دنیای خیالی یک منتقد

دنیای خیالی یک منتقد
پاسخی کوتاه به عباس گویا
عباس گویا موضع حزب حکمتیست را ضد کارگری توصیف کرده است۔ چرا؟ چون نشریه کمونیست هفتگی نوشته است:
“اسدبیگی بازی کثیف گذشته را برای تحریک کارگران به اعتصاب و ناامن نشان دادن فضا شروع کرده است”.
عباس گویا به این واقعیت عینی که هر کارگر هفت تپه آن را می داند، می گوید خزعبلات یک چپ خرده بورژوا. با این حکم، فی الحال تمام نمایندگان هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی خرده بورژوا هستند و هر روز دارند خزعبلات تحویل کارگران می دهد. چند سال است اسدبیگی با همین ترفند کثیف، زندگی کارگران هفت تپه را تباه کرده است۔ ایا صرف بیان واقعیت، صاحب قلم را خرده بورژوا و یک حزب کمونیست را ضد کارگر می کند؟
عباس گویا به جای کمترین کوشش در دنیای واقعی جهت بررسی صحت و سقم گفته فوق، ترجیح می دهد در دنیای ذهنی خویش کنکاش کند۔ او واژه “تحریک” را دست راستی می خواند۔ می بینید؟ تحریک دست راستی است و ما نباید بگوییم اسدبیگی کارگران را تحریک می کند۔ نقد به این بی مایگی کسی به عمرش دیده است؟ عین همین منطق مبتذل را در باب واژه امن بکار می گیرد۔ می پرسد امن برای چه کسی۔ خیال می کند هر جا اعتصابی شد الزاما فضا برای کارفرما ناامن می شود۔ خبر ندارد اسدبیگی با همین اعتصاب دویست میلیارد از پول های مسدود شده اش آزاد شد۔ و بعد آیا صرف بیان این واقعیات انکارناپذیر و مستقل از اراده ما ایا به منزله این است که کارگران نباید اعتصاب کنند؟ ایا حزب حکمتیست علیرغم هشدار به کارگران در خصوص تحریک عوامل اسدبیگی حتی یکبار اعتصاب کارگران را محکوم کرده است؟ به قول خودش این را نشان بده، کی و کجا؟ استنباط خودت را نگو، نشان بده.
نشریه کمونیست هفتگی در همان مقاله نوشته است اعتصاب حق مسلم و خدشه ناپذیر کارگران است۔ نوشته است نمایندگان واقعی هفت تپه ضمن اعتصاب و اعتراض برای مطالبات خویش مراقب عوامل زالو و انگیزه های انها باشند۔ مگر اسماعیل نگفت مزدور زالو کنار من شعار می دهد پیش به سوی تجمع جلوی فرمانداری و خودش فلنگ را می بندد برای گزارش به نیروهای امنیتی؟ سازماندهی اعتصاب پیشکش، ایا عباس گویا تاکنون در یک اعتراض کارگری هم شرکت کرده است؟
نشریه کمونیست هفتگی پیچیدگی اعتراضات در هفت تپه را توضیح داده است البته برای کسی که اندک اطلاعی از دنیای واقعی داشته باشد۔ بیش از این کاری از دستش برنمی اید۔ بگذار منتقدین هپروتی در عوالم ذهنی خویش سیر و سیاحت کنند
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate