بیاد فرزاد کمانگر و یارانش

بیاد فرزاد کمانگر و یارانش


روز پنجشنبه ١٩ اردیبهشت ۹۹ مصادف با دهمین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و یارانش در روز ١٩ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ بود. در آن روز جمهوری اسلامی دست به جنایت وحشیانه ای زد و پنج نفر از زندانیان سیاسی، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی حسینیان، فرهاد وکیلی و علی حیدریان را اعدام کرد.
بعد از اعدام این عزیزان توسط جلادان حکومت اسلامی، موجی از خشم و انزجار عمیق در میان مردم شهر و روستاهای کردستان و مردم شرافتمند داخل و خارج کشور علیه حاکمان اسلامی نمایان شد. متعاقب این آدم کشی سیستماتیک و در اعتراض به این جنایت، مردم شهرهای کردستان روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ به فراخوان احزاب و سازمانهای سیاسی در یک اعتصاب عمومی گسترده شرکت کردند. در این روز همه مردم کردستان، کارگران، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان و مغازه داران و کارمندان در اعتراض به جنایت وحشیانه رژیم و در بزرگداشت یاد این عزیزان متحد و یکپارچه مراکز کار و تحصیل، کارخانه ها، کارگاهها، مدارس و دانشگاهها، ادارات و مغازه ها را تعطیل کردند. این اعتصاب عمومی جواب محکمی به آدمکشان اسلامی حاکم بر ایران بود. اعتصاب عمومی مردم شهرهای کردستان کاربدستان ونیروهای رژیم را کاملا به هراس انداخت و از اینکه مبادا کنترل اوضاع از دستشان خارج شود نگران و وحشت زده نظاره گر اوضاع شدند. سنندج، مهاباد، کامیاران، پاوه، نوسود، بوکان، دیواندره، دهگلان، سقز، بانه، ربط، سردشت، پیرانشهر، نقده، و اشنویه و دیگر شهرهای کردستان به اعتصاب عمومی پیوستند.
سرکوبگران اسلامی با ایجاد فضای نظامی و با حکومت نظامی اعلام نشده تمام تلاش خود را بکار گرفتند که جلو حرکت مردم را بگیرند اما ناکام ماندند. جنایتکاران اسلامی که تشبثات خود را یعنی یک روز قبل از اعتصاب عمومی شروع کرده بودند باز هم نتوانستند با ایجاد فضای رعب و وحشت و مانور دادن مانع پیوستن مردم به این حرکت شوند.
در افغانستان و همچنین در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها علیه جنایت حکومت اسلامی و در حمایت از اعتصاب عمومی مردم شهرهای کردستان، آکسیونها و تظاهراتهای وسیعی در مقابل دفاتر ترور و جاسوسی رژیم اسلامی و در میادین و خیابانهای این شهرها برگزار شد و این عمل وحشیانه حاکمان اسلامی را بشدت محکوم کردند.
بدین ترتیب فراخوان احزاب و سازمانهای سیاسی و پاسخ متحدانه و یکدست مردم شهرهای کردستان به شرکت در اعتصاب عمومی روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ علیه توحش اسلامی، جواب محکم و دندان شکنی به قاتلان اسلامی حاکم بر ایران بود. مردم کردستان با این اعتصاب پیروزمند برگ زرین دیگری از اعتراض عمومی خود علیه حکومت قتل و جنایت اسلامی را بر تاریخ مبارزاتی خود حک کردند.
۲۳اردیبهشت هر سال یادآور همبستگی و اتحاد مردم آزادیخواه شهرهای کردستان و انسانهای شرافتمندی است که در همه جا علیه اعدام این عزیزان و از این حرکت تاریخی و این اعتصاب پیروزمند حمایت کردند. ظهور دایناسورهای اسلامی طی حاکمیت ننگینشان از ابتدا تا به امروز چیزی جز، اعدام، زندان، شکنجه، تجاوز، فقر، فلاکت و در یک کلام ایجاد جهنمی به تمام معنا برای مردم نبوده است و در مقابل این توحش مردم مبارز و سرنگونی طلب دمی از مبارزه کوتاه نیامده و تا به امروز برای پایان دادن به حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی همچنان می جنگند و دی ماه ۹۶، آبان و دی ماه ۹۸ را برای سرنگونی جمهوری اسلامی خلق کردند.
بعد از گذشت ده سال از اعدام این عزیزان اکنون جنبش علیه اعدام و علیه قتل عمد دولتی، قدرتمند تر از هر زمانی در مقابل این جنایات و آدمکشی حکومت اسلامی به پیش می رود.
در دهمین سال اعدام این عزیزان ضمن گرامی داشت یاد شان، جنبش علیه اعدام را تقویت کنیم و با ایستادن در برابر این جنایات، ماشین کشتار حکومت اسلامی را تا مقطع کامل سرنگون کردنش باید متوقف کرد. یاد عزیزان، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی حسینیان، فرهاد وکیلی و علی حیدریان گرامی باد.

۲۱ اردیبهشت ۹۹

ایسکرا ۱۰۴۰