آرشيو مطالب سايت آزادى بيان

www.azadi-b.com

آرشيو مطالب سايت آزادى بيان

“تیزهوشان” نظام و “گشودن درهای آینده”

“تیزهوشان” نظام و “گشودن درهای آینده”

گزارش هولناک اسوشیتدپرس همراه با عکسی از گورستان «بهشت زهرا» که دیگر توان دفن کشته‌شدگان ویروس کرونا را ندارد، نفس در سینه میلیون‌ها انسان را حبس می‌کند. شمار اجسادی که روزانه به این گورستان منتقل می‌شود دو برابر افزایش یافته است. بر اساس آمار رسمی تاکنون دست‌کم چهل‌هزار نفر در اثر ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند و حدود نیمی از این کشته‌شدگان فقط مربوط به تهران بوده است. در بهار گذشته مقامات و بانیان اصلی و رسمی این هولوکاست در حاکمیت اعلام کردند که پانزده هزار قبر جدید در گورستان «بهشت ‌زهرا» آماده خواهد شد که نسبت به سال‌های معمولی گذشته قریب پنج هزار قبر بیشتر است. تصاویر  از افزایش بی‌سابقه گورهای جدید در این گورستان خبر می‌دهند که هر کدام‌شان قادرند سه جسد را در خود جای دهند.

تصور اینکه این «مشیت الهی» کرونا به پشتوانه «اقتصاد مقاومتی» نظام، چنان «اشتغال‌زا» از آب درآمده است که بر متن هولوکاست، بیکاری، فقر و گرسنگی روزافزون مردم، کفن و دفن و حمل اجساد را به سطح یک کاسبی نان و آبدار برای حاکمیت ارتقاء داده باشد، در «عقل» هیچ‌کس جز نظام «کارآفرینان» و «جهادیون» نمی‌گنجد. به جرات می‌توان گفت که بعد از کشتار سیستماتیک صدها هزار نفر از مخالفین سیاسی جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته به‌توسط دستگاه حاکمیت و دفن دسته‌جمعی عزیزترین انساها در «لعنت آبادها» و خاوران‌ها، امروز شاهد «گشایش» و «اصلاحات» دیگری از همان سنخ توسط آقایان با پشتوانه «مشیت الهی» کرونا هستیم. ارتقاء از پیشه جلادی دیروز در پناه خمینی به «کارگزاران سازندگی» امروز در پناه کرونا، کماکان نیاز به «کارشناس» و «مهندس» و سپاه و جهادی و دولت و استبداد و سازمان مخوف اطلاعات دارد. تفاوت امروز با دیروز اینست که استبداد و سرکوب و هولوکاست تنها در اشکالی مشابه، خود را بازتولید می‌کند. از این نقطه نظر، «مشیت الهی» کرونا تنها اسم رمز این «بازسازی و حفظ نظام» و «عبور به سلامت» آن است. «اصلاح‌طلبان» و «کارشناسان» و «فیلسوفان» مجاز و حکومتی هم که مشغول دفن دیسکورس «ایرانشهری» در یک اتاق تاریک‌اند، مرتب می‌گویند که مهم نیست که گلوله با چه فاصله‌ای از شما گذشت؛ یک میلیمتر و یا ۱۰ متر؛ مهم این است که به تو برخورد نکرد!

هجوم اخیر گله‌های «جهادیون» با دستور «ولی فقیه» تحت عنوان “مبارزه با کرونا و گرانی” به بیمارستان‌ها و محلات زیست و کار مردم در «کمک» به دفن سریع اجساد، گویای سفت‌کردن کمربند حاکمیت توسط «نظامیان» در مقابل فاز بعدی تحولات در جامعه ایران است؛ دانش سیاسی بالایی نمی‌خواهد که نشان داد اینها امده‌اند که بر متن کشتار کرونا، جامعه را در فاز «سرزمین جزامیان» مسخ  و مرعوب کنند و خشم و انزجار فروخفته مردم را به حاشیه برانند؛ شاخص‌ها و کدهای این هدف مشخص، تعرض حاکمیت به معیشت و رفاه مردم است؛ وعده‌های سرخرمن حمایت معیشتی حکومت برای موج عظیم بیکاران عملی نشده است و قرار هم نیست اجرایی بشود. یک نمونه سرانگشتی طبق آمار خودشان موج عظیم جمعیت زنانی هستند که در همین مدت شیوع کرونا از کار خود بیکار شده‌اند و برای امرار معاش راهی جز دستفروشی در سطح شهر و در واگن‌های مترو ندارند. دستفروشی تنها در تهران به نسبت پارسال دو برابر افزایش پیدا کرده است. افزایش پدیده اعتیاد و تن‌فروشی، خشونت و خودکشی هم بماند که سر به فلک کشیده است.

باروت نفرت و انزجار مردم از حاکمیتی که جز فقر و بیکاری و کشتار چیزی در چنته ندارد، نیازمند حضور «پررنگ جهادیون قهرمان» همیشه در صحنه است که خنثی شود؛ شکاف میان مردم و حاکمیت باید با تسخیر فضا و اعمال روانشناسی ارعاب توسط بازوی نظامی حاکمیت، پر شود تا رودخانه «جنبش سازندگی» آقایان بدون دست انداز و مقاومت به گورستان مردم ختم شود. این سناریوی «تیزهوشان» نظام برای عبور از بحران حکومتی و «گشودن درهای آینده» است.

اما تصور نکنید که «برادران» سرازیر شده‌اند که دوباره «ملت» را به این «ارشاد» کنند که مهندس اصلی فلاکت مادی و معنوی امروز نه حاکمیت بلکه «مشیت الهی» کرونا است و باید با آن حالا حالاها ساخت! خیر؛ حتی مغزهای علیل «برادران» هم پی برده‌اند که نمی‌توان مردم را قانع کرد که با کرونا و مسببین سیستماتیک آن در حاکمیت ساخت؛ که مردم رویای زندگی بهتر و آینده درخشان را از فکرشان بیرون کنند! که با بیکاری و نداری و یک حلبی روغن نباتی و یک کیلو پیاز و سیب زمینی و پرتقال ساخت! که از «ضریح» طلب شفا و گشایش در زندگی کرد! که با رشوه‌دادن و رشوه‌گرفتن «انجام وظیفه» کرد! که پشت مفاهیم دروغین «منافع ملی» سنگر گرفت و شاهد گرسنگی و فقر و بیکاری مضاعف مردم بود! که گول بازار شبه روشنفکرانی را خورد که بر محنت مردم صفحه‌ها سیاه کردند تا قانونمندی استبداد در حاکمیت بورژوازی ایران را فوتوشاپ کنند که اگر ایران به «کره جنوبی» تبدیل شود، سرزمین‌شان آباد خواهد شد و به قافله تمدن خواهند پیوست!

خیر؛ حضور سپاه و نظامیان به صحنه «مبارزه با کرونا و گرانی» شوخی بیش نیست؛ برای نظامی که شپلق سیلی دیماه ۹۶ را در گوش خود دارد و دریای کیفرخواست سراسری طبقه کارگر ایران حول مسٸله معیشت و رفاه را دیده است، شل‌کردن سر کیسه از بالا همان و هجوم شهروندان از پایین و سرنگون کردن کامل حاکمیت همان! گسیل گله‌های امنیتی نظام به میان مردم تنها به منظور صحنه‌آرایی برای کنترل پتانسیل سرنگونی کامل نظام توسط مردم است. آرایش اخیر نظامیان جمهوری اسلامی، صدای پای کل بورژوازی ایران جهت مقابله آخر با کمین طبقه کارگر و هجوم محرومان برای تصرف قلعه سیاسی حاکمیت است. آنکه بخواهد ایران پسا – کرونا را بازتعریف کند باید پوزه این تعرض آشکار و عریان کل حاکمیت را به زمین بمالد و از روی نعش آن پیروزمندانه بگذرد.

۱۲ نوامبر ۲۰۲۰