوسیله ی پسرش همراه خانواده به منزل هدایت، اما مختار اسدی به نقطه ی نامعلومی برده شد.

از علت دستگیری و محل انتقال وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

مختار اسدی فوق لیسانی جامعه شناسی و دبیر آموزش و پرورش  سنندج است ،که به خاطر فعالیتهای صنفی، در سالهای گذشته سه سال تبعید و یکسال زندان کشیده است.

منبع:کانال تلگرام حقوق معلم و کارگر

*سیزدهمین روز بی خبری از سلامتی پروین محمدی

‍مریم محمدی خواهر پروین:

امروز شنبه 27 بهمن طبق حرفی که بهم گفته بودند برای پیگیری از وضعیت پروین محمدی و سیزده روز بیخبری از صحت و سلامت او به همراه خاله ی عزیزم که جبران عدم حضور مادرم را میکرد به دادسرای اوین رفتیم و جواب هر دویمان را فقط یک جمله دادند که پرونده امنیتی است و باید منتظر شویم تا خودشان تماس بگیرند هر چه اصرار کردم تا کی این بی خبری ادامه دارد و اینکه نگران سلامتی پروین هستیم توفیری نکرد و در نهایت ماموران دادسرا بیرونمان کردند و تنها راه اینکه یکشنبه به دادیار ناظر زندان در سالن ملاقات بروم تا شاید جواب بگیرم.

برگرفته از کانال تلگرام اتحادیه آزادکارگران ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com