همبستگی با حاکمان ، همبستگی با محکومین !

همبستگی با حاکمان ، همبستگی با محکومین !

همانطور که در خبرها داشتیم ، ” شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارزه ” متشکل از بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری در سراسر جهان در رابطه با شورش اخیر در ایران به بهانه گرانی بنزین ، با شورشگران اظهار همبستگی و سرکوب وحشیانه محکومین توسط حاکمان درنده ایران را محکوم کردند . آفرین و چه خوب ! درست اش هم همین است !

این ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری البته برای بار اول نیست که برای محرومین و محکومین و جنبش کارگری ایران پیام اتحاد و  مبارزه و همبستگی  ارسال میکنند ؛ اینان پیش از اینهم چه در رابطه با دستگیری و احکام سنگین حکام ،” تضمین توشه آخرت ” ،  علیه اسماعیل بخشی و فعالان کارگری و مدافعان کارگری ، و چه در رابطه با آزادی ” موقت ” آنها بیانیه حمایتی صادر کرده بودند ، و بقولی خودشان را شریک غم و شادی ، شریک درد و رنج و رهایی کارگران و محرومین و محکومین ایران دانستند . اگر اتحادی هست ، اگر مبارزه ایی هست ، اگر همبستگی هست ، باید هم همینطور باشد ! در این میان سندیکا و تشکل های کارگری دیگری هم با مبارزات و شورش محکومین  ایران اظهار همبستگی کرده اند .

این البته مربوط به روی خوش و خوب و انرژی بخش بیانیه های صادر شده این ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری است . اینکه این ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری ، هرکدام در کشور مربوطه چه وزنه ای هستند ، چقدر نیرو میتوانند جا بجا کنند و به این ور و آن ور بکشانند ، چه خط فکری را دنبال میکنند ، ابزار اجتماعی کدام حزب سیاسی هستند و در صحنه بین المللی چه وزنه ایی هستند و چقدر حرف اشان خریدار و گوش شنوا دارد ، دست کم در اینجا و با این پیامهای حمایتی بحثی نیست ، اما همیشه موضوعی است برای بحث در مورد چگونگی حمایت و همبستگی با محکومین ، با محرومین و کارگران در سراسر جهان !

بیانیه این ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری البته و بنا به دیالکتیک درخشان هگل ” خوب و بد – خیر و شر  Gut und Böse  ” ، یک روی بد و شروری هم دارد که در بیانیه دیده نمیشود ، اصلن دیده نمیشود !

ظاهر کردن این ندیده ها در بیانیه ، آشکار کردن روی بد و شرور این ندیده ها در پیشگاه ” ملت ” کارگران و محرومین و محکومین ایران اهمیتی تاریخی – سیاسی  دارد .

به بیانیه این هشتاد تشکل کارگری خوب نگاه کنید ، در میان این هشتاد تشکل ،  یک تشکل کارگری روسی ، یک تشکل کارگری کوبایی نمی بینید ! تنها یک تشکل کارگری ونزوئلایی  Sinuta petrolgas  را می بینید که اینهم معلوم نیست چگونه از دست چاوزی های ” خاک بر سر ” ، و دوست حکام اسلامی در رفته و زیر این بیانیه ها امضاء گذاشته . کوبا و ونزوئلا و روسهای انقلابی !

این روسهای انقلابی ، که انقلاب اکتبر با آن آوازه و طنین جهانی اش را تجربه کرده اند و در حافظه دارند ، و طبعآ در حافظه دیگران اینطور ثبت شده که باید تشکل های کارگری پر قدرتی داشته باشد – به یمن اکتبر – که میلیون ها نفر را  این ور  آن ور میکند ، جا بجا میکند و حرف شان برای میلیونها کارگر خریدار دارد و وزنه ای در صحنه اجتماعی – سیاسی روسیه هستند ، و نه فقط هم در روسیه  ، بلکه در صحنه بین المللی همچنین ! قاعدتآ دیگران بنا به آن اعتبار اکتبر انتظار دارند که سندیکا و تشکل های کارگری روسی – اگر چنین چیزی وجود داشته باشد – خودشان را بیشتر از دیگر سندیکا و تشکل های کارگری  شریک غم و شادی ، شریک درد و رنج و رهایی کارگران و محرومین و محکومین ایران بدانند و سریع  پیش از اینکه دیگر رقبا بیانیه حمایتی و همبستگی صادر کنند ، اینان صادر کنند . ونزوئلایی ها و کوبایی ها همچنین !

اما چه زشت ! و چه حافظه غلطی ! چه انتظار بیجایی از این ” روئسای انقلابی ” ، از روسیه و ونزوئلا – منهای این یکی – و کوبا ! اینان دغدغه های دیگری دارند ؛ اینان غم و شادی اشان را با کسان دیگری در میان میگذارند ، شریک میشوند ! شرکای اشان  همان کسانی هستند که در گفتگوی کوتاه رضا شهابی در پاریس – در کنگره سندیکای فرانسوی س . ژ . ت – با نماینده کوبایی ” کنفدراسیون کارگران کوبا ” عنوان شد ! نماینده کفندراسیون کارگران کوبا ” اظهار داشت که آنان با خانه کارگر در تماس هستند . ” ! وجدانآ ” اظهارات ” زیبایی نیست ! از اینهمه همبستگی کوبایی ها با کارگران ایران اشکت اتان ” از شوق ” سرازیر نمیشود ؟

همبستگی و تماس کوبایی ها با عوامل امنیتی – جاسوسی و بد نام رژیم در بین کارگران ! این بود دغدغه  سندیکا و تشکل های کارگری کوبایی ، ونزوئلایی ، روسی ” انقلابی ” ! اینان هیچگونه همبستگی با کارگران و محرومین و محکومین ایران ندارند ، شرکای غم و شادی حاکمان اسلامی ایران هستند .

 اینها تازه سندیکا و تشکل های کارگری ” مستقل ” اشان هستند ، دولت هایشان که دیگه اصلن حرفشو نزن ! رئیس دولت هایشان ، یکیشون آش نذری بهم میزند ، دیگریشون دسته گل به گور بقول ایرج فرزاد ” مرحوم خمینی !” میگذارد ! و آن یکی مَرد همه فن حریف هم قرآن هدیه میدهد !

خب این برای برملا کردن و نشان دادن آن روی بد و شروری که در بیانیه هشتاد سندیکا و تشکل کارگری دیده نمی شد ! بد و شرور هایی که با حاکمان اسلامی ایران پیمان اخوت و برادری بسته اند ! این برای این !

حالا شما بیا و بگو  چیز شده  ، چی میگن بین حکومت اسلامی و آمریکا افزایش تنش شده ! چی ” افزایش تنش ” ؟  ما هشتاد حزب کمونیست و کارگری به سرکردگی حزب ” کمونیست ” فدراتیو روسیه  ، هرگز اجازه نخواهیم داد که این افزایش تنش ها به افزایش بخطر افتادن امنیت آخوندا و حکام اسلامی منجر شود ! نه ! ما هرگز اجازه نخواهیم داد ! ما که هنوز نمردیم که ! ما هنوز با ده نماینده بله قربان گوی پوتین در دوما زنده هستیم !

هشتاد حزب ” کمونیست ” عهد عتیق ، هشتاد حزب فراری دهنده توده ها از کمونیسم ، و بدنام کننده نام زیبای کمونیسم !

بیانیه های فوری و بدون فوت وقتی این احزاب در حمایت و همبستگی با حاکمان اسلامی ایران ، چیز پوشیده ای ندارد که برملا شود ! چرا هگلی بازهم یه چیز پوشیده ای در بیانیه این احزاب هست ، آنهم همبستگی با کارگران و محرومین و محکومین ایران ! روی خوش و خوب اشان برای حاکمان اسلامی و روی بد و شرور و اخمو ی اشان برای محکومین ایران !

اژدر امیری  :  ۰۲٫۱۲٫۲۰۱۹

 

بیانیه ” شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارزه ” متشکل از بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری در حمایت و همبستگی از مبارزات اخیر در ایران .

بیانیه مشترک  ۸۰ حزب کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران .